Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geobserdeerd door speelbellen wat nu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geobserdeerd door speelbellen wat nu

Hoi ik heb me net voorgesteld en ben een nieuw lid hier heb sinds 5 dagen een papegaai van iemand overgenomen omdat die er niet meer zelf voor konden zorgen ..Het gaat om een amazone papegaai...Nu dan de vraag die ik heb ....

Hij is gek van zijn bellen (speeltjes) en is hiermee zeg maar 80% van de hele dag bezig . Tijdens het spelen met deze bellen geeft hij voer op niet zomaar een keertje maar echt dus continu bellen voer opgeven bellen voer opgeven en dat 80% van de dag ...Verder beschermt hij deze met zijn leven dat was ons al verteld en is dus ook duidelijk gebleken met terug zetten in zijn vertrouwde kooi ...De vorige eigenaar vertelde ons dat hij je achterna kwam als je het pakte en met het speeltje overhangen was dat idd het geval hij komt je echt heel agresief achterna (hij was gelukkig net gekortwiekt want ik weet dat hij letterlijk aangevallen had anders )

Mijn vraag is het normaal dat hij zo geobserdeerd is door de 2 bellenspeeltjes of ziet hij het meer als partner-jongen ofzo ....En is het nodig om hier iets tegen of mee te doen het opgeven van voer de hele dag bijna lijkt me ook niet de bedoeling maar ben nog een leek wat papegaaien betreft ...

Hoor graag jullie mening hierover ...
    groetjes richard en natasja

Ik zou het niet weten, die van ons sloopt zo snel mogelijk alle bellen die ik in haar kooi hang, ze heeft er een hekel aan.
    Ik hoop dat er iemand anders is die je antwoord kan geven, maar ik wens jullie wel veel succes en heel veel plezier met jullie gaai

groetjes Marlies

Comment

kijk eens op
      http://www.koppiekrauw.com/index2.htm,
      misschien staat daar iets.

Ik zou de belspeeltjes weg halen en wat andere speeltjes zonder bellen geven.

groeten Ed
      Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
      www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
      en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toby
        Hoi ik heb me net voorgesteld en ben een nieuw lid hier heb sinds 5 dagen een papegaai van iemand overgenomen omdat die er niet meer zelf voor konden zorgen ..Het gaat om een amazone papegaai...Nu dan de vraag die ik heb ....

Hij is gek van zijn bellen (speeltjes) en is hiermee zeg maar 80% van de hele dag bezig . Tijdens het spelen met deze bellen geeft hij voer op niet zomaar een keertje maar echt dus continu bellen voer opgeven bellen voer opgeven en dat 80% van de dag ...Verder beschermt hij deze met zijn leven dat was ons al verteld en is dus ook duidelijk gebleken met terug zetten in zijn vertrouwde kooi ...De vorige eigenaar vertelde ons dat hij je achterna kwam als je het pakte en met het speeltje overhangen was dat idd het geval hij komt je echt heel agresief achterna (hij was gelukkig net gekortwiekt want ik weet dat hij letterlijk aangevallen had anders )

Mijn vraag is het normaal dat hij zo geobserdeerd is door de 2 bellenspeeltjes of ziet hij het meer als partner-jongen ofzo ....En is het nodig om hier iets tegen of mee te doen het opgeven van voer de hele dag bijna lijkt me ook niet de bedoeling maar ben nog een leek wat papegaaien betreft ...

Hoor graag jullie mening hierover ...
        groetjes richard en natasja
        Tja Toby,

De vogel heeft de bellen tot een soort partner gepromoveerd.
        In de natuur vindt de vogel een maatje, maar bij gebrek aan een maatje is het zonder meer mogelijk dat de vogel een speeltje als maatje gaat zien.

Het verschijnsel op zich komt beslist vaker voor en is dus bij papegaaien die in gevangeschap gehouden worden zeker niet abnormaal.

Hoe moet je ermee omgaan is de vraag.
        Tja zolang het niet echt storend is zou je het toe kunnen laten en het gedrag volkomen negeren.
        Vind je het echt storend, dan maar rigoureus de bellen weg laten halen.
        Het liefst door iemand die normaal nooit bij de vogel komt en ga er ook niet bij staan toekijken op het moment dat het weggehaald wordt.
        Daarna de vogel met nieuwe en vooral wisselnde speeltjes proberenaf te leiden.

Succes, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Bedankt voor het meedenken hierover ik zal nog even afwachten tot hij wat langer bij ons is alvorens ik de bellen misschien weghaal kan ik er nog even over nadenken en op dit moment heeft hij denk ik al genoeg nieuwe dingen om dan ook die weg te halen is misschien veel in 1 keer ....

Ik laat jullie wel weten wat ik beslis ....

groetjes natasja

Comment

De bellen zijn inmiddels weg en hij heeft nieuwe speeltjes voer opgeven heeft hij niet meer gedaan en ook is hij minder agresief als je zijn kooi inmoet want hij verdedigde die bellen heel erg ...Nu ben ik veel met hem bezig want het is nog geen echte speler maar papier knaagt hij nu wel soms aan ook wilg heel soms maar verder niet veel ...maar de aanhouder wint en we blijven oefenen ...

