Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help....

Hallo,

Wij hebben een Harlekijn Ara Kobus genaamd van ongeveer 1,5 jaar... we hebben hem nu een jaar.
    Hij heeft alles wat ie wil een grote kooi speelgoed en genoeg vers fruit en eten. hij is er elke dag uit en is ook hartstikke lief en speels.
    maar dan komt het moment waarop mijn vriend gaat werken.(hij werkt onregelmatig als sinds de dag dat we Kobus in huis hadden ) als ik alleen thuis met hem ben begint hij te schreeuwen en dit stopt niet meer. ik heb hem genegeerd maar dit werkt niet.
    ik zelf geef hem ook eten en drinken ik haal hem eruit en speel met hem. ik kan alles met hem doen maar hij blijft schreeuwen. zodra mijn vriend thuis komt is het over..
    ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
    heeft iemand hier ervaring mee of tips? heel graag!

Groet,
    Shirley en Kobus

Hallo,

Mijn inziens is het niet JIJ dat dit moet of zelfs kan aanpakken, maar enkel je vriend.

Laat je vriend het volgende eens proberen:
    Hij verlaat de kamer/huis voor heel even. Wanneer hij terug binnenkomt dan krijgt Kobus een paar lieve woordjes EN iets lekkers waar Kobus normaal alles voor zou doen.
    Maar, Kobus krijgt het alleen als hij stil is geweest, anders wordt hij compleet genegeerd.
    Herhaal dit regelmatig en Kobus zal dit snel doorhebben wat voor spelletje er gespeeld wordt.
    Dan gaat je vriend steeds langer de kamer/huis uit.
    Met wat geluk blijft Kobus stil wachten tot hij je vriend terug te zien krijgt.
    Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

Comment

Hallo

Wat je ook kan proberen is als je vriend weggaat iets lekkers geven waar die ff mee bezig is zodat die afgeleid is en niet echt door heeft dat die weggaat.

Hier helpt een plantenspuit ook goed hier is het zo dat als ik hem pak het nu al genoeg is en begrijpen wat ik van ze vraag. Hier werkt het bij alle 3 de ara`s. Een ara heb ik gekregen omdat die zo schreeuwen deed je hoort hem hier niet want hij heeft ook al door wat er gebeurt. Ook hoef je niet bang te zijn dat ze een hekel aan water krijgen hier gaat alles eens in de week in bad en vinden het heerlijk.

Het negeren heeft niet altijd zin ook een schrik reactie kan een oplossing zijn als die schreeuwt laat je bv een bos sleutels vallen.

Comment

Hoi,

Ik kan je alleen vertellen hoe wij het hebben aangepakt.
        Indrdaad proberen af te leiden, zonder het aandacht te geven.
        Sleutels laten vallen of tegen je kopje tikken met je lepeltje zoiets.
        Verder gebruiken wij een time out kooi.
        Een keer duidelijk nee, dan nog eens schreeuwen, gaat hij daar in en wordt volledig genegeerd voor ongeveer tien minuten.
        In dit kooitje zit helmaal niks ( bench ) zelfs geen stok, want dan kan hij gaan slopen.
        En daarnaast staat deze op een plek waar hij ons niet meer kan zien, dus erg saai.
        Bij ons werkt het prima, want als hij nu schreeuwt en we zeggen nee, doet hij het niet nog eens, enkele uitzondring daargelaten natuurlijk en dan gebruiken we hem weer.

Succes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X