Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voedings probleem!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voedings probleem!

onze papegaai die we sinds vandaag hebben....eet alleen maar zaadmengsel(voornamelijk zonnepitten en een soort gepofte rijst of mais).
    volgens degene waar we hem van hebben,is er geprobeerd hem over te zetten op ander voer,maar weigerd hij dat.
    nu geef ik me niet snel gewonnen en wil het dus echt gaan doorzetten.
    volgens mij kan de vogel er toch flink op vooruit gaan met goede voeding.
    hoop dus op goede tips,om een halsstarrige gaai van 36 jaar op ander voer te krijgen?

groetjes cindy

Ik denk dat het wel zal lukken, maar het zal niet simpel zijn. Papegaaien zijn meesters in manipulatie. Als ik mijn ara een bak pellet voor zet doet ze ineens alsof ze dood gaat van de honger en daar is ze ook echt goed in.

En als ze echt honger hebben eten ze vaak wel. Let hierbij wel goed op dat hij wel gaat eten.

zet dus gewoon het voer voor dat je wilt geven en houd dit een dag vol. Hij krijgt echt wel honger. Eet hij die dag niet geef hem dan de dag erna zijn oude voer weer terug en probeer het de volgende dag weer. Houd de vogel goed in de gaten natuurlijk ze mogen niet te lang zonder eten zitten. (niet langer als een dag)

Groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

succes iig met proberen ja.

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...pe-voeding.htm staat ook veel over .
      en dan langs de rand, van zaad naar pellets.

Comment

Geef hem zijn lievelingseten anders eet hij het wel maar hij is dan heel erg boos op jou. En hij wordt veel langzamer tam.
        Dus geef hem zijn eten.
        L e m a r

Comment

Geef hem zijn lievelingseten anders eet hij het wel maar hij is dan heel erg boos op jou. En hij wordt veel langzamer tam.
          Dus geef hem zijn eten.

een gaai die boos op iemand wordt omtrent zijn voeding das een goeie slaat volgens mij nergens op en antwoorden op een bericht van meer dan een jaar oud ook niet ik betwijfel of je me kunt overtuigen met een concreet antwoord op iets
          groetjes Patricia

sigpic
          lori

Comment

Net als zazouzira, heb ik ook wel een beetje om het antwoord van Iemar moeten gniffelen.
            PHOENIX KAREL

Comment

Billie, geelwangamazone

Onze geelvoorhoofdamazone Billie was 10 jaar als ze twee maand geleden bij ons is gekomen.

Zij at ook enkel zaadmengeling met veel te veel zonnepitten! Wij zijn met haar naar de vogelarts geweest vooraleer ze bij ons kwam en zij was uiteraard veel te dik!

Toen ik haar voor de eerste keer fruit aanbood vond ze dat wel raar, maar van zodra ze er eens in gepikt had viel het haar in de smaak (dezelfde week nog) en nu is ze een opperbeste fruiteter!

Zij krijgt ook de amazone zadenmengeling van versele laga, daar zitten heel wat minder zonnepitten in en ze is dat al goed gewoon hoor!

Haar verenpak is er zelfs al op verbeterd en is veel mooier van kleur, feller van kleur!

Groetjes,
              Charlot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlot Bekijk Berichten
                Onze geelwangamazone Billie was 10 jaar als ze twee maand geleden bij ons is gekomen.

Zij at ook enkel zaadmengeling met veel te veel zonnepitten! Wij zijn met haar naar de vogelarts geweest vooraleer ze bij ons kwam en zij was uiteraard veel te dik!

Toen ik haar voor de eerste keer fruit aanbood vond ze dat wel raar, maar van zodra ze er eens in gepikt had viel het haar in de smaak (dezelfde week nog) en nu is ze een opperbeste fruiteter!

Zij krijgt ook de amazone zadenmengeling van versele laga, daar zitten heel wat minder zonnepitten in en ze is dat al goed gewoon hoor!

