Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over Blauwgele ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen over Blauwgele ara

Hallo Luitjes,

Ik heb een aantal vragen en hoop dat iemand ze kan beantwoorden
    Ik heb zelf een grijzeroodstaart opgevoed met pap. Super lieve vogel geweest, super tam alleen naar mij en mijn hond Niet naar mijn vriendin en ook niet naar vrienden. Naar mijn hond ging hij zelf naar toe om mee te spelen, was gewoon schitterend om te zien. Vloog zelfs af en toe buiten (was niet geknipt) Tot hij waarschijnlijk van de druivenrank wat binnen had gekregen en er een schimmel in de krop zat toen was het afgelopen.
    Maar ja, na bijna 2 jaar begint het toch weer te kriebelen. Ik zit te denken aan een Blauwgele ara. Nou is mijn vraag hecht een ara zich aan meerdere mensen? Is een ara een giller, mijn roodstaart was bijna heel de dag uit de kooi en gilde niet veel. Gillen doen ze allemaal maar de ene soort doet het toch wat meer dan de andere. Zijn ze goed tam te krijgen? Waar vind ik een goede kweker? Wil denk ik toch weer een zo'n jong mogelijke vogel. Is het beter om hem binnen te houden, of buiten???? Of alleen op de zomerse dagen buiten??
    Graag advies.

Gr Lies
    Gr Lies Gizmo

Vragen over blauwgele ara

Beste,

Heb zelf een blauwgele ara in de woonkamer die ik gekocht heb toen deze 10 maanden oud was.De eerste weken krijste die enorm veel,heb hem gewoon laten krijsen en geen aandacht aan geschonken,hij kreeg pas aandacht en lieve woordjes van het moment dat die rustig was.Nu anderhalf jaar later is het een hele rustige vogel,de buren vragen wel eens of ik de ara nog wel heb omdat ze hem niet meer horen.Je moet ze wel consequent opvoeden om hun krijsen binnen de perken te houden ( ik heb veel info gevonden op de site www.koppiekrauw.com ).De ara die ik heb is geen èènkennige vogel,niet dat hij onmiddelijk naar vreemde toe zal gaan,hij zal eerst even de kat uit de boom kijken en daarna gaan kennismaken.Hij heeft ook nog geen moeite gedaan om me te bijten,het is net of die weet dat hij met zijn bek voorzichtig moet zijn en praten doet die als brugman.
    Hierbij een foto van mijn ara.

Grtjes ara vriend
    Bijgevoegde Bestanden
    sigpic

Comment

Onze ara is aan ons beiden gehecht. Al naargelang in welke stemming hij is kiest hij bij wie hij wil zijn.
      maar in het algemeen komt hij pas bij mij als hij moe is. (ik ben de rustigste van de twee).

Zorg gewoon dat je van in het begin beiden voor de ara zorgt, hem eten geeft, mee speelt enzo.

p.s.: ben blij te lezen dat je grijze niet geknipt was, ik vind het belangrijk een vogel een vogel te laten zijn.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Van de grotere ara´s is de blauwgele wel 1 van de minst eenkennige soorten.
        Onze blauwgele durf ik op de arm van iedereen te zetten zelfs bij kleine kinderen.

Mvg Frank

PS heb je belangstelling we nog een jonkie zitten

Comment

Wij hebben geen blauwgele, maar dwergara´s deze zijn echter heel erg eenkennig, alleen ik en mijn man kunnen alles met ze voorderest moet iedereen uitkijken tenzij je met wat lekkers komt natuurlijk.

Schreeuwen doen denk ik alle ara´s wel, Een ara heeft een aantal malen per dag dat hij zich even laat horen, dit hoord erbij. het ligt er denk ik aan hoe je er mee omgaat hoe erg dit kan worden.

TIP: Neem in iedergeval een ara die al zelf kan eten ! en laat hem testen op ziekte !
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X