Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Ara soort is het leukst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

ik zelf vind de hyacint ara het leukst die heb ik zelfs trouwens thuis hij is 25 jaar oud ouder dan mij me vader had hem in de kwekerij gekregen hij had geluk dat dat eitje was uitgekomen maar ara nobilis zijn ook erg leuk maar hyacint ara is de mooiste maar kost veel meer moeite en ook een groot dier ik heb geluk dat ze niet het huis rond vliegt
    ciao

Comment

Foto's
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

oe zet ik hier een foto op

Comment

Wij hebben zelf een blauw gele ara en dat is echt de macho, zo heet hij dus ook.
          voor mij erg lief maar voor mijn man iets minder hij is nu bijna twee jaar.
          ook hebben wij een groenvleugel die net een jaar is, en die is zo ontzettend lief.
          het liefst ligt ie alleen maar op zijn rug op je schoot te kroelen.

Comment

Hallo, ik ben in het bezit van een blauw/gele ara (pop)en een groenvleugel ara (man). Ik heb ze als koppel op de speelboom en binnenvoliere. De verschillen in gedrag van elk soort ara zijn overduidelijk. De blauw/gele is drukker en erg speels, en erg gesteld op lichamelijk kontakt (knuffelkont). De groenvleugel is meer getemd en erg zeker. De groenvleugel is erg snel met trucjes en imitaties leren, maar dat is per idividu verschillend. Ondanks dit alles heb ik ook de nodige problemen gekend met beide ara's (het is en blijft een moeilijk "wild" dier) Door veel te lezen en bezoekjes aan gedragsdeskundige (zoals drs Hooimeijer) houd ik mijn hobby leuk! Ik vind ze beiden fantastisch, en per soort hun mooi kanten hebben. Maar denk persoonlijk dat de groenvleugel ara makkelijker is!
            Last edited by ; 08-12-07, 18:35. Reden: was wat vergeten toe te voegen..

Comment

Ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen met deze 2 en natuurlijk ook naar foto's
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

Comment

ik heb een groenvleugel ara genaamd AICO.

Het is echt een druktemaker en wil de heledag alles slopen maar hij is nog jong.

Hij is nog jong en moet nog veel leren. Hij vind het wel al helemaal geweldig om van mijn hand af te eten. Gisteren stapte hij zelfs vanzelf op mijn hand maar daar schrok hij een beetje van (en ik ook hoor) maar hij blijft nu wel steeds terugkomen.

Comment

Hallo, mag ik vragen hoe oud jouw groenvleugel is op dit moment? Het zijn fanastische dieren, als tip geef ik je de site van hooimeijer te bezoeken (kliniekvoorvogels.nl) en de dvd te bestellen.... een simpele leidraad om goed en verantwoord om te gaan met je ara, dit is wat je vogel verdiend!! je hebt echt een goede opvoeding nodig om je groenvleugel plezierig samen met jou om te laten gaan! ik heb veel tips voor je om een fijne vogel te krijgen,. en geloof me, er is zoveel te leren!!!! ikzelf probeer zoveel als mogelijk te leren over het gedrag (ben zelf 5 jaar hondentrainer geweest, en dit is echt héél anders) als je de vogel meer begrijpt en respect hebt voor zijn "natuurlijk" gedrag ben je al de helft verder.

vertel eens wat meer over je vogel aub?

vriendelijke groeten,

Patrick

Comment

Aico is nu 19 weken oud en heb hem met 17 weken gekregen(gekocht)

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X