Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad leren eten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zaad leren eten

Mijn blauwvoorhoofd is nu 13 weken en zit op pellets, maar eens in de week wil ik hem toch een bakje zaad geven. Nou is hij dat blijkbaar niet gewend, want als ik hem bijvoorbeeld een zonnebloempit geef, kraakt hij hem wel maar eet verder niks op. Het lijkt alsof hij niet weet dat het om het binnenste pitje gaat, want dat laat hij soms gewoon vallen, of hij verpulvert het en laat het alsnog in kleine stukjes vallen. (Ik zit heel goed op te letten, haha!) Is het gewoon een kwestie van blijven aanbieden, zodat hij het vanzelf leert?

Oorspronkelijk geplaatst door Rico2009
    Mijn blauwvoorhoofd is nu 13 weken en zit op pellets, maar eens in de week wil ik hem toch een bakje zaad geven. Nou is hij dat blijkbaar niet gewend, want als ik hem bijvoorbeeld een zonnebloempit geef, kraakt hij hem wel maar eet verder niks op. Het lijkt alsof hij niet weet dat het om het binnenste pitje gaat, want dat laat hij soms gewoon vallen, of hij verpulvert het en laat het alsnog in kleine stukjes vallen. (Ik zit heel goed op te letten, haha!) Is het gewoon een kwestie van blijven aanbieden, zodat hij het vanzelf leert?

Hallo

je geeft eigenlijk je eigen antwoord al . ze leren zo eingenlijk een beetje pitjes eten want je denk dat er niks in komt maar meestal zijn dat toch mieren stukjes die naar binnen word geworpen. papegaaien zijn toch al slordige eters
    (dat is mijn ervaring) ik zou zelf zoeken wat ze echt lekker vind en dat een beetje door de pitjes heen gooien en dan gaan ze meestal ook wel aan de pitjes knabbelen

Comment

hallo rico, ik zou indd zelf de pitjes aan blijven bieden... laat het zelf zien hoe lekker het is en negeren, heb het van het weekend zelf gezien met een blauw/gele ara die niet van mij is... ik zat cherrytomaatje te eten en negeerde em totaal en zat hem lekker te maken met... ohh hmm wat lekker!!! beesie jatte het uit me handen hihihihi succes
      Diana DJ sigpic

Comment

@ Diana:

Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...

werkt keer op keer :-p Wel lachen hoe het voor hun dan een obsessie wordt van: ik oooook!!!!!
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Haha, oke ik blijf het gewoon proberen, en ik ga er ook een paar door z'n pellets doen zodat hij weet dat het eten is en ermee kan oefenen. Tnx voor jullie tips!

Comment

@ randemantis, whahaha ja zou het gaaien psygologie zijn??? lollllll is wel lache dat ze er zo op reageren indd van "ik wil ook "!!!!

@ rico hmm misschien zijn de pellets ook wel lekker hoor
            ben benieuwd of het werkt voor je rico succes in ieder geval.
            Diana DJ sigpic

Comment

Ja, pellets kan ik zelfs als beloning gebruiken voor het opstappen bijvoorbeeld! Hij vindt ze heerlijk. Maar als hij het zaad eenmaal ontdekt heeft.. ben benieuwd wat hij dan liever heeft haha! Mja, 1x per week zaad lijkt me goed voor de afwisseling en voor z'n maag/darmen!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X