Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste manier om ara maracana tam te maken??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beste manier om ara maracana tam te maken??

Hoi hoi,
    Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
    Onze 2 ara's hebben 4 jonge ara's. 1 daarvan is een achterblijvertje en werd niet meer gevoerd door de ouders.
    Omdat ik dit zielig vond en deze anders dood zou gaan heb ik hem nu binnen staan (warmtekooi).
    Hij is nu 4 weken en krijgt al 2 weken een soort papje (2x per dag).
    Nu vind ik het zielig dat dat beestje de hele dag in zijn kooitje zit en er maar 2x per dag uit mag om te eten.
    Misschien is dit wel het beste hoor maar ik heb geen idee (heb nog nooit een vogel tam gemaakt).
    Vanaf welke leeftijd mag ik hem eruit halen om te knuffelen enz??
    Hoe kan ik hem leren om zelf te gaan eten? En vanaf welke leeftijd is aan te raden?
    Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken.

erik

hallo Hannelore

een papegaai mag nooit knuffelen, want dan word hij verliefd op je na een poos en dan wil die een nestje bouwen(en dat wil jij niet, dus gefrustreerde papegaai)
    en dan kun je ook partner bescherming krijgen, dan gaat de papegaai jou tegen je gezinsleden beschermen...........en dan begint de ellende.

ik heb er niet veel verstand van maar is dat niet een beetje weinig eten 2x per dag

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...ingsschema.htm hier heb je een voedings schema

http://www.koppiekrauw.com/index2.htm

lees deze site maar eens door dan word je een heel stuk wijzer.
    succes
    erik

Comment

4 Weken oud en 2 x per dag voeren is ietwat te weinig dat moet minstens iedere 2 a 3 uur gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten
        hallo Hannelore

een papegaai mag nooit knuffelen, want dan word hij verliefd op je na een poos en dan wil die een nestje bouwen(en dat wil jij niet, dus gefrustreerde papegaai)
        en dan kun je ook partner bescherming krijgen, dan gaat de papegaai jou tegen je gezinsleden beschermen...........en dan begint de ellende.

ik heb er niet veel verstand van maar is dat niet een beetje weinig eten 2x per dag

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...ingsschema.htm hier heb je een voedings schema

http://www.koppiekrauw.com/index2.htm

lees deze site maar eens door dan word je een heel stuk wijzer.
        succes
        erik
        Een papegaai niet knuffelen sorry hoor maar dat is middeleeuws een papegaai is een sociaal dier en heeft gepaste aandacht nodig. En een nestje bouwen omdat je de papegaai knuffelt nog nooit meegemaakt en ook niet van gehoord. Gefrustreerd wordt de vogel van geen aandacht en altijd alleen zijn. Ik heb al 30 jaar tamme papegaaien ara's en parkieten en heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zorg er wel altijd voor dat er een partner is bij een ara altijd een zelfde soort of als die niet voorhanden is een kleine Zuid Amerikaanse soort zoals een zonparkiet.

Comment

erik

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
          Een papegaai niet knuffelen sorry hoor maar dat is middeleeuws een papegaai is een sociaal dier en heeft gepaste aandacht nodig. En een nestje bouwen omdat je de papegaai knuffelt nog nooit meegemaakt en ook niet van gehoord. Gefrustreerd wordt de vogel van geen aandacht en altijd alleen zijn. Ik heb al 30 jaar tamme papegaaien ara's en parkieten en heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zorg er wel altijd voor dat er een partner is bij een ara altijd een zelfde soort of als die niet voorhanden is een kleine Zuid Amerikaanse soort zoals een zonparkiet.

nu zeg je alles erbij..........ik zorg dat er altijd een partner bij is.
          en bij de vraag van het topic is de maracana alleen met de eigenaar en geen tweede papegaai.......en ik heb genoeg verhalen op het forum gelezen dat de man of de vrouw des huizes word aangevallen/ bijtgedrag vertoont als de andere partner in de buurt komt.

erik

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X