Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heeft het nut om een dubbele geelkop amazone geb. 1990.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heeft het nut om een dubbele geelkop amazone geb. 1990.....

Heeft het nut om een dubbelegeelkop amazone geb. 1990 welke altijd binnen in de woonkamer was een buitenverblijf te geven en een partner met ongeveer dezelfde leeftijd??? Dat is een lange zin!!

Er zijn voor ons meerdere optie's. Coko te herplaatsen bij iemand met buitenverblijven en meerdere amazonen, zelf een buitenverblijf te bouwen met nachthok en een partner in crime van ongeveer dezelfde leeftijd te zoeken of het laten en Coko in zijn kooi in de woonkamer verder laten huizen.

Het liefst zie ik haar buiten rondscharrelen/vliegen en gelukkig flikflooien met een andere papegaai MAAR! ze kent het niet en is al best op leeftijd als ik een Duitse site mag geloven en een telefoon gesprek welke ik gehad heb. Levensverwachting staat daar 35 / 40 jaar. Volgens een "kenner" is het een papegaai op leeftijd.

Dus graag hoor ik van iemand die er ervaring mee heeft en de voor en tegens........

Hartelijk dank alvast!

Ik heb zelf 4 amazones tus de 4 en 54+

Als ze in goede gezondheid en conditie verkeert kan het, maar dan niet meer dit jaar.
    Een maatje is altijd leuk, mits het goed klikt ;-)

Ik zou dat met mijn oudje bijv niet meer doen maar zij heeft ook wat mankementjes
    maar mocht ik ooit de mogelijkheid hebben voor mijn geelkoppen...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Ik heb zelf 4 amazones tus de 4 en 54+

Als ze in goede gezondheid en conditie verkeert kan het, maar dan niet meer dit jaar.
      Een maatje is altijd leuk, mits het goed klikt ;-)

Ik zou dat met mijn oudje bijv niet meer doen maar zij heeft ook wat mankementjes
      maar mocht ik ooit de mogelijkheid hebben voor mijn geelkoppen...
      Ze is volgens mij in goede conditie. Zoals gezegd ze is nooit ziek geweest...... Een maatje zou ik voor haar best willen maar wat mij verteld is, is het handiger haar haar partner te laten kiezen. En dat is de haak. Ik wil haar niet ergens achterlaten, die stress lijkt mij niet "gezond".
      Hoe heb jij dat met jou vogels gedaan??

Dit jaar gaat ze dan niet meer naar buiten maar volgend jaar, ze moet immers langzaam wennen aan het buiten leven ;-)

Comment

Ik heb aardig wat opvangertjes en ook al gehad, meestal ging het vrij makkelijk om de amazones bij elkaar te zetten
        maar niet altijd. Heb er ook 2 gehad die elkaar niet konden luchten of zien.
        Ik weet niet hoe je woont maar hou er rekening mee dat als ze met 2 zitten ze nogal wat geluid kunnen produceren (ivm buren)

De dubbele geelkoppen heb ik zelf opgevoed, man is nu 5 en het popje 4.

Ik heb ook 2 ara's die ik zelf heb opgevoed.

Daarnaast heb ik aan opgevangen en overgenomen vogels:
        1 muller amazone van 9
        1 geelvoorhoofd amazone van 54+
        2 ara maracana's 6 en 4
        8 aratinga's van 2 tot 10 jr
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Zo dan.......je hebt een hele verzameling! Te merken dat je er veel plezier aan beleeft!

Wij wonen groot en vrijstaand dus daar maak ik mij geen zorgen over. Hmmmm........gaat lastig worden bij Coko denk ik.......ze haat haar spiegelbeeld al....

Comment

coko lekeer een buitenverblijf bouwen en een partner er bij plaatsen .wel alle 2 te gelijk in hun nieuw verblijf en de kans dat het goed ga is groot .
            als ik in onze gezelschapsvoiler een andere vogel bijplaats dan hebben wij binnen 15 min gezien of de nieuweling geaccepteerd word of niet.
            en tot nu toe maar zelden gehad dat het niet ging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
              coko lekeer een buitenverblijf bouwen en een partner er bij plaatsen .wel alle 2 te gelijk in hun nieuw verblijf en de kans dat het goed ga is groot .
              als ik in onze gezelschapsvoiler een andere vogel bijplaats dan hebben wij binnen 15 min gezien of de nieuweling geaccepteerd word of niet.
              en tot nu toe maar zelden gehad dat het niet ging.
              Ja............en wat als ze haar, door ons uitgezochte, partner niet mag?? Ik vraag dit daar ze op een spiegel al tamelijk agressief reageerd.........

