Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over ara nobilis..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over ara nobilis..

hallo
    ik wou even wat informatie vragen over de ara nobilis omdat ik daar maar heel weinig over kan vinden op internet..
    ik kan nu een ara nobilis aanschaffen bij een thuiskweeker bij mij in de buurt maar hij is al wel 7,5week oud nu mijn vraag is dat te oud om nog tam te maken of is dat heel goed mogenlijk nog..
    Kan ik deze vogel ook leren praten of zit er dat niet in bij deze..
    met vriendelijke groet bianca

Ara Nobilis

Hoi!

7.5 weken lijkt me een perfecte leeftijd om mee te beginnen. Ze zijn dan nog echt heel jong en moeten met de hand gevoed worden waardoor ze juist zo tam worden

Laat je vantevoren wel goed informeren wat voor voeding je moet geven, bij een grijze roodstaart is het bijv. aangeraden om Nutribird A19 te voeden omdat hier anti-biotica inzit die zorgt dat de kwetsbare baby papegaai minder snel ziek word. Daarbij is het van belang om te weten dat er minimaal 8 uur tussen elke voedbeurt moet zitten omdat de papegaai anders kropverzuring kan krijgen en daar aan kan overlijden.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt en er zijn vast ook wel Ara Nobilis kenners te vinden op dit forum die je van nog veel meer informatie kunnen voorzien.

Groeten,b7Foto Bijlagen:

Comment

bedankt voor de informatie B7

Hallo bedankt voor de informatie.. Ik zal er nog is ff goed over nadenken..''

Groetjes

Comment

hallo, zelf heb ik ook ara nobilisjes en heb ze met de hand groot gebracht. hier mogen ze pas weg met 8 weken. ze worden dan nog twee keer met de hand gevoerd. Ze zijn al aan mensen gewend omdat ze binnen opgroeien en hier vanaf 4 weken met de hand worden groot gebracht. Het zijn hele aanhankelijke vogels en van krijsen heb ik hier geen last. Ze kunnen leren praten, maar daar is geen garantie op, zoals bij geen enkele vogel. De beste praters zijn natuurlijk grijze roodstaarten

Comment

Hallo!
          Heb zelf 1 ara nobilis, gekregen toen ze een week of 6 was..
          Ik zelf zal er niet vlug meer 1 aanschaffen, ze schreeuwt vaak doordringend, is snel op haar tenen getrapt en wil nog wel eens op een vinger kluiven..
          Aan vreemden heeft ze ronduit een hekel..
          Praten gaat wel, al is het vaak moeilijk verstaanbaar.
          Hallo, daaaag!, lekker!, GVD.., pak bak, zijn de bekendste, maar ook geluiden nadoen gaat goed..
          Ze snurkt, smakt, niest en zegt ehum, tja, ehhhh als je aan de telefoon zit.
          blaffen gaat nog het beste, dat doet ze de hele dag wel. Zijn de buren niet blij mee.. En wij eigenlijk ook niet.
          Ze speelt vaak met mijn dochter op het kleed, en vaak liggen ze samen opgerold op de bank te slapen.
          Ze is echt een lid van de familie.
          Maar als ze er niet meer is, komt er GEEN nieuwe meer!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X