Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pellet dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jolin304 Bekijk Berichten
    Onze Ducorps Kaketoe Kees is een kieskeurige eter. Hij kwam hier als zaadvogel, en ik wilde hem overzetten op pellets. Ik Harrison geprobeerd, Beaphar maar beide moet meneer niet. Toen over gezet op Pretty Bird en meneer vind ze geweldig. Toch na een paar maanden nog een keer overgestapt op Beaphar maar helaas. Had nu weer Pretty Bird besteld, en meneer heeft zijn bakje leeggegeten. Hier krijgen ze ook fruit en groente en zaadjes. Dus ze komen niets tekort.
    En waarom pretty bird? Is dat een bewuste keuze? Of gewoon een probeersel.die positief heeft uitgepakt?

Comment

Op advies van een goede vriendin die verstand heeft van kaketoe's.

Comment

bedankt voor je duidelijke uitleg......

Comment

Je bent nieuwschierig Karlijn

Comment

Ik nieuwsgierig..nooit!.....

nee maar was benieuwd waarom aangezien je veel meer over zupreem optibird...hoort enzo.en pretty bird ken ik niet..
            Vandaar!

Comment

Optibird vinden mijn vogels ook wel lekker maar ik niet. Ik vind persoonlijk dat de ontlasting erg gaat stinken met Optibird. Prettybird vinden ze hier echt smullen. Ik denk omdat deze inderdaad ook wat zoeter is. En het mooie is het is ook nog betaalbaar!

Comment

Oke ja de poepjes zijn natter maar stinken hier niet extra door optibird.
                Zupreem naturel poepen ze ooj mooi van maar ook zo duur!
                Zal prettybird in gedachten houden maar gijs van mij is enorm.grvoelog op kleurstoffen enzo.
                Dus dan word het al stuk moeilijker...

Zoveel merken zoveel ervaringen zoveel meningen...

Comment

wat raden jullie aan?

Ik krijg in juli/augustus mijn baby papegaaitje die al deels zelf voeding eet. Ik was van plan om mijn gaaitje optibird als dagelijkse voeding te geven. is dit een goede dagelijkse voeding of kan ik beter voor een andere dagelijkse voeding gaan?

Comment

Meeco krijgt t dus ik neem aan dat t goede voeding is..
                    De meningen zijn verdeeld...mij bevalt t nu prima..
                    De ontlasting van Meeco stinkt niet. .bij andere weer wel schijnbaar..
                    Je kunt t rustig uitproberen...
                    sigpic

Comment

Dank jewel voor je reactie.
                      Als ik me papegaai ga ophalen dan lijkt het me het beste om met het voer verder te gaan die hij al kent. maar dat hoor ik dan wel. De vraag is ontstaan omdat ik inderdaad verschillende meningen hoorde. Nu weet ik tenminste dat het niet schadelijk is voor de vogel maar dat ik het gewoon in de gaten moet houden hoe de vogel erop reageert.

thanx. xx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shan Bekijk Berichten
                        Ik krijg in juli/augustus mijn baby papegaaitje die al deels zelf voeding eet. Ik was van plan om mijn gaaitje optibird als dagelijkse voeding te geven. is dit een goede dagelijkse voeding of kan ik beter voor een andere dagelijkse voeding gaan?
                        jahoor prima voeding..!!

Comment

Ongelooflijk, wat een verschil. Ik heb Suzy uitgetest om te kijken of het gedrag (schreeuwen, bijten, niet uit de kooi willen), te maken kon hebben met haar eten. eerst een tijdje Nutribird. Suus werd weer lief en schreeuwde niet, wilde weer spelen enz. Daarna een tijdje terug gezet op Roudybush. Suus schreeuwde weer alle bij elkaar, werd zelfs agressief naar mij toe enz. Suzy nu sinds een aantal dagen weer op Nutribird. Kletsen, niet schreeuwen, uit zichzelf uit de kooi willen, lief praten, gekroeltdwillen worden enz.
                          Wat een verschil! zou je bijna zo'n vogel als gedragsprobleem willen bestempelen, is het gewoon haar eten. Grote eye-opener.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Egwene Bekijk Berichten
                            Ongelooflijk, wat een verschil. Ik heb Suzy uitgetest om te kijken of het gedrag (schreeuwen, bijten, niet uit de kooi willen), te maken kon hebben met haar eten. eerst een tijdje Nutribird. Suus werd weer lief en schreeuwde niet, wilde weer spelen enz. Daarna een tijdje terug gezet op Roudybush. Suus schreeuwde weer alle bij elkaar, werd zelfs agressief naar mij toe enz. Suzy nu sinds een aantal dagen weer op Nutribird. Kletsen, niet schreeuwen, uit zichzelf uit de kooi willen, lief praten, gekroeltdwillen worden enz.
                            Wat een verschil! zou je bijna zo'n vogel als gedragsprobleem willen bestempelen, is het gewoon haar eten. Grote eye-opener.
                            Wat fijn dat het aan het eten ligt! Een papegaai gedrag afleren is veel lastiger dan z'n voer vervangen! Gelukkig ben je op het idee gekomen

Comment

Pretty bird bestaat al heel lang ook hoor, ik gaf het meer dan 6 jaar terug al,
                              hier eten ze het prima, vooral de grotere gaaien, niks mis mee ;-)
                              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X