Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara pubertijd ervaring.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara pubertijd ervaring.

    Graag zou ik willen weten, hoe heeft u de puberteit ervaren van u Ara.
    Marktplaats staat er altijd vol van...mensen die hun vogels verkopen als hij gaat puberen
    schaffen vaak een ara aan zonder zich te verdiepen in het gedrag, maar hij naar een tijd later ineens gaat puberen,kunnen ze hem niet meer aan,
    of weten geen raad met zijn gadrag, en gooien ze hem maar op internet!
    Je hoord vaak dat de ara zich anders gaat gedragen, en dominanter gaat worden schreeuwen eenkenning worden etc..
    Wat is jullie ervaring met je papegaai toen hij zijn puberteit inging, en wat voor ara hebben jullie?? en hoe lang duurde het etc? en hoe zijn jullie ermee omgegaan.

    Groetjes marco

  • #2
    jammer dat hier niet op gereageerd is ben ook wel erg benieuwd
    eveline croky

    Comment


    • #3
      puberen ara

      Oorspronkelijk geplaatst door MD1984
      Graag zou ik willen weten, hoe heeft u de puberteit ervaren van u Ara.
      Marktplaats staat er altijd vol van...mensen die hun vogels verkopen als hij gaat puberen
      schaffen vaak een ara aan zonder zich te verdiepen in het gedrag, maar hij naar een tijd later ineens gaat puberen,kunnen ze hem niet meer aan,
      of weten geen raad met zijn gadrag, en gooien ze hem maar op internet!
      Je hoord vaak dat de ara zich anders gaat gedragen, en dominanter gaat worden schreeuwen eenkenning worden etc..
      Wat is jullie ervaring met je papegaai toen hij zijn puberteit inging, en wat voor ara hebben jullie?? en hoe lang duurde het etc? en hoe zijn jullie ermee omgegaan.

      Groetjes marco
      Hallo,
      Ik heb momenteel een groenvleugel die in zijn puberteit is. Ik heb hem sinds hij een 6tal weken oud was. Ondertussen is hij 6 jaar oud en heeft hij zijn momenten (sinds vorig jaar) waarop hij begint te schreeuwen of waarop hij heel dominant begint te doen. Ik heb ondertussen geleerd om hem te negeren wanneer hij zo doet. Op die manier stopt hij hiermee en wat later doet hij opnieuw 'normaal'.
      Ik weet niet of mijn gedrag t.o.v. hem de juiste is, maar ik heb er wel 'resultaat' mee. Het zou nooit in mij opkomen om de groenvleugel om die redenen weg te doen. Ik heb hem heel bewust gekocht en wens er dan ook verder mijn verantwoordelijkheid voor te dragen.

      Groetjes,

      Mieke

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 50 Bekijk Berichten
        Hallo,
        Ik heb momenteel een groenvleugel die in zijn puberteit is. Ik heb hem sinds hij een 6tal weken oud was. Ondertussen is hij 6 jaar oud en heeft hij zijn momenten (sinds vorig jaar) waarop hij begint te schreeuwen of waarop hij heel dominant begint te doen. Ik heb ondertussen geleerd om hem te negeren wanneer hij zo doet. Op die manier stopt hij hiermee en wat later doet hij opnieuw 'normaal'.
        Ik weet niet of mijn gedrag t.o.v. hem de juiste is, maar ik heb er wel 'resultaat' mee. Het zou nooit in mij opkomen om de groenvleugel om die redenen weg te doen. Ik heb hem heel bewust gekocht en wens er dan ook verder mijn verantwoordelijkheid voor te dragen.

        Groetjes,

        Mieke

        hoi
        leuk omschreven al is het een oud topic , ik was er ook erg benieuwd naar en kwam het toevallig tegen misschien zijn er meer mensen met ervaring? jammer dat die nog niet gereageerd hebben

        Comment


        • #5
          Vond het wel mee vallen ze proberen je uit en beginnen iets meer te schreeuwen hihi. Je leest dan vaak negeren ga de maar aan staan dat hou je nooit lang vol want je wordt er knettergek van en je buren misschien ook wel.

          Wat ik heb gedaan is de plantenspuit werk prima het liefst als ze het niet in de gaten hebben dat het gebeurt dus ze gaan denken als ik ga schreeuwen wordt ik nat vind ik niks dus hou me mond wel hier werkt het goed alleen weten ze nu wel dat ik het doe dus ze hoeven het alleen maar te zien en zijn stil tenminste de gewone kreetjes praten enz enz mag natuurlijk wel

          Zomers buiten in de voliere werkt het ook super en kunnen ze lekker lang buiten blijven zonder dat iemand er last van heeft dat is helemaal geweldig en heb er nu 4 dus verder nooit bang zijn het kost je best een keer een vinger dat ze ff net verder gaan als ons lichaam kan hebben maar zolang je ze het gevoel geeft dat er niks te halen valt zakt het weer snel en worden ze gauw weer de oude

          Comment


          • #6
            Hoi
            Dank je voor het bericht, leuk te horen van iemand die er echt ervaring
            Mee heeft,grappig te horen dat deze methode
            Zo werkt bij u, en idd negeren dat is heel eventjes te doen mar
            Naar een half uur ben je ook de wanhoop nabij
            Ik vraag me dan wel af of u aras het nog wel lekker vinden
            als u ze besproeit om te douchen, of gebruik je daar een ander gekleurde
            Sproeier voor ofzo?
            Ik heb sinds vandaag mijn eerste ara,van 8 weken, ik heb me er al jaren in
            Verdiept, en kan me nu gelukkig prijzen, en iedere ara is natuurlijk
            Anders ik heb ook een geelkuif kaketoe, en ik heb geen rustigere
            vogel ooit gehad.
            Mocht u nog leuke tips hebben over het opvoeden van een hele ljong
            Ara hoor ik het graag

            Comment


            • #7
              Ze gaan nog steeds graag in bad en ja ik had daar een ander plantenspuit voor

              Comment


              • #8
                schreeuwen

                Als een Ara schreeuwd is het juiste wat je moet doen negeren, als je hem met een plantesproeier nat spuit bestaat de kans dat hij dit op een gegeven moment leuk gaat vinden want papegaaien douchen graag.
                Het is dus fout de Ara nat te sproeien dat werkt even maar op den duur niet meer.

                Comment


                • #9
                  Er is een verschil tussen een strafstraaltje geven en douchen.
                  Zoals hierboven al beschreven, een vaste strafspuit gebruiken,
                  dus een andere dan voor het douchen.
                  Ik heb 2 ara's, nu 4 jaar, dus echt puberen is het misschien nog
                  niet maar van tijd tot tijd schreeuwen ze ook zomaar, of als ik
                  bijv even naar de keuken of naar boven ga.
                  Ga ik echt weg, zeg ik ze altijd gedag en zijn ze rustig, ze weten
                  bliksems goed wat ze doen.

                  Ik heb ook 2 amazones, man 6 en pop 5 jaar die ik zelf opgevoe
                  heb. Het mannetje is duidelijk volwassen geworden en in broedstijd
                  is hij dan ook wat minder lief tegen mij. Ik respecteer het natuurlijk
                  gedrag en val hem niet teveel lastig met dingen die hij niet wil.
                  Na de broedperiode is hij weer rustig geworden en kan ik alles weer
                  met hem.

                  Het is heel mooi om dit natuurlijk gedrag ook te zien
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X