Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby ara maracana braakt.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Baby ara maracana braakt.

Hallo,

Wij hebben sinds kort een baby ara maracana van 9 weken oud. Nu merkte ik dat hij/zij na ongeveer 3 uur na het voeren van de pap een paar keer braakte. Weer iemand waar dit door kan komen? We bieden ook al vast voer aan en dit eet hij/zij ook al een beetje. We geven nu nog 3 keer per dag pap is dit te veel? We voeren pas altijd als we zeker weten dat de krop leeg is.

Waarom heb je de vogel niet zelfstandig gekocht?
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
      Waarom heb je de vogel niet zelfstandig gekocht?

Hoi Astrid,

We hebben ervaring met het niet zelfstandige papegaaien opvoeden. Maar we hebben het braken nog niet eerder mee gemaakt. We hebben de dieren arts gesproken en die zei dat het geen kwaad kon. Maar ik vraag me toch af waardoor dit braken kan komen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Comment

Ah ok, gelukkig heb je ervaring
        Hoevaak komt het braken voor? Verteerd hij de overige keren wel zijn pap goed? Ruikt de pap zuur als hij het uitbraakt?

Comment

Ah ok, gelukkig heb je ervaring
          Hoevaak komt het braken voor? Verteerd hij de overige keren wel zijn pap goed? Ruikt de pap zuur als hij het uitbraakt?

Het is eigenlijk pas sinds vandaag. Het gebeurde 4 keer en waarvan 2 keer op mijn hand, het was niet zuur en stonk ook niet. Ik denk zelf dat we 2 keer per dag moeten gaan voeren omdat de gaai nu ook wat zelfstandig begint te eten. We houden ook het gewicht goed bij dus als de gaai ziek zou zijn moeten we dit snel genoeg kunnen zien.

Comment

lekkere dierenarts, maar persoonlijk moet je, denk ik niet bij een dierenarts zijn, maar bij een vogelarts.

het is niet normaal dat ie braakt, en misschien maar gelijk actie ondernemen, als het een schimmelinfectie is, hoe eerder je erbij bent hoe beter.

denk niet, dat het gaat om hoeveel je ervaring je hebt, je moet het gewoon niet willen een onzelfstandige gaai.

suc6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esther Bekijk Berichten
              lekkere dierenarts, maar persoonlijk moet je, denk ik niet bij een dierenarts zijn, maar bij een vogelarts.

het is niet normaal dat ie braakt, en misschien maar gelijk actie ondernemen, als het een schimmelinfectie is, hoe eerder je erbij bent hoe beter.

denk niet, dat het gaat om hoeveel je ervaring je hebt, je moet het gewoon niet willen een onzelfstandige gaai.

suc6

Oke bedankt voor je reacties. Ik denk dat je wel gelijk hebt, want je leest altijd weinig positieve dingen op internet over onzelfstandige papegaaien. Alleen de kwekers weten het altijd mooier te brengen dan dat het is.

Comment

Kan het alleen maar eens zijn met Esther....
                Ik zou zeker even contact opnemen met een VA, zie de lijst op dit forum. Ga aub niet naar "Het Zicht". Want braken is toch een teken aan de wand; heb nog nooit een kuiken gehad, wat zelfstandig aan het worden was, zien braken.
                Hoeveel pap geef je eigenlijk? 10% van het lichaamsgewicht?

Comment

Is hij niet druk aan het spelen als hij het doet ?

Mijn geelvleugel deed altijd voer ophalen als ie aan het spelen was op de bank.

Zo niet ga ik mee in het verhaal van de dames voor mij ;-)
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Helaas is onze papegaai overleden, de dierenarts dacht aan een hersenbloeding. Wel vreemd want daar heb ik nog weinig van gehoord. Ieder geval bedankt voor jullie reacties. We hebben sinds kort een nieuwe papegaai en we hebben gekozen voor een ara maracana. Het is echt een super lieve vogel, maar ik zal de andere papegaai nooit vergeten we waren er echt kapot van.

Ik las net bovenstaand berichtje bij een ander topic van jeroen...

nou wil ik absoluut niet vervelend zijn, maar ik neem aan dat je vorige gaai getest was? want met een jonge gaai en ineens dood, ga je toch al gauw in een andere richting denken...bv bij chlamydia is een verschijnsel oa braken

laat je dierenarts links liggen en ga echt zo snel mogelijk naar een goede vogelarts!!

suc6!!

Comment

Hoe is het met je maracana Jeroen?

Comment

Hoe is het met je maracana Jeroen?

Hoi Astrid,

Alles gaat goed met de maracana, het braken is niet meer voor gekomen. We hebben nog contact gehad met vogelarts bastiaanse en hij zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken omdat dit vaker voorkomt. Het kan zijn dat hij net te veel pap heeft gekregen of dat hij erg enthousiast was. De maracana eet nu ook veel zelfstanding zaadjes en fruit.

Comment

Super!!

Comment

idd super!!

Comment

Wat geweldig fijn om te horen!
                              Chester en Samba
                              Yoda en Navy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X