Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgele ara ringen 6 weken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Blauwgele ara ringen 6 weken

Ik heb een ongeringde blauwgele ara van 6 weken in mijn bezit.
    Nu is mijn vraag tot wanneer je een blauwgele ara kunt ringen en of een knijpring ook voldoet aan de eisen.
    Ik heb begrepen dat chippen ook kan, maar daar ben ik zolang er andere opties zijn op tegen.
    Wie kan mij helpen???

Hallo,

Ik denk dat een vaste gesloten ring net niet meer kan.
    6 weken is dacht ik een week of 2 te laat.

Enigste wat je nu nog zou kunnen doen als je beslist wilt ringen is naar een VA gaan en een sexring laten plaatsen.

Bevreemd me wel dat die geen ring om heeft?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ik wil niet beslist ringen, maar heb begrepen dat het moet.
      Om wildvang uit te sluiten..
      Ja hij komt bij een hobbykweker vandaan die dat niet een belangrijk onderdeel acht van zijn hobby.
      Maargoed ik zou hem dus wel kunnen laten ringen bij een VA?
      Is dat een gesloten ring?
      En zou dat voldoen aan de eisen die gesteld worden met betrekking tot wildvang enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        Hallo,

Ik denk dat een vaste gesloten ring net niet meer kan.
        6 weken is dacht ik een week of 2 te laat.

Enigste wat je nu nog zou kunnen doen als je beslist wilt ringen is naar een VA gaan en een sexring laten plaatsen.

Bevreemd me wel dat die geen ring om heeft?

Ja hij komt bij een hobbykweker vandaan die dat niet een belangrijk onderdeel acht van zijn hobby.
        En zou dat voldoen aan de eisen die gesteld worden met betrekking tot wildvang enz.

Comment

Hallo,

Wie heeft je dat verteld?

Als de eerste Quote zou kloppen,dan beetje vreemd dat kweker dit niet als een belangrijk onderdeel zou zien en is die iligaal bezig.

Nee dit is dan geen gesloten ring.

En zou dat voldoen aan de eisen die gesteld worden met betrekking tot wildvang enz
          Welke eisen?

Comment

Oke conclusie is dus dat je een blauwgele ara mag houden zonder gesloten voetring?
            En als er controle komt heb ik begrepen dat je vogel in beslag genomen kan worden als je vogel geen of open voetring heeft.
            Graag hoor ik van iemand hoe dat nou zit.

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
            Hallo,

Wie heeft je dat verteld?

Als de eerste Quote zou kloppen,dan beetje vreemd dat kweker dit niet als een belangrijk onderdeel zou zien en is die iligaal bezig.

Nee dit is dan geen gesloten ring.

Welke eisen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YesR Bekijk Berichten
              Oke conclusie is dus dat je een blauwgele ara mag houden zonder gesloten voetring?
              En als er controle komt heb ik begrepen dat je vogel in beslag genomen kan worden als je vogel geen of open voetring heeft.
              Graag hoor ik van iemand hoe dat nou zit.

Volgens mij is dit alleen verplicht bij vogels die een CITES document nodig hebben, zoals de hyacint, geelvleugel en nog meer "zeldzame" arasoorten. De blauw gele ara hoort daar niet bij. Dat wil niet zeggen dat het ringen van je vogels niet nodig is, door zo'n ring kun je bewijzen dat het een jonge in gevangenschap geboren vogel is... Wil je ze toch nog registreren, dan kun je ze laten chippen.
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Is niet verplicht en heeft ook niks met illegaal kweken te maken.
                Tis alleen voor jezelf prettig als je geen uitleg hoeft geven en van in beslag nemen is geen sprake.
                Mijn blauw-gele is gechipt ipv geringd, wat heb je erop tegen ? Is niks mis mee ;-)
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

ALS

Maar dat deed die niet en was ook meer om de vragensteller aan het denken te zetten.
                  Zoals hij begreep moet je een vogel ringen omdat
                  ,en vervolgens koopt die wel een on geringde vogel.

Comment

Yep dat is wel zo.
                    Ik denk dat ie dacht dat ie dat zelf wel even kon regelen...
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Een gesloten ring verplichting is er (nog)niet voor blauwgelen , maar in principe moet je wel kunnen aantonen dat jouw vogel nakweek is en er moet aangetoond kunnen worden waar de vogel vandaan komt en dat is bijzonder lastig zonder gesloten ring.
                      Ik zou als ik jou was de vogel voor alle zekerheid wel laten chippen door een vogelarts, de wetgeving rond het houden van kromsnavels en andere exoten gaat op niet al te lange termijn veranderen en dan kan je het maar beter goed voor elkaar hebben.
                      Hele vreemde hobbykweker trouwens zou met die vogel op die basis beslist geen zaken willen doen.

Mvg Frank

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X