Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ara met kind

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ara met kind

    hallo
    wij krijgen binnenkort een ara in huis heel erg gezellig
    hij is nog maar 13 weken oud
    wij hebben ook een zoontje van 17manden ruben hij houd erg veel van dieren.

    ik weet dat je de dieren in dit geval onse ara nooit alleen mag laten bij je kinderen.

    mijn vraag is eigenlijk als wij hem continu betrekken en contunu met z'n viertjes zijn dan zal hij toch niet eenkennig worden of jaloers zijn hij zal dan ook niet uithalen naar ruben toch,,, hoe kan ik dit het beste aanleren zodat de ara marley zich niet buiten gesloten voelt.
    ik wil het vanaf het begin goed doen wand anders gaat het wel mis denk ik
    heeft iemand hier meer ervaring mee dan hoor ik graag hoe jullie dat gedaan hebben. dit is een foto van onse marley
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Kind jong en ara jong, dus opzich geen probleem.
    Zeker in het begin niet. Echter de ara kan zich op een gegeven moment wel gaan irriteren aan je kind. Simpelweg daar die kleintjes nogal onbesuist kunnen zijn.
    Bij mijn kids is de ara verzot op de oudste. De middelste vind die o.k maar meer ook niet en de jongste vind die maar niks. De laatse tijd gaat ze de jongste zelfs pesten door er achteraan te rennen waardoor mijn jongste zoon dan gaat huilen. Vervolgens (geloof het of niet) gaat Miss Ed (onze ara) hardop lachen. Eeen beetje sadistisch dus...Allesmbij elkaar wel een grappig tafereel.
    Maar ik denk dat je je ara gewoon heel strak moet houden en belonen als die lieve omgang met je kind vertoont. Andersom is ook belangrijk. Eigenlijk heb je nu gewoon 2 kids

    Comment


    • #3
      oke hartstikke bedankt

      hahaaahaa ja wij hebben een geelvoorhoofd amazone gehad die lachte al als onze zoon huilde(honger) toen hij nog een baby was en die deed ook erg gemeen als je je omdraaiden zat hij al bij de kleine in de box om hem te bijten dat ging echt niet komt ook we hadden koos amazone ook eerder dan ons kindje denk dat het daar aan ligt.

      groetjes

      Comment


      • #4
        Ik denk dat je echt heel erg moet uitkijken wat je doet.
        Zowel kinderen als ara's zijn wat dat betreft behoorlijk onberekenbaar. Zorg echt dat je erbij bent en ook direct kan ingrijpen als ze bij elkaar zijn.
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          kinderen kunnen ara's erg ophitsen, daar moet je mee oppassen, dat het kind de ara helemaal gek maakt, en dan kan de ara wat te ontstuimig worden. Kinderen zijn meestal erg druk en soms wat luid, en de meeste gaaien vinden dat wel leuk entertainment.

          pas de eerste jaren wel op, want een kind dat aan de veren trekt van de ara kan een lelijke beet krijgen... dus totdat ze leren respect te hebben voor dat levende wezen, moet je echt wel oppassen met ze alleen te laten.
          een kind dat aan de staart van een kat trekt krijgt, wordt gekrabd, er zullen traantjes zijn, maar de schade valt wel mee. Een ara die bijt is een andere categorie en veel erger!
          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
          Papegaaienpsychologie:
          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

          Comment


          • #6
            bedankt voor jullie info

            ik zou zowiezoo nooit een kind bij dieren alleen laten.

            maar met goede opvoeding kan je ook een heleboel berijken of niet ?????

            groetjes

            Comment


            • #7
              goede opvoeding voor de ara ja. Goede opvoeding voor het kind DUBBEL JA!!
              Op die leeftijd gewoon lekker uit de buurt blijven.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X