Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara maracana zoekt meer aandacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ara maracana zoekt meer aandacht

Sinds de geboorte van onze zoon is Sam, onze Ara maracana, erg jaloers. Hij valt zowel mijn zoontje en mijn vrouw soms hardhandig aan. Verder is hij ook veel gaan schreeuwen. Bij mij wil hij nog wel zitten, maar aangezien mijn vrouw ook op de bank wil zitten, gaat dat niet echt lekker....

Hierdoor zijn we in een soort cirkel terechtgekomen waarbij Sam steeds minder zijn kooi uitkomt en hij steeds meer gaat schreeuwen (wat voor steeds meer irritatie zorgt). We hebben al allerlei adviezen opgevolgd, maar HET idee lijkt nog niet gevonden. Als hij is wezen logeren, gaat het een paar dagen beter, maar hij zit al weer snel in zijn oude patroon.
    Eigenlijk zijn wij nu ten einde raad. Het liefst zou ik de ideale tip/cursus/gedragstherapeut aangereikt krijgen, maar inmiddels zijn we ook wel zo ver dat als we een beter huis voor hem vinden, wij hem eventueel af willen staan. Het is voorheen altijd goed gegaan, dus ik ga er vanuit dat een nieuw thuis hem weer tot een lieve kameraad kan omtoveren, maar een eventuele kweker (zodat hij bij soortgenoten is) kan zich ook melden.

Ik plaats dit bericht hier omdat ik op zoek ben naar zowel tips, maar ook een eventueel nieuw baasje (waarbij ik uitdrukkelijk gekozen heb om niet op een commerciele site te adverteren! Ik vind een leuk baasje veeeel belangrijker dan een eventuele vergoeding, dus ik zoek eigenlijk een baasje die al andere vogels/soortgenoten heeft).

Hallo Riniedw,

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar misschien kun jij je even helemaal terugtrekken van de ara. Dus dat je vrouw de totale verzorging van hem overneemt.
    Het schreeuwen totaal negeren desnoods even de kamer uit en hem extra belonen als het goed gaat. Vind uit wat hij echt lekker vind en maak daar gebruik van.
    Misschien dat je vrouw wat kan trainen met je vogel, als hij bijt buiten de kooi begin dan gewoon in de kooi met trainen.
    https://www.papegaaienforum.nl/showwi...vogel+die+bijt hier vind je een artikel daarover.

Ik hoop dat het je lukt om je ara lekker in jullie gezin te houden !
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Ik heb je een pb gestuurd!
      Nikki
      Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Neem even contact op met DIECA. Die geven heropvoed cursussen en kunnen waarschijnlijk helpen
        He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles

Comment

Niet de ara valt terug in zijn oude patroon na het logeren,
          jullie blijven in jullie zelfde patroon met de ara ;-)
          Je zal structureel iets moeten veranderen.
          Ik heb 2 maracana's, beide moesten weg vanwege schreeuwen, beide kwamen uit een ander (verschillend) soort situatie .....
          maar ik heb nog nooit kunnen zeggen dat ze schreeuwen.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
            Niet de ara valt terug in zijn oude patroon na het logeren,
            jullie blijven in jullie zelfde patroon met de ara ;-)
            Je zal structureel iets moeten veranderen.
            Ik heb 2 maracana's, beide moesten weg vanwege schreeuwen, beide kwamen uit een ander (verschillend) soort situatie .....
            maar ik heb nog nooit kunnen zeggen dat ze schreeuwen.

Iedereen hartelijk dank voor alle reacties!

Het schreeuwen doet hij overigens niet alleen bij ons, maar ook op ieder ander logeeradres, zodra hij daar na 1 of 2 dagen weer gewend is. Ook als hij weer naar huis komt, begint het na 1 of 2 dagen weer opnieuw.

We hebben de oplossing ook vooral bij onszelf (en in onze patronen) gezocht, maar de oplossing/het juiste patroon nog niet kunnen vinden.....
            We hebben al veel geprobeerd, zowel door hem in een kleine kooi weg te zetten als hij schreeuwt, tot negeren en gewoon blijven zitten, tot negeren door weg te lopen. We gaan het nu in ieder geval proberen bij een 'heropvoedingsdeskundige' die hem (en ons natuurlijk ook) op het juist pad gaat proberen te brengen.

Het schreeuwen doet hij trouwens sinds de geboorte van onze zoon, maar het bijten doet hij ongeveer al vanaf dag 1. Hoewel ik dit veel minder belangrijk vind dan het schreeuwen, is het toch gedrag dat hij niet zou moeten vertonen, dus ook dat wil ik voorleggen aan de 'heropvoedingsdeskundige'.

Comment

Dus je zoekt geen nieuw baasje meer? Heb niks op m'n pb gehoord...
              succes bij de heropvoeding!!
              Nikki
              Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk Berichten
                Dus je zoekt geen nieuw baasje meer? Heb niks op m'n pb gehoord...
                succes bij de heropvoeding!!
                Ik denk dat mijn PB en jouw bericht elkaar net gekruist hebben.....

Dank voor je bericht.
                Wij willen het graag eerst proberen met een heropvoedingsdeskundige (die onze ara en ons zal heropvoeden), maar indien dat niet (voldoende) mocht werken, neem ik contact op.

Comment

Prima hoor, heel veel succes met je dondersteen
                  Nikki
                  Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X