Haar verenpak is er zelfs al op verbeterd en is veel mooier van kleur, feller van kleur!

Groetjes,
                Charlot
                geelwangamazone natuurlijk ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlot Bekijk Berichten
                  geelwangamazone natuurlijk ...

Geweldig Charlot,

Nu nog de volgende stap nemen, wen de vogel aan het eten van pellets.

Dan kan je een optimaal menu voor je geelwangamazone gaan samenstellen waar die goed gezond bij blijft men een flinke leeftiijd bij kan halen.

Een afwisselend vitaminen- en mineralenrijk menu is een heel goede basis en geef vooral niet uitsluitend dat voer waar de vogel echt gek op is.

Groet en succes, Frans
                  fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

pellets

Hallo,
                    Mijn gaai wilde ook nooit pellets eten , totdat ik op het heldere idee kwam om de pellets een beetje nat te maken.
                    Hij vind het nu echt heerlijk , nu moet ik hem zover zien te krijgen dat hij ze ook droog gaat eten.
                    Pas er wel voor op dat de natte pellets niet bederven . (ik geef hem kleine beetjes )
                    Groetjes Cobi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cobi Bekijk Berichten
                      Hallo,
                      Mijn gaai wilde ook nooit pellets eten , totdat ik op het heldere idee kwam om de pellets een beetje nat te maken.
                      Hij vind het nu echt heerlijk , nu moet ik hem zover zien te krijgen dat hij ze ook droog gaat eten.
                      Pas er wel voor op dat de natte pellets niet bederven . (ik geef hem kleine beetjes )
                      Groetjes Cobi
                      Hoi Cobi,
                      Heel eenvoudig hoor de vogel droge pellets te leren eten.
                      Gewoon niets anders geven.
                      Lees voor meer informatie "overzetten naar pellets" op onderstaand weergegeven site.
                      fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Onze papegaai Kiwi is een natuurbroed en is met 11 weken bij ons gekomen. Hij kreeg een speciaal zaadmengsel gedurende de eerste week dat hij bij ons was, puur voor het wennen.

Even een bezoekje aan Hooimeijer, helaas onterecht veroordeeld op papegaaienforum (mijn mening) en voila!
                        Eenmaal thuis het 5-stappen-protocol uitgevoerd met de Harrison's en hij at het binnen 30 seconden!

Ik ben van mening dat hoe meer jij laat zien en merken dat jij problemen hebt met de voeding van je papegaai, hoe meer je papegaai ook zal tegenwerken.

Als je het 5-stappen-protocol goed beheerst, kun je vrijwel alles met je papegaai, zonder problemen.

Comment

het schijnt makkelijk te zijn om je gevleugelde vriendje de verkeerde voeding te geven.Ik ben pas overgegaan in het geven van pallets aan mijn 3 jarige geelwangamazone,hij/zij is hier niet gek op,eet er nauwelijks van.Ik geef nu 2 maal per week zaadvoer als aanvulling en denk;de volhouder wint!Nu heb ikzelf een vraag:ik geef iedere ochtend 1 pinda die ikzelf ontdop,om te zien of de noot goed is,daarnaast krijgt mijn gaai iedere dag ook een halve walnoot in de dop en wat van mijn brood.Is dit goed?(zout in brood,vet in noten)Henk

Comment

brood kan geen kwaad, pas gewoon op met extra gezouten eten zoals prefab maaltijden, gezouten nootjes, chips, dat mag zeker niet! Papegaaien hebben zout nodig, maar dat zit al voldoende aanwezig in hun voeding, extra zout is absoluut niet nodig en zelfs ongezond. (Net als voor mensen trouwens)

en owja,

pallets= houten planken om iets op te stapelen.
                            pellets= vermalen samengeperste substantie.
                            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                            Papegaaienpsychologie:
                            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

geelvoorhoofd

hoeveel moet ik en geelvoorhoofd te eten geven wand als ik en bak vol doe eet hij de heledag door ik hoop dat iemand mij het kan vertellen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X