Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zoek een papegaai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• zoek een papegaai

Hallo sinds kort heb ik kennis gemaakt met een hele lieve papegaai, en vanaf die tijd ben ik er ook helemaal verliefd op. Nou zou ik er graag zelf eentje willen hebben, maar klopt het dat ze zo duur zijn, weet iemand een adres waar ze redelijk te betalen zijn. Het liefst heb ik hem zo jong mogelijk. Heb me al helemaal verdiept in de papegaai, en ik weet zeker dat ik hem een goed leven zou kunnen geven . Wie kan mij advies geven.Zpu graag een amazone willen.

Groetjes Ingrid.

Hoi hoi

Een papegaai koop je inderdaad voor het leven ! en ik denk dat je daarom ook niet als eerste naar de prijs van een vogel moet kijken maar naar wat je aanspreekt ! dan kun je beter iets langer doorsparen dan een vogel kopen die je eigenlijk niet wilt. Een amazone papegaai ligt denk ik zo rond de 500 euro. Wel moet je er denk ik op letten dat er maar weinig amazone's echt geschikt zijn voor de huiskamer. Ik heb zelf een tijdje met een geelvoorhoofd amazone mogen werken en dit is best een moeilijke vogel om te houden. Ze zijn erg dominant, kunnen hard bijten en je zelfs aanvallen. Welke amazone;s wel geschikt zjin voor in de huiskamer weet ik niet precies, maar hier zou je eens naar kunnen informeren.

Waar je ook op moet letten is dat je een zelfstandige vogel koopt. Geen vogel kopen die nog niet zelfstandig is. Veel kwekers vertellen je dat de vogel veel tammer word als je het zelf doet en bla bla bla. Dit is niet waar, in werkelijkheid kun je je veel ellende op de hals halen die je bespaard blijft door een zelfstandige vogel te kopen

Ik hoop dat ik je zo een beetje genoeg heb verteld ?

Groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

bedankt

Bedankt voor je berichtje, hier kan ik wel wat mee.
      groetjes ingrid.

Comment

hoi hoi

jammer genoeg is dit een oud bericht, maar wij hebben een gele voorhoofd amazone van acht jaar (bijna 9) en dat is echt een schat van een beest
        ze ( wij zeggen ze maar we weten het geslacht niet hoor )
        er is over deze vogel echt niks vervelends te melden.
        ze heeft wel een poosje lopen krijsen nadat onze kinderen waren geboren maar dat is allemaal weer goed gekomen.
        ik wil hier alleen maar mee zeggen dat wij geen rare ervaring hebben met onze gele voorhoofd.

hoop dat iemand hier wat aan heeft

groetjes syleljo & lester!!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X