Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaal plukken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaal plukken

    Ik heb een blauw gele ara samen in een kooi met een amazone. Dit is al 4 jaar het geval. We wonen in Costa Rica en Macho (amazone) is mee gegaan van Nederland naar Curacao en is nu 15 jaar oud. Cucho (Ara) is op Curacao geboren, zelf groot gebracht en woont al 4 jaar samen met macho in een kooi buiten.
    Sinds kort zit Cucho bij MAcho op zijn hoofd de veren weg te halen. Wat is hier van de oorzaak? MAcho is aardig kaal aan het worden, moet ik ze apart zetten?
    Ze krijgen papegaine voer en fruit, Cucho eet alles, macho is erg selectief.
    als iemand een tip heeft? Ik hoorde hier van de dieren arts om ijzer tabletten te geven, dit doe ik nu dagelijk aan Cucho geven en hij eet ze wel op. Helpt dit?

  • #2
    bij onze vogels doen de mannen dit bij de poppen om ze te verleiden misschien is dat de reden?
    groetjes mie

    Comment


    • #3
      het beste is ze apart zetten het kan ook besmetelijk zijn voor de andere vogel of ouderdom hoe oud is de vogel als ze bij elkaar blijven zal het niet beter gaan denk ik en het komt wel goed dar verzeker ik je op als goed eten geeft genoeg aandacht want een blauwgele ara kan moeilijk met een amazone praten iis het zelfde met ons wij kunnen opeens toch ook geen afrikaans praten dus geef ze allebei genoeg aandacht en bijd e dierenarts heb je ook speciale pellets voor de paegaai sterkte met je papegaai
      goetjes nino

      Comment


      • #4
        Hoi wij hebben heel lang onze blauwgele ara samen met onze grijze in een voliere gehad.
        Ging heel erg leuk met elkaar tot de blauwgele in de grijze zijn nek ging plukken,en de grijze vond dit heerlijk dus die werd steeds kaler.
        Op een gegeven ogenblik de grijze eruit gehaald en een groenvleugel erbij gezet.
        Na een poos ging de blauwgele maar verder met hem dus staart eraf, en begonnen we weer van voor af aan.
        Nu is mijn blauwgele 2 en half jaar en begint ontzettend te krijsen sommige zeggen dat dit komt omdat ze dan geslachtsrijp zijn en in de puberteit.
        Iemand hier ervaringen mee,als dit zo door gaat moet ik echt mijn ara weg doen,omdat ik dan mega problemen krijg met mijn buren.

        Comment


        • #5
          hallo,

          Is de blauwgele ara tam? Ik vind schreeuwen altijd best een moeilijke kwestie. Als de ara in de huiskamer zit zoals hier is dit best makkelijk onder controle te houden, maar hoe dit zit met ara's in de voliere weet ik niet zo goed.
          Ik denk niet dat de blauwgele van jullie al in de puber zit, dit is vaak pas met een jaar of 5.
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #6
            hallo ,
            ik zou de vogels toch even appart houden , en ze voldoende speelgoed of twijgjes en takken geven waar ze op kunnen bijten of spelen , zo vervelen ze zich niet en is hun aandacht aan me kaar afgeleid .Ik hoop dat het snel verbeterd .
            groetjes
            tel wat je hebt , niet wat je mist .

            Luna , Zazou Yara Charlie

            en Christel

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X