Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe het met D.J. gaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe het met D.J. gaat

Hallo allemaal ,

Zoals de meesten weten uit me vorige berichten hebben wij 2de kerstdag een baby Ara Nobilis van toen 9 weken gekocht
    Maar omdat ze nog niet zelfstandig at moesten we haar terug brengen naar de winkel , en ze moet daar blijven tot dat ze zelfstandig zaadjes gaat eten.
    Ze is nu ongeveer 14 weken oud en moet zeggen dat het de goeie kant op lijkt te gaan met onze D.J.
    Me man is vandaag even wezen kijken en zag tot zijn verbazing dat D.J. zelfstandig al wat zaadjes aan het eten was dus ja dan gaat het de goeie kant op met haar.
    Waarschijnlijk mag D.J. volgende week een zaterdag dus naar huis toe
    Ben zoooooo blij dat ze nu eindelijk uit haar eigen zaadjes eet , want dan kan ze eindelijk binnen kort naar huis komen
    We verheugen ons heeeeeeeeel erg op dat moment want we hebben eigenlijk nog helemaal niet kunnen genieten van D.J.
    Maar me man kwam ook met wat slechter nieuws thuis
    Ze zijn van de week met spoed naar de dierenarts geweest met D.J. , want D.J. zat met een andere papegaai in de kooi en waarschijnlijk hebben ze samen gevochten
    De andere papegaai heeft D.J. in zijn borstkast gebeten en hij heeft daar nu dus 2 hechtingen zitten.
    Heel erg zielig voor onze kleine papegaai , maar ze hebben wel goed gehandeld in de winkel
    We hebben niks gehoord over de dierenarts kosten, maar neem ook aan dat wij dat niet hoeven te betalen.
    Dus ja dat was wel even schrikken , maar gelukkig gaat alles prima met onze kleine D.J.

Jullie horen nog van mij hoe het verder met haar gaat

jeetje Silvia, dat is ook wat, wat ik hier nu lees.
    dat schiet ook ff niet op dan..
    ik heb je mail gelezen, en ga er morgen opnieuw een antwoord aan voegen
    ( had het al gedaan maar mijn verhaal was te lang en kon dus niet verzonden worden ) pfftt heb ik weer...

ik hoop dat je gauw je babyshower kan houden wijffie

Groetjes Nann

Comment

Wat een zielig verhaal, maar gelukkig komt hij volgende week thuis
      vind het persoonlijk wel een beetje vreemd dat ze dan jullie gaai met een anderen samen in een kooi plaatsen.
      Maar goed er zijn al genoeg dingen gezegd over deze winkel.
      Veel succes met jullie d.j

Comment

Zielig zeg dat DJ is gebeten maar wel fijn dat hij snel naar huis kan!
        Succes en geniet er van.
        Vr. Gr. van Schimo Lorrie en Dobby, Snowy, Maya, Bonky en Deborah

Comment

Het zit de kleine niet mee in de korte tijd dat hij op deze aarde leeft ik hoop dat het hem in de toekomst toch beter mag vergaan !!!

Hou ons op de hoogte !
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Hoi Silvia en Werner,

Wat fijn dat DJ zelfstandig begint te eten! Zo, hij heeft een vuurdoop gehad zeg met de andere gaai die hem gebeten heeft... maar gelukkig komt ook dit weer goed.
            Uit je berichten begrijp ik dat DJ zaad is gaan eten - zodra hij helemaal zelfstandig eet zijn er nog veel meer dingen natuurlijk die DJ kan eten en die heel goed voor hem zijn.
            Kijk maar eens op deze site, daar vindt je wat je je gaai allemaal kunt geven zodat hij een goed, gezond en gebalanceerd dieet krijgt (zaden, pellets, groente, fruit, noten etc):

www.koppiekrauw.com

Succes en zodra hij weer thuis is, veeeeeeel plezier met DJ
            Groetjes,
            Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

