Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gizmo onze rare snuiter!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gizmo onze rare snuiter!!!!!

    Hallo Luitjes,

    Wij zitten al een tijdje te twijfelen of wij alleen zo'n rare snuiter hebben getroffen of dat dit normaal gedrag is en of dit blijft of als ze volwassen zijn verdwijnt.
    Gizmo is als hij in zijn kooi is, zo jollig en volgens mij heel speels. Hij maakt gekke geluiden en laat zich zo omvallen en grijpt in zijn val een volle poot met beukensnippers en laat dat dan langzaam uit zijn poot vallen op zijn eigen lijf en maakt allemaal rare geluiden. Er hangt een heel dikke geknoopte bussel touw in de kooi en kruipt bovenin en laat zich op zijn rug naar beneden zakken en laat zich het laatste stukje gewoon op zijn rug vallen. Of heeft een walnoot of kokosnoot in zijn poot en gooit hem een beetje weg en valt weer op zijn rug en gaat liggen rollen en als hij uit de kooi is bij ons op de bank. Dan vraag ik om een pootje wat hij geeft en dan zeg ik ander pootje en dan geeft hij die en laat zich op zijn rug vallen en blijft dan soms gewoon een hele tijd op zijn rug liggen spelen met zijn eigen poot of mij hand. Als hij daar mee begint blijft hij dat soms heel de avond doen. Kan ook gewoon mijn hand onder hem schuiven en dan optillen, dat vindt hij schitterend. Alleen op een gegeven moment wordt hij zo enthousiast dat je op een gegeven moment moet stoppen want dan wordt hij echt te wild en gaat hij mij velltje te hard vastpakken. Mijn vraag is blijven ze dit doen of doen ze dit omdat ze nog zo jong zijn en speels zijn.
    Gr Lies Gizmo

  • #2
    Als het vanuit hem zelf komt en hij vindt het leuk zal het zo blijven.
    Het op de rug leggen lukt bij bijna alle ara's maar bij sommige moet je het bijhouden want soms stoppen ze ermee.
    Maar zoals je het schrijft is het een prettig gestoorde ara, heel leuk

    Comment


    • #3
      Niet aantrekken, je ara amuseert zich kostelijk! Beter dat dan een probleemgeval! :-)

      De onze ligt ook regelmatig in allerlei posities. Als hij op zijn rug ligt doe ik soms alsof ik hem opeet, dat vindt hij geweldig, en vraagt dan of het lekker is... de soepkip. :-)
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        Nou ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het stiekem wel erg leuk vind. Alleen ik vroeg me af of ze zo blijven ook als ze wat ouder zijn.
        Gizmo is nu lekker voor de eerste keer in de rui hij houd nu ook zijn veren niet goed bij. Er beginnen op zijn koppie en nek nieuwe veertjes te komen die nog ij het hulsje zitten. Er is in zijn staatr ook een veer gebroken. Moet ik die laten zitten???? Zodat hij vanzelf eruit valt of Gizmo hemer zelf uit haalt.
        Ik vind hem steeds leuker worden. In het begin toen we he een paar weken haden en hij nog pap kreeg kon hij soms zo blijven schreeuwen als we of in de keuken bezig waren of op d bank gingen zitten. Hij schreeuwt echt nog wel af en toe maar dat is normaal. Eerst was hij echt aan het bazen van haal me der uit. Nu weet hij hoop ik, wachten tot de baasjes me der uit halen schreeuwen helpt niet meer.
        Gr Lies Gizmo

        Comment


        • #5
          Als je het zelf ook blijft doen met hem, dat op zijn rug, zal hij het wel blijven doen De eerste rui kan vervelend zijn, je kan 'm ook helpen met de pennetjes als ie dat toelaat.
          Hoe oud is ie nu ?

          Comment


          • #6
            Gizmo is ongeveer 28 weken oud. Ik denk dat als je met hem aan het spelen/kroelen bent dat hij het wel toestaat. Ga het op mijn gemak proberen.
            Hoezo is de eerste rui moeilijk??? Pijnlijk voor de vogel of???
            Gr Lies Gizmo

            Comment


            • #7
              Soms is het pijnlijk als de pennetjes doorkomen, soms kunnen ze er ook niet zo lekker bij voelen, wat ectra sproeien en eivoer kan goed helpen
              De mijne zijn nu 8 en 6 maanden en ook flink in de rui.

              Comment


              • #8
                Oke, bedankt voor het advies.
                Ga meer eivoer geven en meer sproeien.
                Ben gister al een beetje begonnen om hem te helpen met de kokertjes van de veren af te halen en hij laat het best goed toe Dus gaan we vanavond er weer een beetje mee aan de gang.
                Gr Lies Gizmo

                Comment


                • #9
                  Dat is een goed teken
                  Met dat eivoer bedoel ik niet teveel he
                  Als je al elke dag een klein beetje geeft is het al goed hoor.
                  Bij mij eten ze het eivoer niet zo graag los dus doe ik elke
                  avond een beetje door de pap, en ik geef af en toe eens een
                  hondenbrok voor wat extra dierlijk eiwit

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb Gizmo een hondenbrokje gegeven en hij vond het toch lekker.
                    Hoe vaak geef jij een hondenbrokje???
                    Gr Lies Gizmo

                    Comment


                    • #11
                      Eens in de week bied ik het aan

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X