Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Om te wisselen blauwvoorhoofd amazone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Om te wisselen blauwvoorhoofd amazone

Blauwvoorhoofd amazone - 4 jaar - man.
    Wildbroed - pop overleden.
    Omwisselen met tamme amazone of andere.
    Bijgevoegde Bestanden

Je kan 'm ook tam maken ..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

tam maken,

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Je kan 'm ook tam maken ..
      Zou dit nog lukken op een leeftijd van 4 jaar? Hoe doe ik dit het best? Hij is wel niet agressief, maar vertoont wel angst.

Comment

Met heel veel liefde en geduld kleine stapjes ..

Tis mij gelukt met een amazone van 50+ dus met één van 4 jaar zéker
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

tam maken,

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Met heel veel liefde en geduld kleine stapjes ..

Tis mij gelukt met een amazone van 50+ dus met één van 4 jaar zéker
          Wat denk jij er van: sommigen zeggen me om hem enkele dagen zonder eten te zetten zodat hij uit mijn hand moet komen eten en anderen geven de raad hem eerst te kortwieken zodat hij bij ons in de living kan zitten. Graag uw advies.

Comment

Geen eten geven vind ik uit den boze..
            Je kan wel erg lekkers uit je hand geven.

Kortwieken is wel een goed idee, zo kan hij zich niet uit paniek te pletter vliegen.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ben het met Antonia eens, geen eten is uit en boze maar iets minder in de morgen geven zodat je s middags of begin van de avond een vogel heb die best wel trek heeft en daardoor bereid is wat te doen voor je of toe te laten.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Kortwieken ben ik geen voorstander van, ik heb zelf een Venezuela Amazone die ook niet erg tam was, en deze kan gewoon vliegen. Wat je moet beseffen is dat je met een intelligent wezen te maken heeft. Een vogel die niet kan vliegen is vatbaarder als prooi, en word onzeker en gestressed. Daarnaast is het goed om je vogel het tempo aan te laten geven, en niets te forceren, alles wat je opgebouwd heb breek je heel snel weer af door de vogel te dwingen te doen wat jij wil, zo breek je het vertrouwen af.

Toen ik Luka in Januari 2016 kreeg schreeuwde ze hulp en moord als je ook maar een beetje in de buurt kwam! We zijn nu een jaar verder en ze zit regelmatig op mijn schouder, wil soms uit zichzelf al koppie krauwen, en eet eindelijk groente en pellets ipv zonnebloempitten! Het is een lange weg, en soms heb ik zelfs twijfels of ik niet beter een tamme grijze roodstaart had kunnen kopen ;-) Maar aan het einde van de dag, als ik zeg "Luka ik ga naar bed" en ze antwoord... er is niks mooiers!

mijn tip, zet de vogel in een mooie kooi in de woonkamer, bij voorkeur tegen een wand, in het gedeelte waar je de meeste tijd doorbrengt! Negeer je vogel de komende dagen zodat hij rustig kan wennen aan de omgeving, de geluiden, en jou! Geef dat een week of twee, en ga dan eens tegen je vogel praten, zoek contact maar nog geen lichamelijk contact! Daarna ga je langzaam aan door de tralies lekkere dingen voeren, de eerste paar keer zal dit moeilijk gaan, maar uiteindelijk zal ie het aanpakken! Daarna kun je gaan beginnen met iets lekkers aanbieden door het deurtje, wel in de kooi! De kooi is zijn veilige haven, van daaruit zal alles moeten gebeuren! Daarna laat je de vogel zelfstandig uit de kooi komen, als dat eenmaal gebeurd kun je de vogel buiten de kooi voeren.. als dat eenmaal routine is ben je alweer zo een half jaar verder, en kunnen we verder gaan ;-)

Een vogel tam maken is een heel proces, je moet het willen, maar de beloning is onbeschrijfelijk! Ik was laatst bij de dierenarts met Luka, en deze was echt verbaasd over de voortgang die we gemaakt hebben. Heb ik allemaal te danken aan geduldigheid en vriendschap! Laat de vogel zien dat je te vertrouwen bent, dat je zijn maatje bent.. dan komt alles goed

Comment

Hallo Lincee,

Geweldige uitleg...precies zoals wij er over denken en in praktijk brengen

Maraki
                  sigpicEerbied en respect voor al het leven

Comment

Papegaain zijn intelligente wezens, ga maar na of je zelf je benen afgehakt wil hebben zodat je niet weg rent voor grote stevige Bubba die van jou zijn plezier object wil maken ;-) de meeste mensen bedanken hiervoor, dus is het niet moeilijk voor te stellen wat je papegaai er van vind ;-)

Comment

Als de benen er zijn afgehakt groeien ze nooit weer aan en dat doen de veren wel dus het vergelijk gaat niet op.

Al ben ik ook geen voorstander van wieken en al helemaal niet enkel alleen om het tam maken of tam houden.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Laat een vogel eerst altijd wennen aan zijn kooi en de plek waar deze staat
                        Zo wordt er al geleerd waar normaal het eten en water is
                        kun je zelf ontdekken wat de vogel heel erg lekker vindt
                        en wordt het vetrouwd wat er zoal in zijn omgeving gebeurd
                        Als de vogel nog niet op een arm of hand wil komen dan kan een stok een uitkomst zijn
                        Het kan een hoop helpen als je al een handtamme vogel hebt om een andere vogel ook tam te maken.
                        Wieken kan een oplossing zijn als je de vogel ook mee naar buiten neemt,
                        een ongewiekte vogel kan zo weg vliegen
                        Voor wanneer de vogel alleen in huis los is....
                        Enkele veren knippen dat de vogel nog wel kan vliegen is soms ook al genoeg,
                        de vogel is hiermee al minder wendbaar

Comment

Ik ben benieuwd wat de huidige status is?? Is de papegaai al omgerolen, of toch gehouden??

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X