D.J. komt voorlopig NIET naar huis

Hallo allemaal,

Ik wou iedereen hartelijk bedanken voor hun berichtjes
              Ik heb net met de winkel gebeld , en D.J. komt voorlopig nog niet naar huis toe
              D.J. eet wel zaadjes maar dat is echt heeeeeel erg minimaal , en omdat hij gebeten is door die andere papegaai is hij geopereerd aan zijn borstkastje.
              En met de operatie hebben ze een stukje van zijn kropje weg moeten halen , want dat was helemaal stuk en viel niet meer te redden.
              Dus mijn man heeft het afgelopen zaterdag dan waarschijnlijk niet goed begrepen of ze hebben hem het niet goed uitgelegd
              Maar dit kan heel erg lang gaan duren heeft ze gezegt, en omdat het hun ook genoeg heeft gekost aan de dierenarts enz geven ze D.J. pas mee als hun er echt zeker van zijn dat zij goed zelfstandig kan eten.
              Want we willen niet dat de papegaai dood gaat straks zei ze erbij.
              En daar heeft ze indd gelijk in want dat willen we indd niet natuurlijk
              Dus we moeten nog langer wachten maar geduld is een schoone zaak zeggen ze toch altijd
              Ze zei wel iets van ja we hadden eventueel een andere Nobilis voor je geregeld omdat het anders zo lang duurd voor jullie , maar die man is zijn afspraak niet na gekomen met ons dus hebben we die vogel niet gekregen.
              Had gelijk zoiets van okee , heeeeeeel erg lief bedoeld hoor van hun maar mischien willen we geen andere vogel
              En aan de andere kant denk ik weer , okee z'n kropje is verkleind door de dierenarts krijgt D.J. daar later geen problemen mee en wij zelf ook???
              Wat denken jullie hier van , want ik heb een dubbel gevoel hier over.
              Vind ondanks dat ze slecht aangeschreven staan op internet en waar dan ook , hun toch wel moeite voor D.J. doen.
              Want ze hadden hem ook dood kennen laten gaan in plaats van naar de dierenarts te gaan enz.
              Want de kosten zijn voor hun en niet voor ons natuurlijk.
              Nou mensen ik hoor het wel weer groetjes van ons xxxxxx

Comment

We hebben na overleg een hele moeilijke beslissing gemaakt
                We hebben afstand genomen van onze D.J. en gevraagd of dat we eventueel dan een andere papegaai uit mochten kiezen.
                En dat kon.
                Ja we zaten toch heel erg te dubben over dat D.J. zijn krop is verkleind met de operatie.
                Ten eerste mag hij voorlopig niet naar huis ten tweede stelde zij ook zelf al voor om een andere papegaai te nemen en ten derde wie zegt dat D.J. hier ten boven komt en als wij hem terug krijgen het wel goed blijft gaan met D.J.
                We hebben er wel en rot gevoel bij want we waren best wel al heel erg gehecht aan D.J.
                En het is ook zekers een moeilijke en pijnlijke beslissing geweest , maar aan de andere kant zijn we ook heel erg bang dat D.J. als nog dood gaat straks als we haar terug krijgen.
                En daar doen we dit allemaal niet voor
                Dus we gaan zaterdag een andere papegaai ophalen bij hun.
                We hebben gekozen voor de groene edelpapegaai
                En hopelijk verloopt alles wel okee met deze papegaai.

Comment

Hallo Silvia en Werner,

Jeetje wat een verhaal...halverwege de topic dacht ik: oh nog even en dan mag ie weer lekker weer naar huis....en dan de beet.
                  Zoals jullie over hem schrijven is aandoenlijk, alsof je hem al jaren hebt....afstand nemen lijkt mij dan heel moeilijk voor jullie.

Was er geen optie met voedingsaanpassing voor hem om hem toch dat leven te geven, even buiten om of hij dit overleefd, want de stress zal er zeker inslaan.

Ik snap de beslissing van een andere papegaai, ook jullie willen zekerheid en ik snapte ook als jullie er toch voor zouden gaan......aan beide kanten zitten een voor en nadeel en jullie hebben gekozen voor datgene wat jullie het beste leek.

Nu een edelpapegaai....pfffff, prachtige vogels ook.

Succes ermee.

Groenvleugeltje..

Comment

Hoi Silvia en Werner,

Jullie hebben een moeilijke beslissing gemaakt zeg....en goed dat jullie het echt allemaal tegen elkaar afgewogen hebben. Het zou idd best kunnen dat DJ extra en speciale verzorging nodig gaat hebben in zijn leven of inderdaad alsnog kan overlijden door de krop verkleining en dat jullie dat niet aan durven is heel begrijpelijk.

Een edel mannetje, mooi zeg! En..... hoe oud is deze edel, ik neem aan dat deze al wel zelfstandig eet???
                    Succes en veeeel plezier met jullie edel,
                    groetjes,
                    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Hoi hoi
                      Sorry maar ik heb toch wat vraagtekens ???
                      Wat gebeurd er nu met jullie nobilis ? Stel dat het een zorgenvogeltje blijft, word hij weer verkocht ? laten ze hem inslapen ?

Ik heb me zelf voordat ik aan een gaai begon een jaar voorbereid, me verdiept in het soort kijken bij kwekers enz. Jullie stappen zo in eens over op een ander soort ? waarom ?

Is geen kritiek hoor maar vraag het me af

Wij hebben met onze ara eigenlijk soort gelijke problemen gehad. Haar krop is door handopfok ontstoken geraakt en daardoor open gegaan. voer kwam naar buiten via de buik dus lag helemaal open.
                      Ze is hieraan 2 keer geopereerd en 2 keer is er een deel van de krop gehaald. Dus deze was aanzienelijk kleiner. Ik moest hier van de arts goed op letten dat ik haar niet te veel pap gaf omdat er dus nu veel minder in kon. Dit rekt echter langzaam weer op en nu eet ze voor 3 (lijkt soms)
                      Dus vraag me af in hoeverre jullie hierover zijn geinformeerd?