Inmiddels is hij wel zover dat hij bij mij op de hand komt en ik kan hem kroelen en aanraken zonder dat hij bijt bij mijn man en zoon is het nog helemaal niets die heeft hij al een aantal keer goed gebeten ...Ook praat enfluit hij niet echt veel kan tot nu toe alleen lekker he zeggen ...

wat hij verder nog doet is waf waf waf heel snel en hard achter elkaar als ik de kamer uitloop dus dat proberen we hem af te leren is erg storend en hard...

Ik heb trouwens nog een vraagje savonds als hij moet gaan slapen maakt hij regelmatig rare geluiden lijkt wel of hij huilt wil er een keer een opname van maken maar is nog niet gelukt ...Doen andere papegaaien dat ook en waarom zou hij dat doen ? is hij ongelukkig ?We doen ons best hebben gisteren een wandelwagen gekocht om om te bouwen tot zijn wagen ...mag mee naar buiten in de tuin enz...

groetjes natasja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toby Bekijk Berichten
              De bellen zijn inmiddels weg en hij heeft nieuwe speeltjes voer opgeven heeft hij niet meer gedaan en ook is hij minder agresief als je zijn kooi inmoet want hij verdedigde die bellen heel erg ...Nu ben ik veel met hem bezig want het is nog geen echte speler maar papier knaagt hij nu wel soms aan ook wilg heel soms maar verder niet veel ...maar de aanhouder wint en we blijven oefenen ...

Inmiddels is hij wel zover dat hij bij mij op de hand komt en ik kan hem kroelen en aanraken zonder dat hij bijt bij mijn man en zoon is het nog helemaal niets die heeft hij al een aantal keer goed gebeten ...Ook praat enfluit hij niet echt veel kan tot nu toe alleen lekker he zeggen ...

wat hij verder nog doet is waf waf waf heel snel en hard achter elkaar als ik de kamer uitloop dus dat proberen we hem af te leren is erg storend en hard...

Ik heb trouwens nog een vraagje savonds als hij moet gaan slapen maakt hij regelmatig rare geluiden lijkt wel of hij huilt wil er een keer een opname van maken maar is nog niet gelukt ...Doen andere papegaaien dat ook en waarom zou hij dat doen ? is hij ongelukkig ?We doen ons best hebben gisteren een wandelwagen gekocht om om te bouwen tot zijn wagen ...mag mee naar buiten in de tuin enz...

groetjes natasja

Hallo Natsja,

Een papegaai die huilt.... lachen maar waarschijnlijk heeft ie dat geluid ergens geleerd.
              In ieder geval is dat geluid geen teken van verdriet! Dat kan ik je verzekeren.
              De geluiden die papegaaien van nature maken lijken in de verste verte niet op menselijke geluiden.

Papegaaien zijn ontzettend slim en gebruiken allerhande middelen om aandacht te vragen.
              Waarschijnlijk geef je de vogel aandacht wanneer deze de huiltonen laat horen....
              Geef je aandacht?
              Dan stimuleer je automatisch het huilgedrag.

Maar... toch fijn om te horen dat je vorderingen maakt.
              Klik op www.koppiekrauw.com in het trefwoordenregister eens "eenkennigheid" aan, wellicht heb je iets aan die informatie.

Succes, Frans
              fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Hallo Natsja,

Een papegaai die huilt.... lachen maar waarschijnlijk heeft ie dat geluid ergens geleerd.
                In ieder geval is dat geluid geen teken van verdriet! Dat kan ik je verzekeren.
                De geluiden die papegaaien van nature maken lijken in de verste verte niet op menselijke geluiden

Hihi ik weet dat het niet echt huilen is maar het klinkt zo zielig dus vandaar dat ik me dan afvraag of hij zich misschien niet prettig voelt ...soms maakt hij weer andere geluidjes die klinken juist alsof hij het wel prettig vind bv als hij zich poetst regelmatig ....

Papegaaien zijn ontzettend slim en gebruiken allerhande middelen om aandacht te vragen.
                Waarschijnlijk geef je de vogel aandacht wanneer deze de huiltonen laat horen....
                Geef je aandacht?
                Dan stimuleer je automatisch het huilgedrag.

Hij doet het meestal savonds als hij gaat slapen net voor of net nadat de doek erover gaat heel raar net of hij zich dan alleen voelt ofzo ..enja meestal praten we er wel over als hij die geluiden maakt maar dat is meestal maar even

Maar... toch fijn om te horen dat je vorderingen maakt.
                Klik op www.koppiekrauw.com in het trefwoordenregister eens "eenkennigheid" aan, wellicht heb je iets aan die informatie.

Ik ben idd druk aan het lezen op koppiekrauw heb gisteren een wandelwagen voor japie gemaakt fotos daarvan volgen nog..en zal idd het stukje eenkennigheid nog eens goed lezen maar ik lees/leer op het moment zoveel over papegaaien dat ik echt nog even regelmatig terug moet om nog eens te lezen hoe het ook al weer zat....

Succes, Frans

groetjes natasja

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X