Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beaphar maden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • beaphar maden

    Een week geleden kocht ik een pak Beaphar XtraVital.
    Vanochten wou ik mijn papegaaitje voer geven maar toen ontdekte ik dat er allemaal maden in het voer zaten. Is dit giftig voor de papegaai? en moet ik het voer weg doen?

  • #2
    hallo,

    goed lijkt het mij niet dus snel terug naar leverancier.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      levende maden ??
      meteen terug brengen naar de winkel

      Comment


      • #4
        Het zijn waarschijnlijk de larven van de meelmot, geen prettig diertje om in huis te krijgen, die eten het zaad op en als ze groot genoeg zijn, gaan ze aan de wandel om in een kiertje ergens te ontpoppen tot een mot, waarschijnlijk zie je ook draden een soort spinrag in het voer. Dit jaar is het gewoon vreselijk met al het zaad wat die beesten betreft, is weinig aan te doen hoorde ik al. komt door de warmte dat ze zo aanwezig zijn. enige oplossing is het voer goed verpakken en het in de vriezer leggen voor een dag of 2 / 3 dan zijn ze dood, verder kan het geen kwaad voor je gaaien.

        Comment


        • #5
          heeeee lerg bedankt! er zaten van die draden in... mare het gekke is nog dat ik het voer altijd in een afgesloten pot en daarna nog in een plastic zak. geen plaats voor meelmotmaden (leuk woord voor galgje) dus. Nog steeds erg vies en ik koop geen spullen meer van Beaphar
          groetjes Margot en Peachy

          Comment


          • #6
            Dit zat er al in hoor, meelmotten leggen hun eitjes graag in het zaad dus dat zat er al in bij de groothandel waar de zaden vandaan komen, en daarna is het waarschijnlijk al verpakt. ik zit al maanden met een mottenplaag in huis, zie de larven soms over de muur kruipen, dus dan pak ik de stofzuiger maar weer en ga op jacht, spuiten in huis is niet mogelijk met de vogels hier, kreeg nog wel een tip om een handje tjik tjaks los te gooien die eten ze wel op, maar omdat ik een open trap heb en geen zin had om zo'n salamander in mijn bed tegen te komen, hou ik het maar bij me stofzuiger

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door roelky52 Bekijk Berichten
              heeeee lerg bedankt! er zaten van die draden in... mare het gekke is nog dat ik het voer altijd in een afgesloten pot en daarna nog in een plastic zak. geen plaats voor meelmotmaden (leuk woord voor galgje) dus. Nog steeds erg vies en ik koop geen spullen meer van Beaphar
              groetjes Margot en Peachy
              smerig he? zoiets! maar grappig is dat de één zegt, je moet het voer goed afsluiten in een pot, de ander zegt weer, nee! niet afsluiten.. ik zou niet weten wat het nu moet zijn LOL
              Ellen & her Parrots

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                hallo,

                goed lijkt het mij niet dus snel terug naar leverancier.
                leuke schermafbeelding heb jij!
                Ellen & her Parrots

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ellenparrots Bekijk Berichten
                  smerig he? zoiets! maar grappig is dat de één zegt, je moet het voer goed afsluiten in een pot, de ander zegt weer, nee! niet afsluiten.. ik zou niet weten wat het nu moet zijn LOL
                  Ze moeten gewoon een ventilerende-anti ongedierte-vershoud-bak uitvinden ;D
                  Ik heb trouwens nog niks gevonden in het voer, hoop dat het zo blijft, lijkt me niet echt een fris idee, zou het schadelijk zijn voor de vogels?
                  http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Nee schadelijk is het, die rot beesten gaan alleen aan de wandel door je huis en zo blijft het in stand, las laatst dat 1 mot wel 1000 eitjes kan leggen in 1 keer, dus als je zo'n plaag heb begrijp je wel hoe dat komt, en gaaien in wild eten ook wel eens insecten, beetje extra eiwitten Over het afsluiten, volgens mij is het beter om inderdaad niet het zaad luchtdicht af te sluiten, maar is het beter om het te ventileren, vaak om husselen is ook goed. het meeste zaad is al bij de groothandel geïnfecteerd met de eitjes, en de cyclus is best lang kan wel meer dan 4 maanden zijn, bij bepaalde temperaturen gaat het sneller en is het kouder dan vertraagt de boel,dus even in de vriezer en ze zijn dood

                    Comment


                    • #11
                      Toch vind ik het erg vies....... heb op het internet gezocht en daat staat dat ze alleen schadelijk zijn als ze mot zijn geworden Ze kunnen dan stofjes afschijden waar de papegaai van gaat niezen. het kan ook zijn dat de papegaaien er allergies voor zijn!
                      geen fijne beesten!

                      Comment


                      • #12
                        dat vind je ook niet graag als je het doosje openmaakt..
                        hoop dat dat hier niet het geval is pas geleden zo'n doosje gekocht wilde mijn aga eens iets anders laten proberen..

                        maar ik zou er mee terug gaan als ik jou was het hoort niet en je hebt er ook voor betaald..
                        Croky , Lilo en Gizmo

                        Comment


                        • #13
                          papagaaien

                          hallo mijn div-papagaaien eeten
                          sprinkaanen


                          mvg blue de fischerie jacco en joggy de grijzeroodstaarden chico en senno de groenvleugel's
                          riky de groene ammazone

                          Comment


                          • #14
                            meelmotten

                            zelf heb ik afgelopen jaar een enorme mottenplaag gehad, had elke dag wel zo,n 30 motten en larven
                            nu blijkt het voornamelijk in vitakraft te zitten, dus ik koop geen voer meer van dat merk
                            het enige wat bij mij heeft geholpen is het voer weggooien, en elke dag 2 a 3 keer stofzuigen, en de kooien heel goed schoonhouden

                            Comment


                            • #15
                              Ja, ze zijn supergoor. Ik doe het voor nie altijd in de vriezer nadat ik hetheb gekocht.
                              helpt echt

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X