Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
hallo we gaan in december op vakantie en nu is mn vraag wat doen jullie als je op vakantie gaan neem je dan je vogel mee?
hij moet niks van een ander weten
groet van renate en coco
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van waar je naar toe gaat en hoe.
Met het vliegtuig wordt lastig om dan iets voor je vogel te regelen. Maar ga je met de auto dan kan het geen kwaad om hem mee te nemen.
Je hebt speciale transport kooien voor papegaaien, maar als hij met gewone kooi en al in de auto past is het nog beter.
En je moet even informeren of het hotel/appartement/huisje, huisdieren toelaat.
Ik denk dat elke gaai ook anders zal reageren op reizen. Mijn aga kan er niet genoeg van krijgen, ze vindt het geweldig in de auto zeker op van de kleine haarspeldbocht-wegen, dan zwaait ze heen en weer door haar kooi en kraait ze het uit van plezier. super leuk om te zien.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat veel gaaitjes het moeilijk vinden om hun veilig thuis te verlaten en in een auto te zitten.
vorige week ook ff 3 dagen center parcs aangedaan en binky gewoon meegenomen gaat goed hoor..
en idd wat prowma al zei..
hoe harder de bocht hoe leuker ze het vinden.. WHOEI..!!!
wij gaan dit jaar ook 3 weken naar centerparcs
dan zit ik wel met me 3 gaaitjes, maar ze mogen toch mee.
Hondje gaat ook mee, en de andere parkieten worden verzorgt door de buurvrouw.
ik neem de gaaitjes mee omdat ze anders heel erg gaan schreeuwen en slopen als ik weg ben, dus beter gezellig met zn alle op vakantie,
zullen hun ook leuk vinden!
als het even kan neem ik mijn gaaies ook altyd mee op vakantie.........wel veel extra bagage dus dakkoffer op t dak......heb nu van erika een ooie demontabele gaaienstandaard gekocht die gaat nu ook mee......heeft manlief ook nog wat te hobbyen.....en deze keer voor t eerst met onze amazone dr bij.....ben benieuwd..........maar wat mee kan gaat mee.....gezellig fietsen,wandelen en aandacht, ze vinden t geweldig
Wij nemen de gaai niet mee maar meer omdat ik bang ben dat er ergens anders een vogelziekte is. Wel gaat Coco wel mee in de auto mee naar het werk en heeft ook de grootste lol in de auto maar ik rij wel rustig hihihhi
Ik zit met hetzelfde euvel. In het binnenland neem ik hem gewoon mee maar vliegreizen is even niet voor ons weggelegd dus idd vakanties in eigen land.
Koko is nou ook geen lief typje die het zo maar accepteert om bij anderen achter gelaten te worden zelfs niet in zijn eigen huis. Ik heb het ooit geprobeerd dat de buurman op hem paste maar dat ging met dikke handschoenen, dikke truien en dassen gepaard. Hij moet al niet veel van mannen hebben dus je begrijpt dat de buurman weer blij was ons terug te zien.
Ook heb ik hem een keer bij een collega, die ook een papegaai had, gebracht en dat ging goed door de vriendschap met de papegaaien samen maar toen ik hun papegaai kreeg en veel aandacht aan beiden besteedde, is hun papegaai na het weer ophalen nooit meer lief voor mijn collega geweest. Ze hebben haar toen weggedaan, dus dag vakantieadres.
Ik hoop ook nog eens op een wereld oplossing dus hou het forum met dit onderwerp goed in de gaten, misschien zit al wat voor jou bij.
Een papegaai is enig behalve met vakantie haha!
Comment