Hoe doen jullie het met opvang van je ara als je er is tussenuit wil? Ik ben niet bepaalt onder de indruk van het aanbod pensions en hotels.
X
-
Ik heb geen ara, maar wel twee aga's. Bij ons komt iemand ze thuis verzorgen. We laten de kooi open staan als we op vakantie zijn. Omdat ze samen zitten zullen ze ook niet vereenzamen gelukkig. Maar als je maar één vogel hebt lijkt me dit niet echt een ideale oplossing natuurlijk.
Comment
-
Vorig jaar heb ik een forumlid bereid gevonden om mijn 2 grijsjes op te vangen. Ik ben Adrie nog steeds dankbaar dat zij dit mogelijk heeft gemaakt.
Dit jaar ga ik niet met vakantie, maar mocht ik wel willen gaan dan kan ik vast en zeker weer bij Adrie en Johan terecht.
Voorwaarde is wel dat beide zowel op het vakantie adres als je eigen vogel getest is op de 4 bekende ziektes.
Comment
-
Stichting Vrolijke Papegaai heeft een vakantie opvang. De vogel leeft in het tijdelijke opvanggezin een Vrolijk leventje en draait mee in de routine aldaar: gekortwiekt, uit de kooi, biologische pellets, mee naar buiten, douchen enz. Hij word dus niet in een kooi gestopt met voedsel en water, maar krijgt de verzorging die een papegaai nodig heeft.
Ik snap dat je niks van die opvangen vind Maar je kan naar deze altijd mailen, vragen stellen, en dan beslissen.
Groetjes DaviChipie Dorus Koekie Marley
Comment
-
Hier gaan we ook niet op vakantie vanwege de vogels. Als ik een cursus in het buitenland voor werk heb, dan zorg ik dat mijn moeder wel thuis is en voor ze kan zorgen dit gaat dan om maximaal 1 week per jaar. Maar voor de lol op vakantie gaan doe ik niet.
Comment
-
Helemaal nooit op vakantie?!
Kan je de vogels dan niet meenemen? Van Antonia snap ik het, die heeft echt keiveel vogels
Ik neem mijn vogels eigenlijk altijd mee. Ik ga van de zomer voor het eerst zonder ze en laat ze dan bij de vakantie opvang van Stichting Vrolijke Papegaai. Dat geeft me een beter gevoel dan me moeder of iemand anders voor mijn vogels laten zorgenChipie Dorus Koekie Marley
Comment
-
Ik nam onze dwergara's altijd mee op vakantie. Nu met 4 vogels lukt dat niet meer. Ik vraag altijd de buurvrouw of ze wil oppassen. Ze is er niet bang voor en vind het leuk om ze ook wat aandacht te gevenChester en Samba
Yoda en Navy
Comment
-
Ik heb er inmiddels ook veel, dus meenemen is geen optie. mijn moeder heeft zelf ook gaaien en de mijne kennen haar erg goed, dus is dat een zeer goede optie. Daarbij heb ik cvs, dus op vakantie gaan is dan sowieso al problematisch. Ik geniet liever thuis samen met de gaaien en lees een goed boek.
Comment
-
Thuis is altijd vakantie hier
@ Davy, ik weet niet of jij goed op de hoogte bent van wat achter de schermen speelt bij die stichting ?
Ik wil me er verder niet mee bemoeien maar er zijn niet voor niks een hoop leden plots afgehaakt daar ;-)Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk BerichtenThuis is altijd vakantie hier
@ Davy, ik weet niet of jij goed op de hoogte bent van wat achter de schermen speelt bij die stichting ?
Ik wil me er verder niet mee bemoeien maar er zijn niet voor niks een hoop leden plots afgehaakt daar ;-)
er zijn inderdaad leden afgehaakt..met ieder hun eigen redenen..en nu is het weer rustig achter de schermen...naja er is wel een hoop aan de hand maar dat zijn positieve en leuke dingen!
en ik snap dat je zegt thuis is altijd vakantie..met al die verschillende gaaienklanken heb je bijna een tropisch bos thuis
Comment
-
wij hebben onze macho (grijsje) 2 weken bij de plaatselijke dierenwinkel ondergebracht.
Is prima bevallen.
hij mocht in zijn eigen kooi, en kon kennismaken met de andere papegaaien die er zaten.
Was erg handigBaasje: Jacco en Luca
Comment
Comment