Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bang vogeltje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bang vogeltje

Hoi,

Ik heb een 6 jaar oude blauwvoorhoofdamazone die echt bang is voor alles wat nieuw is. Een opstap stok is al eng, ik heb hem al een paar weken op seth zijn kooi laten liggen en dan speelt hij er wel mee na een paar dagen. Maar hij blijft hem eng vinden. Heeft er iemand een idee hoe je dit gedrag kan door breken?
    groetjes natashja en een bange seth

bang vogeltje

Hallo Natasha,

Ik heb er ook last mee gehad met mijn blauwvoorhoofd-amazone Cara, ik moet zeggen dat het bij Cara niet over is gegaan, maar dat hij altijd wel een beetje bang is gebleven. Rocky mijn andere blauwvoorhoofd-amazone, was nergens bang van, dus ik denk dat Cara daarom doordat Rocky niet bang was wel meer dingen durfde, maar toch altijd alles wat nieuw was een beetje eng bleef vinden.

Ik denk dat je het toch voorzichtig moet blijven proberen om hem er aan te laten wennen en dan eens kijken of het op een gegeven moment een stuk minder wordt.

Ik zou verder niet zo gauw weten wat je nog meer zoudt kunnen ondernemen.

Succes en hopelijk lukt het.

Hartelijke groeten,

Riber.

Comment

bang vogeltje

Hallo Natasja en Riber,

Nemen jullie eens een kijkje op www.koppiekrauw.com , daar staat heel veel op over hoe je je vogel het beste kan trainen, ook wat betreft bang zijn!
      Met heel veel geduld, kleine stapjes en aandacht komt het vast wel goed.
      Groetjes,
      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

bang vogeltje

Hoi Miriam en Riber,

Ik heb ook een Bonte Boertje en die heb ik op dezelfde manier met zit/opstap stok kennis laten maken. En hij gaat wel zitten en vindt het niet eng. Seth raakt al in paniek als hij op 5 meter afstand de stok ziet. En bedankt voor de link, ga op mijn gemak alles lezen misschien vind ik hier de oplossing.

groetjes natashja, seth en charley

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X