Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opvoeding groenvleugel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opvoeding groenvleugel

Hallo,

Ik heb twee ara's ene blauw gele en ene groenvleugel en over de groenvleugel heb ik een vraagje.
    Ze is 8maanden oud en ik heb een vraagje over de opvoeding,als ik haar uit haar kooi laat is ze heel opgewonden bijt aan alles wat ze tegen komt ze is nog niet gekortwiekt en kan daarom overal naar toe.Als ze bij ons zit kan ze het ook niet laten om steeds te bijten neen zeggen of ze terug in haar kooi zetten helpt niet veel.Nu heb ik gehoord als de vleugels nog niet geknipt zijn dat ze dan veel dominanter zouden zijn. Onze blauw gele van 10 maanden is wel geknipt en veel rustiger als ze uit de kooi is mijn vraag is ligt dat nu toch daaraan. Kan iemand mij wat tips geven in verband met opvoeding want is niet prettig dat ze zoveel bijt
    Bedankt al op voorhand.

Groetjes Brigitte

Hoi Brigitte,

Wij hebben een blauwgele ara (Simba) van anderhalf jaar oud.
    Zij is nooit gewiekt en daar hebben wij bewust voor gekozen.
    Simba is niet dominant en ook nog nooit geweest.
    Volgens mij maakt wieken niets uit voor dominant gedrag (maar ik heb maar 1 ara, dus kan alleen onze eigen ervaring vertellen).

Zij houdt er ook van om met je vingers te spelen.
    Maar hebben haar vanaf het begin geleerd dat ze zachtjes moet doen.
    Dus als ze te hard deed, dan zeiden we 'Zachtjes doen' en dat snapte ze vrij snel.

Hoe lang heb je de Groenvleugel al in je bezit?

Groetjes,
    Mickey
    Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

Hoi Mickey,

Bedankt voor u raad, maar het is inderdaad zo dat mijne blauw gele ook veel rustiger is dan mijne groenvleugel. Zal waarschijnlijk toch qua karakter iets anders zijn. We zullen is proberen om onze groenvleugel af en toe is alleen bij ons te nemen en zien hoe ze dan reageert want heb soms de indruk dat ze soms jaloers op de andere reageert. De blauw gele heet trouwens Samantha afgekort zeggen we Sam en onze groenvleugel heet Carlotte We hebben Sam van augustus vorig jaar en Carlotte hebben we van november vorig jaar

Groetjes Brigitte

Comment

Hallo Patrick,

Bedankt voor uwe raad, zou u mij uwe email is kunnen doorsturen om nog wat meer uitleg te vragen.
        Bedankt al op voorhand

Groetjes Brigitte

Comment

Wat leuk dat jullie kort na elkaar een blauwgele en een groenvleugel hebben genomen.
          Zelf vind ik de groenvleugel ook erg leuk.
          Maar 'durf' eigenlijk geen tweede gaai erbij te nemen binnen.
          Omdat ik denk dat Simba dan minder naar ons zal trekken.
          Ze heeft dan haar eigen vriendje.

Het gaat perfect met Simba, dat willen we graag zo houden.
          Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

Ook een niet gewiekte ara moet prima tam te maken zijn...

Besteed indd tijd met haar alleen en wat nog veel belangrijker is wees consequent.
            Het terug zetten op de kooi werkt alleen als het echt heel consequent gebeurd.

Bijvoorbeeld als ze bijt pak haar op en zet haar weg. Besteed als je dit doet totaal geen aandacht 1 blik of woord kan weer een belonging zijn in haar ogen. Ook als ze zelf terug komt haar oppakken niet kijken of wat zeggen en terug brengen.

Wat vaak beter nog werkt is een "straf kooi" te hebben. Een kleine kooi met niks erin.

Heel veel succes !
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Bedankt voor u uitleg we gaan het zeker zo proberen te doen

Comment

Ja twee ara's nemen was inderdaad een risico maar we zouden geen één van de twee kwijt willen en ze zitten iedere avond bij ons op de schoot,als ik in de avondschool zit dan zit de ene aan de rechterkant en de andere aan de linkerkant bij mijne man op de zetel, is eigenlijk leuk om te zien hoe mooi en stil ze kunnen zitten als ze maar mogen blijven zitten

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X