Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geelwangamazone leren praten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geelwangamazone leren praten

Ik heb een vraagje:
    Kan een Geelwangamazone van 12 jaar nog leren praten?
    Ouwe eigenaar zegt dat dit niet gaat lukken omdat Coco al 12 jaar is.
    Kan dat kloppen?
    Misschien weet iemand daar antwoord op.

Alvast bedankt

Soukaina

Als hij helemaal niks zegt is de kans ws klein.
    Maar het maakt hem er niet minder leuk op hoor
    Misschien kan hij wel leuke deuntjes fluiten, of
    vindt hij het wel veel leuker spelletjes te doen.

Comment

Zij probeerd alles na te fluiten of als mijn zoontje huilt maakt zij ook een huil geluid! dat is leuk, of als er bezoek komt en zij geen aandacht van mij of mijn man krijgt dan krijst ze alles bij elkaar!haha
      Zij begint steeds meer op haar gemak te voelen, omdat zij bij de oude eigenaar de hele dag met een doek over de kooi heeft gezeten, zij hebben nooit wat met haar gedaan.
      Maar als ze nooit gaat praten wordt ze er zeker niet minder leuk op.

Groetjes

Comment

Het kan heel goed dat hij nooit gaat praten maar geluiden blijft imiteren, ze pikken vaak zelf iets op dat ze leuk vinden. Mijn grijsje kan heel veel zeggen maar doet dat niet, de laatste tijd noemt ze me steeds apekop dat vind ze nu gewoon leuk. Meestal 'pikken' ze iets op dat ze heel vaak horen of dat ze zelf een interessant geluid vinden dat is niet noodzakelijk altijd wat jij ze graag laat zeggen Maar geluiden nabootsen kan ook voor hilarische toestanden zorgen hoor, mijn jardine doet heel goed de telefoon na, oma rent zich een versuffing naar de telefoon als ze op visite is, geheel tot tevredenheid van mijn 'dientje'
        sigpic

Comment

praten leren.

soukaina,
          Mijn geelwangamazon heb ik sins november 2009,en hij was toen 7 1/2 jaar.Vorige maand zei hij zijn eerste woordje:"Ecco" (was de buurvrouw aan het vertellen dat ik nieuwe schoenen gekocht had van het merk Ecco,waarop de papegaai die buiten stond met kooi reageerde met een kraakstem:"Ecco").Buurvrouw en ik lachte om zijn reactie.Beter een krakende stem als helemaal niks dacht ik toen,en denk ik nu.
          Ziggy is geen prater maar fluit wel 3 tonige melodietjes na.Hij geeft aan wanneer hij nieuw eten wil en drinken,en als hij uit zijn kooi wil.De rest komt vanzelf met gedult...en anders maar niet.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X