Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verendek van mijn ara.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verendek van mijn ara.

Hallo,

Tigo (ara) zijn veren zijn op sommige plekken wat lelijke veren in zijn verendek.
    Echter weet ik niet of dit komt door de rui (wat ik zelf denk) of dat dit komt door iets anders.

Er komen al wel nieuwe pennen door maar op sommige dingen toch wat inhammetjes.

Ik heb wat foto's gemaakt zodat jullie ook even kunnen kijken

Alvast bedankt voor jullie tijd.
    Bijgevoegde Bestanden

niemand een idee?

Comment

Zo te zien is het rui maar hoe oud is die normaal hebben ze het eerste jaar niet zoon heel mooi verenkleed tot de eerste echte rui

Comment

Tigo is geboren op 8 september 2012. Bedankt voor uw reactie

Comment

Tigo is nog een baby ! Het is heel normaal voor een gaai (en zeker voor aan ara) om er dan wat verfomfaaid bij te zitten. Dit komt echt wel in orde !

Comment

bedankt, u stelt mij gerust. Vooral omdat ik ook van sommige mensen heb gehoord dat het vedermijt? kon zijn.

Comment

Als je ongerust bent, loop dan even binnen bij je dierenarts. Met een eenvoudig testje kan hij/zij onder de microscoop zien of je gaai ongewenst bezoek heeft. Dat kost je een paar euro's maar sluit wel eea uit.

Ik ben al verschillende keren in centraal en zuid-amerika op papegaaienkijk-vakantie geweest. Ook in het wild zie je dat jonge gaaien geen perfect verenkleed hebben. Ze zien eruit alsof ze "gaten" in hun jasje hebben, net zoals jouw vriendje.
              Blijf je gaai heel regelmatig douchen, zodat de veren en de huid goed gehydrateerd blijven. Dit gecombineerd met gezonde voeding, alle dagen een kwartiertje in de buitenlucht, veel afleiding en aandacht... en je zal zien, na de eerste rui ziet je gaai er pico-bello uit.
              Ik heb zelf een amazone en toen zij een goed half jaar was, plaagde ik haar dat ze een "meisje uit de solden" was omdat er her en der pluimpjes leken te ontbreken. Nou, je moest haar een jaar later eens zien : om door een ringetje te halen !

Comment

Bedankt voor uw reactie. Ik stel het zeer op prijs.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X