Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedrag blgl en grnvl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Het verbaast me dat mensen altijd prat gaan op de groenvleugel t.o.v. de blauwgele ara.
    Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf een groenvleugel (Kelly) en had voor kort een blauwgele (kiko) die naar vrienden is gegaan omdat het echt niet wilde klikken met de groenvleugel. (haat en nijd)
    Mijn groenvleugel schreeuwt nooit!, en is superaanhankelijk.
    Kiko schreeuwde wel zo af en toe maar zorgde ook voor veel levendigheid in huis. Juist dat hele drukke heeft ook wel iets. Kelly houdt het na 21.00 voor gezien, maar Kiko was dan nog altijd volop actief en begon hele verhalen te vertellen al schommelend op zijn stok. Echt zo,n ADHD-patientje.
    Zeker in een gezin met 3 kids is zo,n allemans vriendje juist heel leuk. Bovendien lijkt het soms wel alsof de groenvleugels het slopen hebben uitgevonden.....

    Voor alle duidelijkheid ik ben verzot op Kelly maar denk dat de groenvleugels vaak wel teveel worden opgehemeld t.o.v de blauwgele ara's

    Comment


    • #17
      Het is erg vreemd dat de discussie gaat naar "welke is de beste".
      Ik heb een blauwgele en een groenvleugel, en ze zijn beide anders van karakter, maar ik ga nooit beweren dat de een beter is dan de andere.

      De korte omschrijving van de blauw gele is de clown-ara en de groenvleugel de vriendelijke reus, kloppen volledig bij ons hier.
      De blauw gele zit geen minuut stil, komt graag meekijken wat je aan het doen bent, vanop de schouder, praat veel en graag en erg druk bezig. Hij is ook een bom energie. Haalt ook de meeste fratsen uit en is bij momenten hilarisch om bezig te zien.
      De groenvleugel zit liever alleen, komt minder om aandacht vragen en kan uren op haar eentje spelen. Ze is over het algemeen rustiger en stiller als de blauwgele. Maar ook geniepiger, wat wil zeggen dat als zij kattenkwaad uithaalt, ze het niet gaat verkondigen. De blauw gele laat duidelijk weten dat hij iets "lekkers" gevonden heeft om te doen. (Wat eerlijkheidshalve wel handig is om schade aan het meubilair te vermijden of beperken ;-)) Qua spraak is zij ook minder begaafd. Maar dat kan afhangen van vogel tot vogel.

      Ik spendeer meer tijd met de blauwgele simpelweg omdat de blauwgele liever bij mij zit dan bij mn vriend. De groenvleugel heeft dan weer een lichte voorkeur voor mn vriend, dus dat komt allemaal mooi uit. :-)

      Dat er meer blauwgele ara's op 2dehands sites worden aangeboden heeft ook niets te maken met het verschil tussen de 2 soorten, want geloof me, zoveel verschil is er niet dat je de een wel, en de ander niet zou weg doen omwille van hun gedrag. Blauwgele worden nu eenmaal meer aangeboden, ze worden vaker gekweekt, en zijn dus iets goedkoper, goedkoper = makkelijk toegankelijker voor meer mensen. Dus ook voor mensen die impulsaankopen doen. Een groenvleugel wordt ook bewuster gekocht, ze zijn zeldzamer, de mensen die die kopen weten meestal beter waar ze aan beginnen. En zijn dus minder geneigd om op die beslissing terug te komen.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #18
        Dank jullie allemaal voor de reacties,

        Inderdaad, de persoonlijke ervaringen, wat de duidelijke verschillen zijn in karakter, dat was wat ik wilde weten.
        Als ik zo zie, zal onze keuze toch op een blauwgele gaan vallen.
        Ten eerste vielen we hier al iets meer op qua uiterlijk.
        Daarnaast mogen ze bij ons juist liever wat brutaler zijn en is het fijn als we er gek mee kunnen doen.
        Als het een beestje is, waar dat niet bij kan, want ieder heeft toch een eigen karakter, dan is dat ook goed hoor.
        Maar lekker druk mag zeker!!
        Ons zonnetje is ook druk en een lekker clowntje.
        Weet ook duidelijk te maken wat ze wil en pikt ook een kruidnootje uit mn handen enz.
        Heerlijk.

        Tnx

        Comment


        • #19
          mijn mening

          ik ga ook voor de , waarom is simpel ik ben een beetje te druk voor mijn ouders en nu heb ik 2 . en die houden me zeg maar niet bij. dus zegt mijn vader of , nou jij bent druk dus maar de . en mijn moeder houdt niet zo van geniepigheid
          He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles

          Comment


          • #20
            blauw gele ara

            Ik wil jullie ook wel iets vertellen over mijn blauw gele ara, ik heb haar vanaf 14 weekjes oud en ze is nu ruim 2 en half jaar.
            Ze is heel makkelijk in de omgang af en toe laat ze wel eens een schreeuw horen,maar het zijn er een paar achter elkaar en dan hoor ja haar bijna de hele dag niet meer.
            Ze speelt heerlijk op haar klimboom ze kan zich heel goed vermaken,de ene keer wil ze lekker gekroeld worden, en de andere keer laat ze merken dat ze het niet wil.
            Ze heeft een hekel om op de grond in de kamer te lopen,ze wil het liefst klimmen,schroeven los maken en slopen doet ze weinig.
            als ze 's avonds naar de kooi gaan is het ook geen probleem,ieder gaat in zijn eigen kooi en doek er overheen en we horen ze pas als wij de doeken weer weghalen.
            Wij gaan altijd met ze naar de camping en dat gaat geweldig, de mensen op de camping vinden het prachtig,we bouwde altijd een hele speelplaats voor de tent.
            Daar waren de gaaien heerlijk aan het spelen,altijd wel veel mensen bij je tent om te kijken, en veel vragen werden er gesteld 5jaar hebben we dit gedaan,waarvan De Ara 2jaar is mee gegaan.
            De andere gaaien zijn ouder.
            We hebben nooit geen klachten gehad van de beheerders of de kampeerders we hebben met de gaaien heel veel plezier,en auto rijden vinden ze ook heerlijk we horen ze niet onderweg
            we rijden dik een uur naar de camping. Sinds vorig jaar hebben we nu een stacaravan gekocht,maar eerst gevraagd of we wel onze gaaien mee mochten nemen anders geen koop.
            Was gelukkig ook geen probleem,nu hebben we een volière gekocht voor bij de caravan, zitten we zelf ook wat rustiger nu hoeven we niet zo meer op ze te letten wand bij de tent
            Zaten ze los buiten. Zo wil ik maar zeggen dat er ook hele makkelijke blauw gele Ara s zijn.
            Ik heb aan de buren gevraagd of ze last van me gaaien hebben, ik heb er nog 3 een rosé kaketoe een groene edel en nog een timnhe, ze horen ze niet eens zeiden ze.ik was zelfs verbaast
            dat ze dat zei,wand de ene buur is nogal van geen herrie willen horen, en die zei het juist van we horen niks. zelfs me edel papegaai gaat meer te keer als me Ara.
            En ik woon gewoon in een rijtjes huis.
            Douche vinden ze alle 4 ook heerlijk al me al mag ik zeggen dat we heel erg genieten van onze 4 gaaien kinderen.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X