Comment

mijn hond reageer op zijn evenbeeld in de spiegel ook vals. maar is beste maatjes met de rest van de honden .

hihi zo is het bij ons begonnen heb er toen nog maar 1 gekocht .en ja dan is die ander weer alleen en daar ook maar 1 voor bijgekocht .
                was dan wel met ara`s en we hebben nu een kleine verzammeling.

Comment

Kleine maar hoor ..... ahumm

Ik heb ook alle vogels samen zitten, ben er wel een voorstander van als het kan.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Eerlijk gezegd twijfel ik oprecht of je een gaai die bijna 25 jaar zonder andere gaaien in een woonkamer woont een plezier doet met naar buiten verhuizen en een partner of meerdere gaaien erbij.
                    De gaai is niets anders gewend, ze zal de overgang op een gegeven moment echt wel accepteren denk ik, maar of je dr er gelukkiger meemaakt? Dat betwijfel ik.
                    Net zoals met een partner. Ze kan m niet accepteren, dan heb je een probleem. Vaak accepteren ze het wel, maar is accepteren hetzelfde als gelukkiger zijn?
                    Moet je een 25-jarige gaai zo compleet in een andere wereld zetten? Aan alles wennen, maar vooral ook die gaai moet opnieuw leren zich te vermaken, dus echt alles en alles is anders.
                    Kijk, ik weet het echt niet hoor, en als het niet anders kan houdt het op, maar ik twijfel oprecht.

Comment

Lorra is 50 jaar alleen geweest maar zij is wel gelukkig hoor met meer gaaien om zich heen,
                      ze verzorgt ze ook met liefde als ze erom vragen ;-)
                      Alleen nu Jaapie erbij zit komt er geen ander in de buurt

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik wilde ook niet suggereren dat het per definitie niet kan. Ik wilde enkel zeggen dat ik betwijfel of het per definitie wel goed is.

Comment

Ja, andere kant is wel dat Lorra wel in huis is gebleven, is wel wat anders denk ik ook dan helemaal op zichzelf met 1 maatje.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

lejah ik heb hier een blauwvoorhoofd geelschouder zitten 24 jaar in de huiskamer gezeten .van baby af aan geen andere vogel gezien.
                            heb hem op onze klimboompje met daaraan een binnenverblijf geplaatst waar al div ander vogels op wonen en hij heb nu 6 maanden later het hoogste woord leterlijk en figuurlijk.
                            en zo kan ik nog een paar voorbeelden geven

trouwens deze vogel heb ik van de dood gered die wilde ze in laten slapen om dat ze hem beu waren.ze hadden hem zelf pas 23.9 jaar.

en volgende week komen ze een grijsje brengen oud dametje is 83 en kan er niet meer voor zorgen en wilde hem ook in laten slapen .deze grijze schijn zo rond de 60 jaar te zijn .had haar vader nog uit de congo meegebracht als baby

heb hier een dierenarts in de buurt die deze gevallen de mensen eerst met mijn contact op laat nemen.hij zeg waarom een gezonde vogel in laten slapen als hij daar bij jou een goede oude dag kan hebben.

omatje is dolgelukig nu dat haar jako nu toch kan blijven leven en een goede oude dag mag hebben.die kom wel eerst binnen bij ons en volgend voorjaar ook lekker op de klimboom .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                              Ik wilde ook niet suggereren dat het per definitie niet kan. Ik wilde enkel zeggen dat ik betwijfel of het per definitie wel goed is.
                              Daarom ook de vraag hier......Coko is al zoveel jaar "alleen" en staat in het middelpunt van het gezinsleven. Dat ik niet weet of ik er überhaupt goed aan doe als ik haar 24/7 naar buiten zou verhuizen. Iemand met soort gelijke ervaringen en een soort gelijke vogel zou wellicht een passend antwoord hebben.

Niet lullig bedoeld maar ik ga niet experimenteren met Coko. Dat verdiend ze niet!! Stel dat wij voor herplaatsing gaan kiezen dan zal die persoon er goed werk van moeten maken en haar eerst goed moeten leren kennen hier bij ons. Zodat wij zien hoe het "klikt". Ze gaat niet zomaar weg!!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X