Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kooi en info

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kooi en info

Woensdag is het zover en gaan we bij dieca informatie krijgen over een ara maracana. Nadat gesprek gaan we kijken voor een dubbele kooi in Geleen ( montana Chicago en transport kooi berdien ). Zijn er vragen die ik zeker moet stellen ? De vraag wat moet hij eten zullen we zeker niet vergeten maar misschien zijn er andere dingen waar ik niet aan denk wel moet vragen. Ben in ieder geval blij dat de eerste stappen gezet gaan worden naar een ara kopen. Alle ideeën van jullie zijn welkom.
    Minni Micky Kimo

Je zult bij dieca te horen krijgen dat je ara nutri Berries moet eten, dit zijn bolletjes gemaakt van zaad. Ik heb onze papegaai ook bij dieca gekocht en mij werd dit toen aangeraden.
    Het nadeel van nutri berries is dat er veel afval vanaf komt, onze papegaai at er goed van maar ik kon elke dag ook veel wegdoen. Nutri berries zijn best prijzig (36 euro per 1,36kg, je doet hier ongeveer 4weken mee) en ik moest mijn papegaai bij voeren met calcium en eivoer.
    ik ben na een aantal maanden overgestapt op pellets hier zit alles in wat onze papegaai nodig heeft, ik hoef hem dus niet bij te voeren, Ik heb minder rommel en het is goedkoper. In de avond krijgt hij nog wel zaad, dit om te zorgen dat hij zeker een volle krop heeft voordat hij gaat slapen.

ps. Ik heb geen ara maar een grijze roodstaart, ik weet niet of ze jou ander advies geven maar bij deze heb ik toch mijn ervaringen laten weten m.b.t. Nutriberries

Comment

Lorro Parque mix prestige van Versele lala voor amazones
      is zeer geschikt voor maracana's, daarnaast af en toe noten,
      ook fruit groente heel af en toe een theelepeltje eivoer en wat
      maagkiezel of grit.
      Er zitten hier aardig wat mensen met maraca's op het forum.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Bedankt voor de info. Is die Lorro parade mix een volledige voeding? De nuttrie berries zijn inderdaad erg kostbaar. En wat vinden jullie van de kooi? De bedoeling is dat de valkjes de ene helft bewonen en de ara de andere.
        Minni Micky Kimo

Comment

Ik heb deze kooi ook, ben bang dat de valkjes er met hun koppie door kunnen.

Ik zal een foto maken van de verpakking van het voer, het is een volledig zaadmengsel,
          mijn maracana's, aratinga's en amazones krijgen dit ook. Ik geef ook pellets, maar dat
          is een keuze die je zelf moet maken ;-)
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Welke pellets geef je de maracana's ?of. Krijgen ze allemaal het zelfde.
            bedankt voor alle info. Zal morgen de tralies van de huidige kooi eens op meten.
            Minni Micky Kimo

Comment

misschien overbodige info maar vergeet niet je valkjes te testen, ik weet van Dieca dat ze ook onzelfstandige ara's verkopen, persoonlijk zou ik dat op het pret papje na afraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellen68 Bekijk Berichten
                Welke pellets geef je de maracana's ?of. Krijgen ze allemaal het zelfde.
                bedankt voor alle info. Zal morgen de tralies van de huidige kooi eens op meten.
                Momenteel geef ik pellets van Prettybird , maar ze hebben ook al Zupreem Scenic en Harrison's gegeten.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dit is de verpakking van 1 kilo ...

Ken je papegaai

sigpic

Comment

"Momenteel geef ik pellets van Prettybird , maar ze hebben ook al Zupreem Scenic en Harrison's gegeten." Dus het merk pellets doet er niet zoveel toe. Bedankt voor de foto dan weet ik nu hoe het er uitziet.
                    Minni Micky Kimo

Comment

@ Esther De valkjes worden inderdaad getest, maar dat doe ik in de zomer. Nu is het veel te koud om lang buiten te zijn voor ze.Ik weet dat je bij dieca ook vogels mee kunt krijgen die niet zelfstandig eten, dit wil ik dus zeker niet.
                      Minni Micky Kimo

Comment

Hier krijgt onze maracana zupreem fruit blent fruit noten en loro parc mix van versela laga.
                        Chester en Samba
                        Yoda en Navy

Comment

Af gelopen woensdag bij dieca geweest.
                          Kan niet anders zeggen dan dat ik keurig ben geholpen.Ik sta nu dan ook als eerste op de lijst voor een maracana. Waarschijnlijk wordt dat ergens in juni... laat het voorjaar maar komen.
                          Ik heb ook uitleg gekregen over de kooi en ze vonden dat ik daar goed over nagedacht had en de kooi is in ieder geval groot genoeg.Over een zit plek buiten de kooi zijn we nog aan het nadenken hoe en wat we willen.
                          Heel toevallig zag ik dat het nieuwe parkieten voer ook van versele laga is, er komt dus een andere bij. Bedankt voor alle info weer en mochten jullie een idee hebben voor een zit plek horen we het graag.
                          Minni Micky Kimo

Comment

Succes met wachten ;-)

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X