Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is t verstandig om een blauw/gele los te houden z kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • is t verstandig om een blauw/gele los te houden z kooi

    hallo allemaal , wij hebben sinds vd week een bl/g ara van 8 wk
    super leuk beestje en is ook al lekker aan t verkennen.
    mijn vraag is of het verstandig is om hem alleen op een stok (open kooi) te houden of dat je echt een kooi moet hebben voor m als je weggaat
    Wij hebben nu alleen zo n open standaard met een stok.
    Wij willen natuurlijk niet als we een x thuis komen dat de bank of iets gesloopt is. Ook het opvoeden met negeren als hij schreeuwd en alles is nog voor ons onduidelijk want de een zegt om hem in een strafkooi te doen de ander alleen negeren.... wanneer kies je dan voor die strafkooi?
    ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
    gr diana

  • #2
    hallo diana,

    ik zou hem maar in een kooi plaatsen als je weg gaat , nu is hij nog maar 12 weken en heel lief , maar hij wordt ouder en gaat op verkenning , en geloof me alles wat hij op z'n weg tegenkomt sloopt hij , gordijnen , zetels ,stoelen , kasten zelfs behang , niets is veilig voor hem . Natuurlijk een goede opvoeding doet al veel ,maar toch ,het zit hen in de natuur,het slopen .
    De strafkooi wordt hier gebruikt wanneer hij me wil bijten , gaat hij er onmiddelijk voor 10à 15 minuten in , ook bij fel schreeuwen als hij niet ophoud wanneer ik het hem zeg . Hier mogen ze een 15 minuten hun stembanden eens laten horen maar dan moet het ophouden ( het blijven papegaaien ).
    Ik wens je veel plezier en veel succes met het opvoeden van je ara , het zijn prachtbeesten waar je veel vriendschap van krijgt , maar je moet er wel héél consequent mee zijn .
    groetjes
    tel wat je hebt , niet wat je mist .

    Luna , Zazou Yara Charlie

    en Christel

    Comment


    • #3
      hoi,

      ik zou zeker een kooi aanschaffen voor als je weg gaat, want een ara sloopt echt alles wat hij tegen komt, en het is ook nog gevaarlijk voor hem zelf als hij op de bodem terecht komt en de stroomkabels doorknaagt. want er is voor een ara niks zo leuk als alles doen wat niet mag. consequent zijn in de opvoeding is echt heel belangrijk bij deze vogels....
      groetjes monique

      www.limburgsepapegaaien.nl


      (7) (2) (1)

      Comment


      • #4
        ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande andwoorden.
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          ff een vraagje over de time out kooi

          ik ben van plan om een blauwgele ara te reserveren bij lorre&co ik heb echt al super veel gelezen over dit soort en ben al heel veel wijzer geworden alleen over het straffen zou ik nog wat meer willen weten die time out kooi dat moet denk ik naar mijn idee niet de kooi zijn waar hij in moet als ik weg ga of waar hij in moet slapen hij zou dat dan als een straf kunnen zien ik wil hem overdag gewoon op een standaard of boom willen houden en de kooi alleen gebruiken voor te slapen en voor als ik weg moet dus als ik het goed begrijp moet ik er nog een hokkie bij hebben als straf (time out )kooi

          groetjes mirella

          Comment


          • #6
            bedankt voor jullie snelle reactie

            fijn om snel antwoorden te krijgen, welke maten moet zo.n kooi minimaal hebbendan .want hij zit er dan wel weinig in hoor moet ik zeggen en ik heb geen ruimte om een folliere te bouwen als je begrijpt wat ik bedoel, in mn huis. ik wil er eigenlijk ook een java boom bij maar die is natuurlijk hetzelfde.
            vr gr diana

            Comment


            • #7
              wij hebben voor onze blauwgele de prinseskooi, kan je vinden op www.dierenvilla.nl , staan de afmetingen bij .Maar alleen als ze er niet de ganse dag in moeten , maar voor s'nachts en een paar uurtjes overdag is deze kooi groot genoeg .
              groetjes
              tel wat je hebt , niet wat je mist .

              Luna , Zazou Yara Charlie

              en Christel

              Comment


              • #8
                Ik zou persoonlijk gaan voor de minimale maten van 1 bij 1.20 m, maar groter is altijd beter
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

                Comment


                • #9
                  ok zal eens kijken , voorlopig zit hij nog in een box en af en toe op de standaard.(plaat) gr diana

                  Comment


                  • #10
                    los zitten zonder kooi

                    hallo , ik heb inmiddels een grote kooi gekocht waar ze in de nacht in zit deze is 120 bred en 160 hoog en 80 diep. beetje groot voor in huis maar ja!!
                    verder zit ze er graag op de rest vd dag en natuurlijk op haar losse stok .
                    ze begint nu te vliegen ook al dus we zijn net op tijd.

                    Comment


                    • #11
                      Nou die van ons zit dus de hele dag los op zijn standaard en komt er niet vanaf (tenzij je haar ophaalt) of indien ze schrikt en op de bank beland blijft ze daar zitten, maar ze zal niks kapot maken....

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door cinmar053 Bekijk Berichten
                        Nou die van ons zit dus de hele dag los op zijn standaard en komt er niet vanaf (tenzij je haar ophaalt) of indien ze schrikt en op de bank beland blijft ze daar zitten, maar ze zal niks kapot maken....
                        Je hebt er wel veel vertrouwen in
                        Neem aan dat je dr wel in de kooi zet, als je weggaat???

                        Comment


                        • #13
                          hallo,

                          zie zijn antwoord hier http://www.araforum.nl/ara-huisvesti...lie-ara-s.html


                          nee dus
                          ik weet niet alles maar doe mijn best

                          Comment


                          • #14
                            Deze topic doorlezend stoor ik me een beetje aan het gebruik van de naam "strafkooi" in verband met het straffen van de ara.
                            Ik weet... deze naam en methode heb ik zelf geïntroduceerd en gestimuleerd maar al heel snel heb ik de naam gewijzigd in Time-Out-Kooi welke op dit forum ook nog weleens TOK genoemd wordt.

                            Voor de duidelijkheid.... de papegaai, dus ook de ara straft men niet... men corrigeert alleen de vogel.

                            De Time-Out-Kooi dient zeker niet te pas en te onpas ingezet te worden.
                            De TOK gebruikt men eigenlijk alleen maar als alle andere manieren geen resultaat opleveren... een soort laatste redmiddel.
                            Wanneer men de TOK toepast kan dat eigenlijk maar voor één ding tegelijk maar dan wel héél consequent. Het is belangrijk om absoluut duidelijk naar de vogel te zijn.

                            Het princiepe achter de TOK is dat de vogel tijdelijk afgezonderd wordt op een plaats die beslist minder prettig is als de plaats waar die normaal verblijft.
                            Of dat nu in een kooi is of op een zitstok... dat maakt niet zoveel uit, wanneer de vogel maar ervaart dat deze plaats minder prettig is.

                            Maak je een neerklapbare zitstok in een kale toiletruimte dan zou de hele toiletruimte zelfs als TOK kunnen functioneren. (wel deksel dichtdoen)

                            Succes,
                            fkbmac www.koppiekrauw.com

                            Comment


                            • #15
                              zijn antwoord? haha is haar antwoord en inderdaad ze gaat niet in een kooi want die heeft ze niet.....

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X