Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wil graag een ara aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wil graag een ara aanschaffen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil me dus effe netjes voorstellen. Ik ben een moeder van 2 zoontjes en we willen graag een ara. Vooral mijn oudste zoon van bijna 5 jaar is begonnen met centjes sparen voor een ara, hij heeft het me op gedachte gebracht. Via google ben ik hier terechtgekomen, wat leuk dat ik al heel wat informatie kan winnen hier.
    Net als mijn zoon wil ik ook zo graag een ara, zeker als ik de foto's zie wil ik ze echt knuffelen, ze lijken echt net baby's om geknuffeld te worden
    Maar omdat ik heel onervaren ben, ben ik toch beetje bang of we wel een ara kunnen verzorgen. Ik werk zelf niet, ben bijna altijd thuis, dus kwa aandacht zal ara niet te kort komen. Mijn zoon van 1,5 jaar is nogal een boefje, echt een herrieschopper....zal ara dat wel leuk vinden?????
    Kwa ruimte is het ook goed, mijn woonkamer is 5 bij 8, en heb al een leuk plekje voor de ara.

Wie kan mij wat meer vertellen over een aanschaf van een ara?

Liefs,

reyhan

hoiii
    welkom op het forum!
    tja, een ara staat bij mij ook nog boven aan het lijstje
    het zijn geweldige vogels, maar je moet wel weten waar je aan begint
    zoals duidelijk is, heb ik (nog) geen ara('s) dus kan ik je geen echte raad geven, maargoed er zijn veel mensen hier op het forum met ara's dus er zal vast wel iemand zijn met wijze raad!

succes!
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

heej heej, aller eerst welkom op het forum !!!

Ara's zijn zeker niet de makkelijkste vogels om te houden, vooral niet met kleine kinderen. De keuze voor een ara zou dan ook niet van je kids moeten afhangen. De kinderen vooral zo jong kunnen niet de verzorging van een ara op zich nemen, je wilt niet weten wat een ara met een kinder vingertje kan doen, er zal dan ook altijd zicht op moeten zijn als je kinderen thuis zijn.

Ara's zijn eigenzinnige eigenwijze vogels (wat ik zelf prachtig vind), en zeker niet altijd knuffelbaar. Ik heb er 4 waarvan er 1 het af en toe lekker vind om gekroeld te worden.
      Daarnaast hebben ze een goede consequente opvoeding nodig, ze moeten leren wat wel en niet mag en ze zullen keer op keer die grens proberen te verleggen. Anders blijft er geen meubel van je heel en zijn ze in staat de hele straat bij elkaar te schreeuwen.

Mijn tip aan je is eigenlijk ga eens kijken bij iemand die een ara of ara's bezit (je bent hier van harte welkom maar ik woon niet echt in de buurd, tenzij je dat geen probleem vind)
      Je kunt dan een beetje observeren wat het gedrag van een ara is en hoe het is om een ara in huis te houden.

Suc6 met je keuze
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Ik zie dat je in Rotterdam woont, nou ik ook, dus je bent ook hier welkom om eens een kijkje te nemen. Ik zit midden in het opvoeden van 2 ara's van 11 en 9 maanden en ik heb een dwergara van bijna 4 jaar

Comment

Hoi,

goed dat je informatie opvraagd.
          De ene ara is de andere niet en zeker niet elke soort is geschikt voor de huiskamer.
          De 3 grote die wel geschikt zijn de blauwgele , de groenvleugel en de Hyacinthara (errug duur).
          Ongeschikt wegens karakter is de kleine soldaten ara en zeker de geelvleugelara,

mvg Frank

Ps Denk ook eens aan de dwergen en met name de severa.

Comment

Informeer je erg goed, en als je kan wacht een jaartje met de aankoop, lees zoveel je kan, koop wat boeken, check de fora online, hoe meer je leest hoe beter! Dan kan je je ook beter een beeld vormen over hoe ze zijn.

En net wat Arasevera zegt klopt volledig "Ara's zijn eigenzinnige eigenwijze vogels" Wat wil zeggen dat ze zich ook schikken naar je eigen gedrag, het is niet omdat ze lief zijn met persoon A dat ze dat ook bij persoon B zullen zijn! Ze zijn meesters in het oplossen van problemen, en ook in het manipuleren van situaties. Daar Moet je erg consequent in zijn, anders is het de ara die beslist van wat er gebeurt, en dat wil je echt niet.

De onze zijn echte knuffelaars, zeker de blauwgele, die permanent als een slang rond mijn hals hangt 's avonds.

ow ja: Er is erg een verschil in de karakters van de verschillende ara's.
            Uiteraard zijn er individuele verschillen, maar in het algemeen zijn de blauwgele clowns, de groenvleugels vriendelijke reuzen, en de geelvleugels staan bekend als de pitbull ara's. Over de dwergara's kan ik je niet veel zeggen, ik ken er (spijtig genoeg) nog niet veel van.

Nick
            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
            Papegaaienpsychologie:
            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Jammer dat de starter van dit topic niet meer reageerd ?
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
                Hoi,

goed dat je informatie opvraagd.
                De ene ara is de andere niet en zeker niet elke soort is geschikt voor de huiskamer.
                De 3 grote die wel geschikt zijn de blauwgele , de groenvleugel en de Hyacinthara (errug duur).
                Ongeschikt wegens karakter is de kleine soldaten ara en zeker de geelvleugelara,

mvg Frank
                Beste Frank,

Mijn man en ik zijn van plan om binnen een jaar een ara te kopen en vooral ik, ben aan het twijfelen tussen de blauwgele en de groenvleugel. We hebben al een Congo grijze roodstaart.
                Ik weet hoe schattig, maar luidruchtig b/g ara's kunnen zijn, maar hoor steeds dat de groenevleugel schatten zijn en vele rustiger zijn dan de b/g...
                En is het een probleem voor over paar jaar, wanneer de kinderen komen of kunnen ze eraan wennen? welke soort zou u adviseren?
                Bij voorbaat dank,

Evgenia.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X