Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pellets voor zowel een ara en edel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pellets voor zowel een ara en edel

hallo

kan iemand mij vertellen welke pellets ik kan nemen voor zowel een edel als een ara
    deze omdat deze samen in 1 kooi zitten en van elkaars bakkie kunnen eten.
    zelf dacht ik aan zupreem fruitblend en veggieblend omdet deze allebei kunnen dienen voor zowel een ara en een edel
    natuurlijk geef ik ook zaden en vers fruit en groenten.
    of hebben jullie hier een ander idee over of zijn er betere pellets te verkrijgen buiten harrisons(wil ik niet) omdat deze minder goed zijn voor een edel.
    mvg

Ik denk dat de zupreem fruitblend wel kan, zorg wel dat de ara daarnaast voldoende vet binnen krijgt
    dmv noten en zaad. Denk dat een edel niet zoveel vet moet hebben dus of het verstandig is ze samen
    te laten eten...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik wil wel reageren maar laat ik vooropstellen dat ik gen ervaring heb met ara's.
      Er zijn weinig pellets speciaal voor edels ontwikkeld, maar een enkele en die wijken af ivm een verhoogd fructosegehalte. Zoals de Ecobird fruit, die nu Beaphare Care+ is. Daarnaast is er nog een speciale pellet bij Optibird, de medium + maar het is mij altijd een raadsel gebleven of die pellet zelf anders is of dat het speciaal voor edels is vanwege de dingetjes die ze ertussen hebben gegooid, zoals de pompoenpitten 9denk ik dat het zijn) en het gedroogd fruit, van beide begrijp ik niet waarom ze erdoor zitten, want dat kan je zelf ok toevoegen.
      Voor mijn edels gebruik ik daarom de voormalige Ecobird. Maar ik wissel af, ik wil ze niet van 1 pellet afhankelijk laten zijn. Ik wissel af met idd Zupreem fruitblend, de Nutribird tropical en toch de Optibird. Ik heb begrepen dat de Zupreem voor alle gaaien goed is, dus ivm de edels maar de fruitbeldn idd. En daarnaast dan nog veel fruit/groente.
      Als dat allemaal ook goed is voor de ara, ik weet niet hoe dat zit als die teveel fruit eet tov te weinig pellets, dan zou ik ze dat geven.

Comment

Een ara heeft niet voldoende aan standaard pellets, ze hebben meer vetten nodig ;-)
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dus als ik het goed begrijp hebben zowel de edel als de ara aan een standaard pellet te kort. De ara heeft meer vetten nodig, de edel meer frutose - fruit en groente.
          Dan is het wel leuk dat ze samen in 1 kooi zitten, maar qua voeding dan weer niet handig.

Comment

Nope precies.

Pretty bird heeft ook pellets voor edels, en ook aparte voor ara's

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Zupreem zijn ook voor ara`s en daar zit meer vetten in Edels moet groenten de bij hebben

Comment

hallo

ik geef de edel eerst zaden (amazone lorro parc mix van versele laga) met prettybird erdoor heen
                daarna geef ik een bakje met vers fruit en groenten met eiervoer

de ara ook zaden maar dan de ara lorre parc mix
                daarnaast ook weer fruit en groenten met eiervoor erdoor heen

maar omdat ze in dezelfde kooi zitten wilde ik eigenlijk zupreem fuitblend en veggieblend nemen voor onder hun zaden te mengelen zodat ik geen 3 of vier verschillende zakken nodig heb en daarom wil ik eigenlijk een pallet voeding die past voor de 2
                mvg

Comment

Een ara en een edel hebben te grote verschillen in voedingsbehoeftes dus je doet bij een gelijk dieet beide vogels te kort.

Een edel en pellets is zelfs al een groot vraagteken en alleen niet helemaal af te raden bij pellets met een hoog fructosegehalte.
                  Maar voor edels is vers fruit en groente een hoofdmaaltijd en zaden en pellets hooguit de toetjes.
                  Terwijl ara's juist een notenrijk en een veel vetter dieet nodig heeft, erg onverstandig om ze samen op 1 soort voer te zetten,

mvg Frank

Comment

frank

klopt zoals je leest in mijn vorig bericht krijgen ze dit ook
                    enkel wil ik een pellet om door de zaden te mengelen
                    welke zou jij aanraden (geen harrisson)

Comment

of meschien beaphar + car voor edel en een ara
                      enkel wat is het verschil tussen Care+ Breeder High Energy Papegaai en Care+ Papegaaien & Kaketoes High Energy
                      ofwel optiburd ook weer een voor een edel en een ara
                      ps deze dienen enkel om bij hun zaden te mengelen 2/3 zaden 1/3 pallets en daarnaast ook weer vers fruit en groenten voor allebei.
                      zijn deze beter dan de zupreems
                      mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X