Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen + etensvraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen + etensvraag

hallo

ik ben hier pas net, en zal even iets vertellen over mn gaaikes
    allereerst is er Croky (kakariki) ongeveer 1'5 jaar hij is niet handtam, maar wel kei lief.
    zit overigens mementeel in de lappenmand met een gekneusde poot, maat begint er weer helemaal bovenop te komen.
    dan krijg je Ciske (Kakariki) ongeveer 1 jaar oud gedeeltelijk handtam, en een echte sloper en druktemaker alles moet ie in de gaten houden en alles moet ie uitproberen
    en nu is er sinds gisteren einstein
    (blauwvoorhofdamazone) een schat van een beest wil er nu al constant bij zijn en maakt de hele tijd geluidjes naar Croky heel erg lief.
    eigenlijk toen ik ze bij elkaar zette is er helemaaql geen ruzie geweest Ciske moest alleen even kijken wat wel en niet mocht maar dat was zo voorbij en nu is de vrede maar gesloten.
    maar einstein eet nog 2 keer op een dag pap volgens de fokker maar gisteren wou die geen pap eten en vonmorgen 2 muizenhapjes verder niks en aan de eetbak zit ie ook bijna niet, maar is er iets waardoor ik de pap wat aantrekelijker kan maken zdat ie het gaat eten of dat ie voer gaat eten?

groetjes andrea

Hoi,

Leuke gaaien heb je allemaal! Even een vraag aan jou: hoe oud is Einstein? dat zie ik niet staan in je bericht!
    Als hij volgens de kweker nog 2x per dag pap moet, stel ik me voor dat hij nu inderdaad ook oud genoeg is dat hij naast zijn pap ook pellets, zaden, fruit etc. zal proberen te eten of al eet.
    Omdat hij nog maar net een paar dagen bij je is, is het wellicht ook een kwestie van even wennen aan de veranderingen, maar hou het goed in de gaten en wacht niet te lang af zou ik zeggen: hij zou minstens z'n pap toch wel moeten en willen eten!!!
    Bel anders de kweker nogmaals of vraag zo snel mogelijk advies aan een goede vogelarts - met menige jonge vogel kan 't mis gaan (zeker als je geen of niet veel ervaring hebt met handopfok) en dat kan voorkomen worden!
    Ga ook eens kijken op www.koppiekrauw.com , daar staat ook veel over voedings schema's en handopfok etc. etc.
    Succes en laat ons nog even weten hoe 't afloopt als je wil,
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

einstein is nu 10 weken oud

ik heb ciske van de handopfok maar zon grote is wel een ander verhaal, maar heb de fokker gebeld en die zegt hij moet eten. maar wacht nog af tot morgen hij doet nu wel en heel klein beetje pap maar niet zoveel en met zaadjes spelt die een beetje dus denk dat het wel goed komt.

groetjes andrea

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X