Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chucky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • chucky

    ik wil zo graag een groen gele ara kan iemand mij wat vertellen over zijn gedrag vooral schreeuwen en bijtenhoe je dat kunt voorkomenwant het lijkt me geen pretje door zon snafel gebeten te worden ik vind ze heel mooi maar ik ben geen held

  • #2
    ara


    Hallo,
    Ik denk dat je de blauwgele ara bedoeld?
    Kwa gedag zijn het drukke vogels, lekker eigenwijs, lekker nieuwschierig, leerzaam, knuffelig, sloperig, enz.
    Ook schreeuwen kunnen ze goed en ook hard. Wat je hier tegen kunt doen is het ongewenste gedrag (schreeuwen) negeren. Als de vogel begint te schreeuwen reacheer en dan helemaal niet op. Zeg niks, kijk niet. Als je het schreeuwen aandacht geeft op welke manier ook dan krijgt de vogel wat hij wilt, namelijk aandacht. Dit moedigd de vogel aan om meer te gaan schreeuwen.
    Bijten word bij ons afgestraft, ze gaat dan gelijk haar kooi in. Wel bijt ze soms eens in haar speelzigheid of boosheid. Of je het echt af kunt leren weet ik niet.
    Ik denk wel dat het goed is om voordat je een ara neemt, je eens gaat kijken bij een kweker of ara houder. Kijk of je bang bent voor deze vogel of durf je hem best bij je te nemen. Het zou erg jammer zijn dat als je bang bent voor je eigen vogel dat hij totaal geen aandacht meer krijgt
    Groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X