Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pellet dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pellet dilemma

Mijn blauw voorhoofdamazone eet net als de anderen Roudybush. Ik vind alleen dat hij dit slecht eet.
    Nu had ik van Dieca de laatste keer Pretty Bird meegenomen. 's Morgens kregen ze dan Roudybush en 's avonds voor de lekker nog extra een beetje Pretty Bird.
    Ik merkte dat Suzy die pellet veel beter at. Dus ben ik eens gaan kijken: afgewogen hoeveelheid Roudybush eet ze de helft van ongeveer van wat ze mag hebben en van Pretty Bird eet ze haar bakje leeg.
    Ook merk ik dat ze vrolijker en tevredener is als ze Pretty Bird heeft gehad t.o.v. Roudybush.

Maar wat nu?
    Van Roudybush eet ze echt te weinig. Maar Pretty Bird staat net als Nutribird niet zo goed aangeschreven. Welke opties zijn er nog meer? Welk advies zouden jullie mij geven?

Zupreem is kwa smaak het zelfde idee als Pretty bird toch?

Ik ben zelf erg tevreden over Zupreem..(de fruitblend en natural!)
    Mijn grijze roodstaart zat op Harrisons maar word verdacht van Pinda allergie..en heb hem daarom op Zupreem gezet..en hij eet het met VEEL smaak!!

Comment

Er zijn zoveel verschillende pellets in de handel. Je kan kijken wat ze van zupreem fruit blend vind, die is ook wat zoeter. Ik geef mijn vogels op dit moment beaphar care + en dat vinden ze ook wel lekker. Harrison en scenic zijn ook goede pellets. Het is maar net wat je wilt en wat je betaalbaar vind. Ik vind Harrison op zich ook een fijne pellet, maar erg duur. Zeker als je meerdere vogels hebt. Succes met je keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Egwene
        Mijn blauw voorhoofdamazone eet net als de anderen Roudybush. Ik vind alleen dat hij dit slecht eet.
        Nu had ik van Dieca de laatste keer Pretty Bird meegenomen. 's Morgens kregen ze dan Roudybush en 's avonds voor de lekker nog extra een beetje Pretty Bird.
        Ik merkte dat Suzy die pellet veel beter at. Dus ben ik eens gaan kijken: afgewogen hoeveelheid Roudybush eet ze de helft van ongeveer van wat ze mag hebben en van Pretty Bird eet ze haar bakje leeg.
        Ook merk ik dat ze vrolijker en tevredener is als ze Pretty Bird heeft gehad t.o.v. Roudybush.

Maar wat nu?
        Van Roudybush eet ze echt te weinig. Maar Pretty Bird staat net als Nutribird niet zo goed aangeschreven. Welke opties zijn er nog meer? Welk advies zouden jullie mij geven?
        waar staat nutribird niet goed aangeschreven? Groetjes Zoë

Comment

Ik heb gezocht gewoon via Google en daar staat meerdere keren op dat er ongezonde toevoegingen in zitten. Ook dat het alle bacteriën (dus ook de goede) weg zou halen uit de darmen.
          Mocht het niet zo zijn, hoor ik het graag hoor!

Comment

oke dankjewel voor de info, ik wist dat nog niet. ik heb het ook even opgezocht op google en het klopt! groetjes Zoë

Comment

De onderzoeken waarbij Nutribird slecht uit de bus komt zijn al heel oud.
              Tegenwoordig is Nutribird ook een pellet die je gerust kan gebruiken. Vraag maar na bij verschillende va.

Comment

Oké gelukkig want mijn grijsje krijgt die...bedankt voor de info! Groetjes Zoe

Comment

Ah ok, dank je wel voor de update. Dat wist ik niet. Ik wilde Nutribird uitproberen, omdat het ook makkelijk verkrijgbaar is. Maar ik wil geen troep voeren. Ga ik hem toch eens proberen denk ik.

Comment

ik ben ook nutribird gaan geven. 2 maandjes terug ze meoten er nog wel aan wennen maar ze eten er goed van en zien er wat dat betreft goed uit.
                    alleen vroeg ik me af Puk de jongste krijgt aan zijn staart wat witte puntjes. wat kan dit zijn? Voeding?
                    x Désirée,
                    Pip, Puk,
                    Pico, Polo,
                    Dico,
                    Perry,
                    Bob &
                    Henkie.

Comment

Vandaag Nutribird tropical gehaald voor Suus. Ze at er meteen van, echt smullend! Alles is al op!

Comment

Wat goed man! Gefeliciteerd!

Comment

Ik ga proberen mijn grasjes daar ook op over te zetten en van het zaad af te halen.

Comment

Mijn Meeco kreeg ik niet aan de nurtibird...ook gekleurde pellets gingen niet..
                            Toen maar even gewacht...:-(
                            Bij de vogelkelder optibird zien staan en dat maar eens gekocht. .deze eet tie wel..:-)..?
                            Gaat eigenlijk prima..superr...
                            Wellicht een optie voor andere die willen overstappen. ..
                            sigpic

Comment

Onze Ducorps Kaketoe Kees is een kieskeurige eter. Hij kwam hier als zaadvogel, en ik wilde hem overzetten op pellets. Ik Harrison geprobeerd, Beaphar maar beide moet meneer niet. Toen over gezet op Pretty Bird en meneer vind ze geweldig. Toch na een paar maanden nog een keer overgestapt op Beaphar maar helaas. Had nu weer Pretty Bird besteld, en meneer heeft zijn bakje leeggegeten. Hier krijgen ze ook fruit en groente en zaadjes. Dus ze komen niets tekort.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X