Dit is verder geen kritiek hoor, gewoon dingen die ik me afvraag !!!

Groetjes erika en suc6
                      Chester en Samba
                      Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
                        Hoi hoi
                        Sorry maar ik heb toch wat vraagtekens ???
                        Wat gebeurd er nu met jullie nobilis ? Stel dat het een zorgenvogeltje blijft, word hij weer verkocht ? laten ze hem inslapen ?

Ik heb me zelf voordat ik aan een gaai begon een jaar voorbereid, me verdiept in het soort kijken bij kwekers enz. Jullie stappen zo in eens over op een ander soort ? waarom ?

Is geen kritiek hoor maar vraag het me af

Wij hebben met onze ara eigenlijk soort gelijke problemen gehad. Haar krop is door handopfok ontstoken geraakt en daardoor open gegaan. voer kwam naar buiten via de buik dus lag helemaal open.
                        Ze is hieraan 2 keer geopereerd en 2 keer is er een deel van de krop gehaald. Dus deze was aanzienelijk kleiner. Ik moest hier van de arts goed op letten dat ik haar niet te veel pap gaf omdat er dus nu veel minder in kon. Dit rekt echter langzaam weer op en nu eet ze voor 3 (lijkt soms)
                        Dus vraag me af in hoeverre jullie hierover zijn geinformeerd?

Dit is verder geen kritiek hoor, gewoon dingen die ik me afvraag !!!

Groetjes erika en suc6
                        Hoi Erika,

Ik wist dat er zulke vragen gingen komen en dat is ook niet erg.
                        Vat het ook niet op als kritiek , en zelf zaten wij ook met deze vragen.
                        DJ blijft voor zo ver bekend is gewoon in de winkel tot dat het helemaal genezen is en ze weer goed kan eten.
                        Maar omdat wij zoiets hebben van ja komt dat wel goed en kan een papegaai daar indd verder goed mee leven (ja dus aan jou verhaal te lezen) , gaat ze straks dan als wij haar terug hebben dan niet als nog hier aan dood , en in hoeverre heeft ze dan extra zorg nodig , wat gaat het in de toekomst hier door aan dierenarts-kosten kosten enz hebben wij toch besloten om dit niet te doen.
                        Het klinkt heel erg hard en dat weet ik maar al te goed , maar wij willlen hier niet mee verder gaan.
                        We zijn heel erg gehecht geworden aan DJ en dit zit ons ook echt niet in de kouwe kleren hoor , want het doet ons best wel zeer dat we deze beslissing hebben genomen.
                        Maar wij hebben het er heel goed over gehad en we zien er toch liever van af , ook omdat ik bang ben dat ze straks als nog komt te overlijden als wij haar hebben.

En waarom van een Ara Nobilis ineens naar een edelpapegaai ?
                        Dat komt ook omdat hun zelf geen Ara Nobilissen meer nemen in de winkel.
                        Dit was hun eerste keer dat ze Ara Nobilissen hadden (zeggen ze ? ) , en ze zijn bijna allemaal weer terug gekomen omdat ze niet goed zelf deden eten.
                        En daar hebben hun dan mischien te veel zorg aan , dat weet ik verder niet.
                        Daarom willen hun liever geen Ara Nobilissen meer verkopen omdat het wat moeilijker gaat als een andere papegaai.
                        Aan die keuze kunnen wij niks doen , is hun winkel natuurlijk
                        Ze heeft geprobeerd een nieuwe Ara Nobilis voor ons te zoeken , maar dat is hun niet gelukt.
                        Dus ja dan moet/kan je een andere papegaai bij hun uit kiezen.
                        En ons oog is gevallen op een edelpapegaai.
                        We wouden voor DJ met de tijd er een maatje bij kopen en toen kwamen we eerst op een grijzeroodstaart uit , maar aan de andere kant is een grijzeroodstaart meestal maar aan 1 persoon gehecht.
                        Weet dat uit ervaring want me moeder heeft er 1 , en heb dat ook op internet gelezen.
                        Dus twijfelde we nog over de grijzeroodstaart , en daar door hebben we meerdere soorten opgezocht op internet en gelezen wat hun karakters zijn enz.
                        Toen kwamen we al een beetje uit op de edelpapegaai.
                        En nu het zo verlopen is met DJ hebben we toch onze keuze gezet op een edelpapegaai.
                        Het is indd ineens iets heel anders als een Ara Nobilis , maar de edelpapegaai heeft ook een leuk karakter (zoals je op internet kan lezen) en ze zijn ook super mooi.

Dus vandaar deze keuze's groetjes van Silvia

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X