Hoi wij hebben sinds een paar weken nu een papagaai, zijn naam is lorre en het is een geel voorhoofd amazone. We hebben hem ge erfd en weten niet presies hoe oud hij is, waarschijnlijk een jaar of 35. Nu begint hij sinds vandaag veel lawaai te maken als de kat bij mij op schoot zit. Ik denk dat dit jaloezie is. Het is heel vervelend want normaal is hij nooit zo luidruchtig, behalve sinds vandaag als de kat dus bij mij op schoot komt zitten... Weet iemand hoe ik hem dit af kan leren?
X
-
hallo lucia
Wij hebben ook al 28 jaar een geelkopamazone die heel erg jaloersis.
Maar sinds 2 weken is hij voor het eerst gekortwiekt.
En ik moet zeggen dat het nu stukken beter gaat coco is jaloers op mijn man.
Maar door iemand van de site er op gewezen en ik moet zeggen het gaat beter dus mischien ook wat voor jullie om te proberen.
Groetjes Gerda.
-
Lucia,
Ik heb kaketoes en papegaaien, wanneer ik ze los heb in mijn woonkamer en onze kat loopt er langs dan willen de kaketoes nogal heftig reageren, dit is een natuurlijk proces want de kat is een roofdier en de papegaaien zien hem ook zo, dus in mijn geval is het geen jalours gedrag.
Kende je gaai al katten voordat je hem erfde ?
Harry
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuciaHoi wij hebben sinds een paar weken nu een papagaai, zijn naam is lorre en het is een geel voorhoofd amazone. We hebben hem ge erfd en weten niet presies hoe oud hij is, waarschijnlijk een jaar of 35. Nu begint hij sinds vandaag veel lawaai te maken als de kat bij mij op schoot zit. Ik denk dat dit jaloezie is. Het is heel vervelend want normaal is hij nooit zo luidruchtig, behalve sinds vandaag als de kat dus bij mij op schoot komt zitten... Weet iemand hoe ik hem dit af kan leren?
Hoi Lucia,
Wat leuk een gaai,
Dit gedrag kan je afleren hoor je moet het hem wel leren hier heb ik een site voor je die kan je helemaal doorspitten.
http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pa...sproblemen.htm
veel leesplezier en laat het even horen of het werkt
Diana DJDiana DJ sigpic
Comment
Comment