Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet ik gillen tegen gaan s'avonds als de verlichting aan gaat????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oke, ga ik gelijk toepassen.
    Ik heb al wel gemerkt dat als ik zacht op een lieve toon tegen hem praat hij ook gelijk gaat terug gaat brabbelen.

    Hoezo is deze kooi niet goed dan?????
    Ze vertelde zelfs dat deze kooi een maatje kleiner ook al goed is.
    Ik had zoiets van toch maar een maatje gr nemen.
    Hij is per dag ook best vaak uit de kooi
    omdat ik vaak thuis ben.
    Als hij op mijn arm of op de kooi zit gaat hij met zijn vleugels wapperen.
    Dus hij kan zijn vleugels goed uitstrekken.
    Gr Lies Gizmo

    Comment


    • #17
      Echt super hoe je bezig bent !!! en nog mooier dat het natuurlijk werkt ! Mooi dat hij zo goed reageerd op de doek over zijn kooi !!!
      Ben erg benieuwd naar hoe het verder verloopt allemaal
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk Berichten
        De kooi is vrij groot B 1,10 x H 1,80 bovenop een paar zitstokken x D 0,8
        Ik vind zelf deze kooi niet echt heel erg groot en zou zeker geen kleinere aanraden ! Ik raad zelf altijd aan dat de vogel zijn vleugels makkelijk moet kunnen strekken in de kooi, dit is bij een ara toch ongeveer een meter...
        Maar met voldoende uit de kooi halen moet dit groot genoeg zijn denk ik...
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
          Ik vind zelf deze kooi niet echt heel erg groot en zou zeker geen kleinere aanraden ! Ik raad zelf altijd aan dat de vogel zijn vleugels makkelijk moet kunnen strekken in de kooi, dit is bij een ara toch ongeveer een meter...
          Maar met voldoende uit de kooi halen moet dit groot genoeg zijn denk ik...
          Oke, ik dacht al dat ik een verkeerde kooi had gekocht Maar Gizmo is er redelijk vaak uit dus denk dat het geen probleem zal zijn (hoop ik)

          Het gaat nu met het gillen ook al iets beter. Overdag hoor je hem alleen maar brabbelen. Zo rond een uur of half 5 gaat tie gillen. Maar vandaag was het al wat minder. Hij zal ook wel moeten wennen aan alles hier in huis. Alles is voor hem natuurlijk helemaal nieuw. Vanmiddag is hij denk ik wel een uur bezig geweest met een halve walnoot. Maar hij kreeg er mooi alles uit. ben aan het proberen om toch wat meer vast voedsel aan te bieden. Ze hebben me aangeraden om wat zaad een nacht te wellen en dan morgen er wat pap bij te doen zodat alles wat zachter is en hopen dat hij der dan toch wat van zal eten. Spannend dus.
          Gr Lies Gizmo

          Comment


          • #20
            vergeet niet dat een verkoper in eerste plaats iemand is die handelaar is en z'n boterham moet verdienen. Hou daar steeds rekening mee als je je informeert over kooien, hij zal eerder z'n eigen kooien in voorraad aanprijzen als "ideale" kooi dan te zeggen dat je een groter model moet gaan zoeken.

            Minimale afmetingen zijn, wel... minimaal, je ara gaat echt niet ongelukkiger zijn in een grotere kooi. Je ara kan in de kooi z'n vleugels niet strekken, daarom dat hij het zo expliciet doet eens hij eruit is. Bigger is Better ;-)

            Vasco is sinds hij in de grotere kooi zit ook rustiger, hij kan overdag bengelen en klauteren aan de takken, onderste boven hangen... kortom alle fratsen die hij niet kon in de kleine kooi.
            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
            Papegaaienpsychologie:
            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

            Comment


            • #21
              Hallo,

              Oke, je hebt gelijk een kooi is nooit te groot.
              Maar je moet er ook plaats voor hebben.
              Gizmo is vaak uit de kooi, dus kan zijn vleugels vaak uitstrekken.
              Ik ben overdag thuis, dus uit de kooi is geen probleem.
              Alleen hij zit op de kooi en vliegt van de kooi tegen de schuifpui
              Is geknipt, maar valt natuurlijk niet gelijk op de grond.
              Moet er dus voortaan erg in hebben om de overgordijnen dicht te doen.
              Ik ben me echt kapot geschrokken. Dacht kan nog niet vliegen en zodra hij kan vliegen haalt hij de ramen toch niet.
              Hij staat in het midden van de kamer en de kamer is bijna 10 mtr lang
              Hij gaat alleen naar de schuifpui omdat hij al heel goed weet dat hij daar naar buiten kan. Heb al een paar keer als het zonnetje scheen Gizmo een tuigje aan gedaan en in de tuin laten lopen. Vindt hij echt super. We hebben een voliere in de tuin en hij blijft op een paar mtr afstand staan kijken naar de valken. Super om te zien. Zit echt met z'n kopie te draaien en geluidjes te maken.
              Gr Lies Gizmo

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X