Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schreeuwmomentje@

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Schreeuwmomentje@

    Goedemiddag gelukkige Arabezitters...ik heb een vraag.
    Hoe laat en hoe lang heeft jullie Ara s'ochtends en s'avonds (of op een ander tijdstip) zijn/haar dagelijkse schreeuwmomentje?

    Groeten
    Arjan

  • #2
    Beste Arjan,

    Wij hebben een Blauwgele ara en ze is geboren in 2009 (dus twee jaar nu).
    Zij heeft niet iedere dag een schreeuwmoment.
    Ze schreeuwt geukkig zowieso niet zoveel.
    Maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij andere ara's gaat.

    Groetjes, Mickey
    Www.Vogelspeelgoed.nl

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Wij hebben een Ara van nu 5 jaar en zij heeft echt haar schreeuwmomenten. Nu is het een pop en als ze last heeft van haar hormonen ( zoals zo veel vrouwen) dan heeft ze haar schreeuwmomenten. Soms is het ook zo dat ze dit in de ochtend doet als we net uit bed zijn. Maar ook s'avonds heeft ze haar buien. Eigenlijk valt het wel mee.

      Maar er zijn momenten dat ik haar achter het behang wil plakken
      Ik hoop dat je er wat en hebt. En besef ook Ara's hebben hun eigen karakter.
      groetjes van Skippy en Lorre

      Marjon

      Comment


      • #4
        Bedankt voor jullie reactie.

        Mijn droomvogel is een blauw-gele Ara maar deze vindt mijn vriendin toch echt te imposant (en moeilijk te huisvesten), dus lijkt me dit geen goed idee, jammer genoeg haha.

        Nu is mijn interesse gewekt door de Ara Severa, een schitterende vogel en toch de helft kleiner.
        Ben al een tijd bezig met info verzamelen en waar wij alleen wat bang voor zijn is het geluid wat Ara's kunnen produceren, niet eens voor onszelf maar eerder voor de buren, we wonen in een eengezinswoning.
        Nou mag de vogel heus wel geluid maken hoor maar het lijkt me niet zo goed voor de gezelligheid in de straat als de Ara elke ochtend om half zeven s'ochtends een half uur ze strotje opent.

        Is het zo dat met een goede opvoeding je deze overlast tot een 'minimum' kunt beperken?

        Groeten
        Arjan

        Comment


        • #5
          Geluid Ara

          Oorspronkelijk geplaatst door janus Bekijk Berichten
          Bedankt voor jullie reactie.

          Mijn droomvogel is een blauw-gele Ara maar deze vindt mijn vriendin toch echt te imposant (en moeilijk te huisvesten), dus lijkt me dit geen goed idee, jammer genoeg haha.

          Nu is mijn interesse gewekt door de Ara Severa, een schitterende vogel en toch de helft kleiner.
          Ben al een tijd bezig met info verzamelen en waar wij alleen wat bang voor zijn is het geluid wat Ara's kunnen produceren, niet eens voor onszelf maar eerder voor de buren, we wonen in een eengezinswoning.
          Nou mag de vogel heus wel geluid maken hoor maar het lijkt me niet zo goed voor de gezelligheid in de straat als de Ara elke ochtend om half zeven s'ochtends een half uur ze strotje opent.

          Is het zo dat met een goede opvoeding je deze overlast tot een 'minimum' kunt beperken?

          Groeten
          Arjan
          Ik heb een grijze roodstaart en een ara maracana. Vooral de grijze maakt af en toe veel herrie. Als je 's nachts de kooi afdekt en de doek er niet voor bijv 8 uur afhaalt zal je 's ochtends vroeg niet veel last hebben van herrie. Ik heb nog geen klachten gehad van mijn buren, al hoor ik mijn vogels soms al als ik de brandpoort in kom. Ik woon zelf ook in een eensgezinswoning. Vaak gaan ze ook uit verveling of van opwinding herrie maken. Soms helpt dan wat extra fruit of een speeltje eventjes. Moet je alleen niet direkt geven als ze herrie maken, want ze zijn heel slim en associeren herrie dan met eten of aandacht.

          Comment


          • #6
            Je betaald elke maand een vermogen om in een huis te wonen en de buren mogen de vogel niet horen omdat hij af en toe zou schreeuwen, het is jou plekje hoor en kinderen hoor je ook dus een kwartier een papegaai is niet zo erg denk ik zo. Succes met je keuze.

            Comment


            • #7
              Ik heb een kaketoe en die maakt ook regelmatig herrie, daar is het nu eenmaal een kaketoe voor.
              Als ik op zolder snachts het rolgordijn dichtdoe, dan blijft het 's ochtends stil net zo lang tot ik hem open doe, want het is pikkedonker.
              In de winter laat ik hem vaak open, omdat er dan toch nog geen zonlicht is vroeg, in de zomer kan ik zo zorgen voor voldoende nachtrust.

              Ik woon ook in een eengezinswoning en mijn buren hoeven het niet te proberen te komen klagen!
              Elke avond vanaf 8 uur begint het gebonk, waardoor mijn dochter niet kan slapen en elke ochtend om 6 uur zijn ze al volop bezig en hoor ik ook enkel gebonk en gestamp.
              Ik laat het gaan, want ze hebben een kleintje dat hele dagen en nachten huilt, dus makkelijk zal het niet zijn, maar ze hoeven dus ook niet te komen klagen omdat mijn kaketoe geluid maakt.

              p.s. het schreeuwen is enkel overdag, niet 's avonds of snachts, dus als jij zorgt dat het tot 8 uur donker is en vanaf bv 9 uur 's avonds ook, zal er weinig aan de hand zijn.

              Comment


              • #8
                Heb de laatste tijd veel zitten denken maar denk toch dat ik mijn keuze moet veranderen naar een Jardine(een leuke,speelse vogel met karakter), deze vogel schijnt zichzelf goed langere tijd te kunnen vermaken. aangezien ik fulltime werk en mijn vriendin parttime ben ik bang dat ik een Ara niet genoeg tijd kan geven met eventuele gedragsproblemen als vevolg.

                @Kaatje Zit jouw Maracana veel alleen(al scheelt het al dat hij samen met een grijze zit), denkje dat een Maracana er geschikt voor zou zijn?

                Comment


                • #9
                  Hoihoi ik ben erg benieuwd waar jullie keuze op is gevallen? Ik heb zelf een tijd mn ara maracana als enige vogel gehad en dat ging prima hoor! Inmiddels heeft ze een grote blauwgele vriendin maar bij genoeg tijd en aandacht is een maracana zeker geschikt! Zowel qua geluid (schreeuwen afleren) als gedrag
                  Nikki
                  Fleur

                  Zazu & Zoë (forpusjes)

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X