Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad of pellets?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zaad of pellets?

Hallo,

Ik heb een vraag, op dit moment geven we onze geelvoorhoofdamazone gewoon een papegaaimengsel zaad, daar zit van alles in (gedroogde banaan, pepers en een grote variatie aan noten en zaden), daarnaast krijgt hij/zij nog regelmatig fruit en gekookte groentes.
    Maar is het nu eigenlijk beter om pellets te geven of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit?

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor onze Timney, maar die zit nog aan de pap op het moment.
    Ook hebben we 2 bonte boeren zitten, die krijgen nu allemaal hetzelfde voer uiteraard.

De een geeft liever pallets omdat het gezonder is zegt men. Mijn amazone vertikt het te eten dus ik geef hem het voer dat jij ook geeft en een paar pellets erbij. Kan hij zelf een beetje variatie zoeken zoals ik als mens zelf ook van variatie hou. Ik moet er niet aan denken om elke dag astronautenvoer te eten. Daarnaast krijgt hij stuk appel, stuk wortel en fruit dat ik in huis haal. Mijn gaai drinkt weinig en haalt zijn vocht hoofdzakelijk uit fruit dus een druif, kers of een stukje sinaasappel is dan welkom. Verder is het net een vuilnisbak, hij eet alles wat ik ook eet. Ik zorg wel dat het weinig tot geen zout bevat dat is slecht voor ze. Van groente moet hij weinig hebben, wel paprika gaat er goed in.
    Wel aai ik hem over zijn buikje en als ik geen ribbetjes voel bij ik tevreden. Heb ik met al mijn vogels gedaan, als ze dan eens ziek worden hebben ze wat weerstand. Mijn ervaring is bij magere vogels dat als er wat is ze het ook niet redden en die vogels kregen het gezondste van het gezondste. Bah, lijkt me een saai leven.
    Koko en Duckie

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X