Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies bij aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• advies bij aanschaffen

goeie dag allemaal,

ik wil graag paar tips krijgen van jullie bij aanschaffen van een blauwgele ara. ik ben nieuw op dit forum, en weet weining over papegaaien kwekerijen, ik wil graag weten welke kwekerijen aan te raden is en wat ongeveer de prijzen zijn.

alvast bedankt

mvg, herman

Hoi hoi
    de prijzen van een blauwgele ara liggen zo rond de 1000 a 1250 euro geloof ik.
    Wat ik oa als advies wil geven is kijk eens bij verschillende liefhebbers en kwekers, zo leer je de ara´s kwa gedrag een beetje kennen en ook hoor je veel over waar je op moet letten enz. (je mag bij mij gerust een kijkje nemen, maar ik heb groenvleugels)
    Wat ik zelf heel erg belangrijk vind is dat de ara is getest op ziektes Pbfd Chlamidia en Polyoma (sinds kort heb je ook kds). Ook is het heel verstandig om een zelfstandige vogel te nemen en niet 1 die je zelf nog moet opvoeden. Dit omdat er aan handopfok veel risico´s zitten en het vaak een verkooppraatje van de kweker is zodat die er minder werk aan heeft.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Prijzen kunnen tot 2500€ gaan in sommige winkels...

Je kan ook eens zien op marktplaats of een andere site of sommige mensen hun ara niet wegdoen. Een jonge ara van 3 jaar ofzo zal ook geen problemen geven.
      Sommige verkopers gaan je beweren dat je ze met de hand moet opvoeden als je ze zelf moet voeren als je ze handtam wil krijgen. Dat is volledig larie en apenkool. Erg veel ara's sterven doordat ze verkeerd gevoerd worden. Te warm, te koud, te veel, te weinig, te laat te vroeg... En dat kan desastreuze gevolgen hebben. dat wil je echt niet meemaken.
      Mijn 2e ara is zo een geadopteerde, en ze is absoluut een schatje.

Probeer ook zoveel mogelijk te lezen online of in boeken, je kan nooit genoeg informatie hebben (wel kritisch lezen, want er zijn een hoop tegenstrijdigheden).

Tussen de groenvleugel en de blauwgele is er wel wat verschil in karakter, de blauwgele wordt omschreven als de clown en de groenvleugel als friendly giant. Bij mij beantwoorden ze in alle geval aan deze stereotypen. :-)

Bij mensen eens gaan zien is echt een goed idee, om te weten wat zo een beest is in het dagelijkse leven. Want erg veel mensen mispakken zich eraan hoe intensief ze kunnen zijn.... Ze zijn slim en ze gebruiken hun verstand om hun doel te bereiken.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X