Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedrijpheid van ara's (deel je ervaring)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Broedrijpheid van ara's (deel je ervaring)

    Naar aanleiding van mijn vraag in een ander topic wil ik er toch in een nieuw topic op door gaan. De broedrijpheid van ara's. Hierover heb ik een aantal vragen.

    1. Hoe oud is je ara?
    2. Wat voor ara soort heb je
    3. Zit je ara alleen?
    4. Is je ara vanaf jong al bij je? of met welke leeftijd kwam de ara bij je.
    5. Is je ara tam
    6. Waaraan merk je dat je ara broedrijp is of word?
    7. Hoe zit dit gedrag eruit?
    8. Wat doe je ermee?
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

  • #2
    Ik zal zelf wel beginnen

    1. Mijn ara's zijn 3 jaar oud.
    2. Ik heb een ara severa en een ara maracana.
    3. Ja mijn ara's zitten samen in een voliere van 1 bij 2 bij 2
    4. Onze ara severa is vanaf 10 weken bij ons, de maracana was een half jaar oud toen hij bij ons kwam.
    5. Onze ara's zijn tam. Onze severa kan ik zelf alles mee, onze maracana wil verder niet aangeraakt worden maar komt wel bij ons zitten.
    6. Echt broedrijp gedrag vertonen mijn ara's nog niet. Wel merk ik dat Yoda onze severa iets of wat onberekender word. Ze zet haar veren op tegen mijn man om te zeggen blijf uit mijn buurd, maar als mijn man doorzet kan hij haar zonder problemen aaien. Navy is overdag een lieve vogel, maar als hij savonds samen met yoda zit of tijdens het eten mag je niet meer bij ze in de buurd komen, dan gaat hij direct over tot bijten. Hieraan merk je dus dat navy yoda echt als zijn partner wil hebben. Ook hebben ze wel eens strijd met elkaar als yoda nog even bij mij wil zitten maar navy wil dit niet, dit laat hij dan duidelijk aan yoda zien door haar zachtjes bij de vleugel te pakken of in de poot te bijten.
    7. zie 6
    8. Bijten laat ik nooit en te nimmer toe. Zodra yoda mij bijt word ze bij haar nek gepakt zodat ze niet verder kan bijten en op stok gezet, vanaf dat moment word ze compleet genegeerd. Het gedrag van navy kan ik wat minder sturen, daarom houd ik gewoon rekening met zijn wensen. Met eten laat ik ze met rust en ik zorg dat ik zodra ik merk dat ze moe worden terug in hun voliere gezet.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      mensen met andere gaaien mogen overigens ook reageren
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X