Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volière bouwen voor ara's en andere vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Volière bouwen voor ara's en andere vogels?

    Hoi,
    Ik heb op dit moment 2 Pyrrhuras, Kwartels, kippen en heb 2 valkparkieten gehad (samen met de Pyrrhuras). De valkparkieten moesten vanwege privé redenen weg (met grote tegenzin). Nu ze weg moesten zonder dat ik dat echt wilde hebben mijn ouders uiteindelijk toestemming tot een volière in de tuin gegeven. Mijn vader en ik wilde dit al een lange tijd. Het lijkt ons leuk om aras te houden in de volière en het liefst met nog wat andere vogels erbij. Daar heb ik (en mijn vader ook) wat vragen bij.
    De volière wordt 3,9 m x 2,7 m in lengte x breedte. De hoogte is schuin maar die is volgensmij wel goed. De volière komt met 1 kant tegen de schuur, die van hout is. Kan dat met papegaaien? Of moet er toch wat gaas voor?
    Is de volière groot genoeg voor een koppel aras? Het idee was 1 blauwgele met 1 geelvleugel.
    Kunnen aras ook met andere vogels? (Zo ja, welke?) Mijn vader vind tropische vogels heel leuk en ik vind papegaai achtige ook echt geweldig.
    Het idee is dat de vogels in de winter ook buiten zitten, de vogels die in de volière komen, gaan nooit naar binnen dus er zijn geen grote temperatuur overgangen. Ik had gelezen dat een nachthok sowieso wordt aangeraden. Hoe groot zou die ongeveer moeten zijn? En als er meerdere vogelsoorten zouden komen, zijn meerdere nachthokken dan handiger of is 1 ook goed?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Vreemd, dat nog niemand op jouw bericht heeft gereageerd.

    > Is de volière groot genoeg voor een koppel aras? Het idee was 1 blauwgele met 1 geelvleugel.

    Hoe groot zo'n voliere zou moeten zijn weet ik niet maar hoe groter hoe beter natuurlijk. Voor kromsnavels wordt verzinkt gaas afgeraden omdat die tot zinkvergiftiging en de dood kunnen leiden.

    > Het idee was 1 blauwgele met 1 geelvleugel.

    Waarom geen koppel van een zelfde soort?

    > Ik had gelezen dat een nachthok sowieso wordt aangeraden.

    Dat is waarschijnlijk vrij makkelijk te realiseren omdat je schreef, dat de voliere tegen een schuur aan komt. Een gat in de wand van die schuur en daarachter een nachthok bouwen. Ik heb dat laatst ook gezien bij degene waar ik m'n ara vandaan heb.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X