daar zit wat in maar is er nog een rede kwa gedrag ?
X
-
ik zal de reden vertellen dat ik ze nog niet graag in de huiskamer zie.
reden 1 in het wild zijn ze zeldzamer dan de hyacint.
reden 2 tot 2 jaar terug waren ze bij de kweker weinig aanwezig.dus weinig vers bloed .
reden 3 dat het leuke slopers zijn .
nu is het een ander verhaal geworden.
het lorro parc had een grote overschot aan caninde zitten maar mog ze niet verkopen om dat ze er geen cites op konden krijgen.om dat ze daar ooit illigaal gekomen waren . ze zijn daar jaren mee bezig geweest om ze te mogen gaan verkopen met de juiste papieren.
en ongeveer 2 jaar geleden is daar pas toesteming voor gegeven.
dus nu is er wel vers bloed voor de kweek .en zal ook deze vogel ook in de huiskamer terecht gaan komen.
of ze daar geschikt voor zijn hou ik in het midden .in de usa zouden ze wel in de huiskamer worden gehouden.
ik zelf heb koppel nu 5 jaar en blijven heel tam na mij toe .maar ik hoor ook andere verhalen .
ik heb altijd gezegt dat ik de caninde niet zou verkopen voor de huiskamer .maar is altijd geweest voor de bescherming van de soort voor de kwekers.
zo zou ik de buffon ook nooit verkopen aan mensen voor de huiskamer .heb niets met karakter te maken want als je een geschikte ara wil voor de huiskamer is dat er wel een.
maar is gewoon om dat ze te weinig bij de kwekers zelf aanwezig is.
wij kwekers hebben wel een verplichting om de zeldzame soorten voor de toekomstige kwekers ook nog beschikbaar is.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken .ik kan het met mijn mond beter dan op papier.met wat ik bedoel
Comment
Comment