ik heb vorig jaar een amazone papegaai van toen ongeveer 25 jaar oud gehad genaamt pino die een paar jaar achter een keuken deur heeft gestaan en nu daar door nog steeds niet uit ze kooi durft en kale plekken heeft. en als ik er andere stokken in doe om af te wisselen durft hij er niet op te gaan zitten weet iemand wat ik kan doen om hem meer op ze gemak te stellen en hem te kunnen aanraken ??
X
-
hallo kelvin,
kijk eens op www.koppiekrauw.com , hier staat alles wat en hoe je het moet aanpakken , is een héél leerrijke site , goed lezen en uitproberen .
Als je nog vragen hebt kan je ze altijd hier kwijt , maar belangrijk is héél veel geduld , en uitproberen .
groetjestel wat je hebt , niet wat je mist .
Luna , Zazou Yara Charlie
en Christel
-
hoe krijg ik mijn blauwkop amazone tam
hoi kelvin ik hoop dat me bericht goed terecht komt ik zit pas sinds gisteren op deze site! ik heb het zelfde probleem als jou die van mij is denk ik ook rond de 25/30 heeft jarenlang bij mensen gestaan waarbij hij bij die man altijd op zijn schouder zat die kon er alles mee doen totdat loret van de 1 op de andere dg blind was en hem aanvloog niet,zonder reden hij wist het niet dat ze ineens blind was maar,loret schrok heel erg en,heeft hem flink open gebeten vanaf die tijd viel ze alleen maar aan en,gillen pfff wat een geluid om kort te zijn als ze ging gillen werd ze in de gang gezet deur dicht en,zoek het maar uit dat is 2 jaar zo door gegaan hun gingen uit elkaar loret moest weg want,zij kon er helemaal niets mee dus,naar een vogelopvang 3 wekn later telefoon of ze kwam hem halen of ze lieten haar inslapen reden (blind) ze waren bang als hun er geen zicht op hadden dat ze bij haar voerbak weggepest werd door andere vogels wij ze opgehaalt en,ik ze mee naar huis genomen. weken heeft ze niks gezegd maar,aanvallen ja dat wel ik,heb dat helemaal genegeert maar,praatte wel tegen haar als ze niet aan viel ondertussen zegt ze alles weer maar ik heb wel haar kooi veranderd middenin de kamer ze heeft nu het hoogste woord maar weer tam krijgen ja dat wil ik ook maak niet uit hoe lang dit duurt ook ik weet niet goed hoe. wat ik wel merk is dat ze mij steeds meer vertrouwd en het echte gillen en krijsen is afgelopen. ik weet niet waar die van jou precies staat maar,ook het veranderen van stokken daar reageert mijn vogel heel slecht op en,gaat direct weer gillen.alles hangt en zit op 1 vaste plek bij haar en dat helpt groetjes anitanani
Comment
-
helaas krijg je hier niet echt reacties maar,meer discussies ik heb,nu al verschillende keren iets gevraagd er word gewoon niet gereageerd dus ik stop er mee ik zit hier niet alleen omdat ik gek ben op papagaaien maar ook voor wat tips ik merk dat dit jammer genoeg niet de goede plaats is gr anita en loret
Comment
-
hallo anita,
ja op dit forum worden vragen gesteld door de leden en de antwoorden komen ook van de leden en dan kan het gebeuren dat je niet het antwoord krijgt wat je wilt of dat je er niets mee kunt en ja soms komt er geen antwoord.
en over sommige antwoorden krijg je dan weer discussie ook heel normaal.
maar ja ,als je na 4 postings waarin je eigenlijk maar 1 vragende posting hebt en je daar geen antwoord op krijgt om dan al de conclusie te mogen trekken dat dit forum niet uw juiste plaats is is wel erg kort door de bocht dacht ik.
Comment
-
leuk ik heb ook 2 van die amazone's,
ik heb momenteel ook 1 die niet tam is, maar wel super gezellig is.
ik doe het met de oude handdoek techniek,
ik pak hem rustig uit de kooi met de handdoek, en laat hem gewoon bijten erin,
en wat praten helpt ook alleen zit ie wel raar te kijken
daarna als die wat rustiger is, aai ik hem heel rustig over zn rugje heen in het begin probeerde die me vingers te pakken, maar dat is weer het voordeel dat ie daar net niet bij komt,
ik heb em nu bijna 3 weken, en we gaan al super vooruit, hij vind het toch stiekem wel leuk allemaal.
misschien een tip om dat ook te proberen, naarmate je niks anders lukt!
Succes en veel plezier met je vogeltje.Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco
Comment
Comment