Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Amazone Xanthops heeft al bijna 7 jaar geen rui gehad of wat er op leek.. ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Amazone Xanthops heeft al bijna 7 jaar geen rui gehad of wat er op leek.. ?

ik heb sinds 2011 een Amazone Xanthops, een heel leuk dier en vrij aanhankelijk.
    hij eet eivoer een paar maal per week, appel een paar dagen per week krijgt hij dit
    voorgeschoteld en hij eet er ook van. groente is een beetje een probleem hij eet
    er weinig van maar ik geef hem dan ook wel eens andere groente als in het standaard
    pakket van papegaai.nl (De kweker bij mij om de hoek, torenstraat den haag) meestal vers.
    hij krijgt 3 eetlepels gewoon zaad mengsel van de kweker op andere dagen als de groente en appel.
    hij eet verder bananenschijfjes, en krijgt ook wel eens andere dingen gierst, kleine stukjes pannekoek
    en vitamine complex in het water een paar druppels per dag.
    nu is het zo dat hem zichtbaar niks mankeert of wat dan ook,..
    alleen hij heeft nog geen enkele maal geruit sinds ik hem heb. en dat is al zo n 7 jaar.
    nu kom niet aan zetten met pelletvoeding want dit is een probleem bij deze vogel
    hij eet het echt niet en wat ik ook doe het lukt echt niet.
    siroop erbij lukt niet, wat ik ook doe of deed het eerste jaar dat ik hem had ging dit niet.
    het dier gaat dan te weinig eten of helemaal niet zodat hij zienderogen afvalt en dit blijft zo.
    er komt geen verandering in die situatie,. ik had ooit bij aanschaf hem pellets proberen te
    geven en dit ging fout. de dieren lusten het niet, en eten net genoeg om in leven te blijven.
    wat kan er nu aan de hand zijn met mijn vogel, hij heet fang ik noem hem altijd vogeltje,
    heeft al 7 jaar ongeveer geen normale rui gehad, een enkele maal een paar veertjes die in de kooi lagen
    maar daar is het bij gebleven. hij heeft nu geen gewichtsverlies of wat voor symptomen ook,

iemand? ik heb het proberen op te zoeken maar dit stond nergens beschreven
    ook om dat hij niet ziek is . ??

het is wel bekend dat binnen vogels soms minder goed ruien dan buiten vogels omdat de temperatuur minder verandert,in de winter is de kachel aan
    als je gaai het verder gewoon goed doet en nergens last van heeft denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken
    je ziet soms ook dat het bij gewiekte vogels soms jaren duurt voordat de pennen weer terug gegroeid zijn bijvoorbeeld terwijl bij de andere de in een half jaar terug is

Comment

Bedankt voor je reactie

Ik was al bang dat hem wat zou mankeren maar hij doet het verder goed
      is ook actief in de kooi ik laat hem ook wel een paar uur per dag
      uit de kooi hij kan er bovenop klimmen of er langs naar onder over de vensterbank lopen.
      dus als ik het goed heb moet ik gewoon afwachten, en is er niets mis met hem.
      hij heeft inderdaad geen volgroeide slagpennen gehad ooit, er zijn er twee aan weerskanten
      die bijna volgroeid zijn maar vliegen of opstijgen kan ie niet,
      ohja het klopt de temperatuur ik heb de cv altijd op 23 graden staan
      in de winter ook, en dit is heel constant. moest van de kweker en mocht ook niet lager.
      (vanwege de vogel)

Comment

Ik weet niet wie de kweker is maar ik lees rare dingen. Ik ga er verder maar niet op in omdat ik geen negatieve discussie wil uitlokken.
        Als jij vindt dat je vogel het goed doet en gezond is, is het goed toch...
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

als je echt twijfelt zou je hem na kunnen laten kijken door een va
          wat ik zo hoor doet hij het verder gewoon goed en je heb hem al een tijdje

Comment

De vogel ruit echt wel. Ieder jaar of iedere twee jaar vervangt de vogel zijn slagpennen.

Kweker in de Torenstraat je bedoelt de papegaaien winkel die kweekt nog geen grasparkiet.

Comment

Aah Papegaaienpaleis van Dennis, zegt al genoeg..
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

ja klopt hij komt van dennis papegaaien

maar dat zegt vry weinig, ik weet dat er veel kritiek op dennis is en was
                maar ik vind het wel meevallen. de winkel heeft nu een andere naam
                en er staat iemand anders achter de balie en verzorgd de dieren.
                is bij mij om de hoek dus wel makkelijk.

Comment

Jaa heel makkelijk.
                  Je moest eens weten...

Ken je papegaai

sigpic

Comment

in

Wat ik lees over jouw vogeltje, verontrust mij behoorlijk. 7 jaar onvoldoende eten, geen fruit of groente nou ja, bananen schijfjes.
                    Temperatuur op 23 graden? advies van Dennis?
                    Heb je een luchtbevochtiger in de buurt van je vogel?
                    Gaat jouw vogeltje wel eens onder de douche?
                    Geen volgroeide vleugel pennen? is dit altijd al zo geweest

Ooit wel eens bij een vogelarts geweest?
                    Zo niet, is dit het eerste wat ik je zou adviseren. En dan bedoel ik dus een echte vogelarts, geen dierenarts.
                    Mevr. drs. F.P. Zeegers (Floor) Populierstraat 51 2565 MH Den Haag

nog een advies, ga eens naar de vogelkelder voor advies omtrent het eten en speeltjes voor je amazone.de winter ook, en dit is heel constant. moest van de kweker en mocht ook niet lager.

Comment

Het lijkt erop dat eens in de zoveel tijd iemand een dergelijk bericht plaatst om de discussie over Dennis weer eens op te laten bloeien.
                      Het zijn altijd mensen die positief over deze winkel/ persoon zijn. Alsof het maatjes van hem zijn die even komen peilen..

Om die rede geef ik al geen advies meer.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

hij gaat elke week onder de douche en eet groente en appel paar dagen per week

hij gaat elke week onder de douche en eet groente en appel paar dagen per week
                        nee ik ben niet bezig een discussie over dennis papegaaien op te doen laaien of wat dan ook
                        hij zit nu onder een andere naam en eigenaar ofzo bij mij een straat om de hoek.
                        het enige alternatief is dan de vogelkelder die is aan de andere kant vd stad.
                        ja ik heb ook rare dingen gelezen over dennis.
                        verder
                        hij heeft inderdaad aan elke kant van zijn vleugels maar 2 volgroeide slagpennen
                        kan ook niet vliegen hiermee zijn wel lange.
                        dit was alleen altijd al zo dus ook 7 jaar terug, dezelfde pennen heeft ie nu nog.
                        hij kwam geloof ik uit een voliere in afrika ofzo vertelde dennis me.
                        was ook in eerste instantie de eerste 2 jaar niet tam
                        moest hem tam maken, hij hapte naar alles en was vrij angstig
                        maar na 2 jaar draaide dit helemaal om, en nu is ie een levenslustig en vlot beestje
                        reageert en kwaakt terug op wat ik tegen hem zeg kan hem aaien op de hand houden
                        en nu hapt ie nergens meer naar.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X