Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dwerg ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• dwerg ara

Hoi Allemaal,

Ik ben al een paar maandjes op zoek naar informatie over papegaaien.
    ik heb een hele tijd naar de edelpapegaai gekeken
    en ik heb al verschillende papegaaien zaken bezocht.
    Nu ben ik aan het rondkijken naar verschillende ara soorten.
    een grote ara is zoiezo geen optie vanwege de ruimte.
    Nu heb ik een vraagje over dwerg ara's
    zit er veel verschil tussen de dwerg ara's qua karakter en geluidsvolume?
    ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen!
    want het lijken me tot nu toe echt geweldige vogels!

Kleinste ara's grootste irritatiefactor qua geluid.

Tenminste imo, ik heb zelf severa's en dat zijn wel de schreeuwers die het het langst kunnen volhouden.

Als je over het irritantste geluid heb dat ik ken in de papegaaienwereld staat bij mij op 1 de ara nobilis.

Comment

Ik heb 2 nobilisssen, ontzettend leuke vogels maar zoals frank al zei, het is echt een ontzettend irritante schreeuw. Gelukkig staan mijn vogels niet in huis dus kunnen ze lekker hun gang gaan, maar in de huiskamer lijkt me niet goed voor je eigen rust ;-)
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hier een ara maracana uitgebroed EN grootgebracht door grijze roodstaarten,ik moet zeggen tot nu toe nog zelfs geen schreeuwtje gehoord.

alleen een licht angs tkreetje toen,mevrouw of mijnheer was ontsnapt en ik hem terug moest zetten na het vangen.

Comment

Ik heb een koppeltje maracana's in de volière en ik vind hen behoorlijk luidruchtig. Het is geen enorm luid geschreeuw maar een soort van irritant gekwetter en ze kunnen er lang mee bezig zijn. Ik hoor hen meer dan de grote ara's.

Comment

Ik heb sinds een jaar een ara maracana, genaamd Rio, en deze schreeuwt bijna nooit. Wel kan hij/zij lekker brabbelen en heeft hij vooral aan het begin van de avond een druk uurtje. Met druk bedoel ik dat Rio dan lekker op zijn/haar manier zit te praten en fluiten. Echter vind ik dat zeker niet irritant. Ik vind het een geweldige vogel. Rio is een echte clown en houdt erg van knuffelen. Misschien heb ik het getroffen maar moet daarbij wel zeggen dat vanaf het begin elk geschreeuw van Rio genegeerd is. Daar werd/wordt niet op gereageerd door mij of een ander gezinslid.

Comment

Lawaai ara nobilis

We hebben haar nu een aantal weken en het schreeuwen is eigenlijk het enigst irritante,ik hoop echt dat het wat minder word.
              De vogel is best wel actief bezig in zijn kooi,maar als hij/zij begint te krijsen is het ff voorzichtig gezegd niet echt lekker om het aan te horen.
              Heeft er iemand advies hoe wij dit kunnen aanpakken,ze krijgt genoeg aandacht en zit ook genoeg in haar kooi.
              Maar die momenten dat ze er uit is pakt ze alle vrijheid en dat is soms wel ff moeilijk met de grote hond van 70 cm die we hier in huis hebben.
              Na de vraag hier op het forum en het negatief advies hier over hebben we haar dus niet echt de vleugels geknipt.
              We zijn achteraf bang dat ze dan ook teveel overgeleverd is aan bijv de hond daar ze niet meer snel weg kan gaan.
              Maar het zou natuurlijk leuk zijn als ze gewoon de kooi uit kan en dan bedoel ik dat hij dan bijv op zijn kooi kan gaan zitten.
              Wij zitten ook op een camping en daar verblijven we veel ik hoop dan ook dat het tegen juni/juli een stuk beheersbaarder is met haar krijsen/schreeuwen.
              Ik zou het jammer vinden als we haar/hem rond die tijd weer zouden moeten weg doen...dus wie kan ons de juiste adviezen geven zodat we weten hoe wij de vogel een gepaste opvoeding kunnen geven.
              Nu ben ik alleen maar ongerust aangaande de toekomst...had me er misschien iets te veel van voor gesteld.
              Als laatste we hebben al eens eerder een grijze roodstaart gehad en daar hadden we echt geen problemen met schreeuwen...hebben wij de verkeerde keus gemaakt?...gr sonja en peter.

Comment

hoi sonja en peter,

Ik schrik van jullie reactie: hebben wij de verkeerde keus gemaakt. Zal je zegen waarom, voordat je een vogel aanschaft, ga je informatie opzoeken, zoveel mogelijk, en kijken bij mensen die de vogel hebben die jullie een thuis willen geven. Wetende dat dit voor de rest van het leven is (papegaaien kunnen behoorlijk oud worden).

Kun je dit beamen of zijn jullie misschien iets te snel geweest. Je kunt het niet terug draaien helaas, je hebt Nobli gekocht en bent haar een gelukkig en veilig leven verschuldigd.

Voor schreeuwen heb je hulp nodig. Het zit 'm in jullie aanpak en in het normale gedrag van je vogel. Hoe hier mee om te gaan? stel je vraag aan een papegaaiengedragskundige. Ik heb heel veel gehad aan Hermine het papegaaien vrouwtje en meerdere mensen hier op het forum
                Zij heeft telefonisch spreekuur, je kunt haar ook mailen. http://www.papegaaienvrouwtje.nl.

Heel veel succes en laat ons horen hoe het verder gaat

Comment

Het is een feit dat nobilissen meesters zijn in het maken van, zacht uitgedrukt, rotherrie.. Dit hoort bij de soort, daar is vrij weinig aan te veranderen, probleemgedrag kan wel afgeleerd worden.
                  http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

ik heb 2 tamme ara nobilissen,1 van 7 jaar en 1 van 9 weken.heb helemaal geen last van schreeuwen.het zijn heerlijke kroelers en kletsers.natuurlijk wel eens wat luider,iedere vogel heeft zo zijn momenten.echt hele leuke lieve vogels.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X