Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara met Aspergillose

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ara met Aspergillose

Graag wil ik mijn verhaal vertellen over mijn blauwgele Ara die helaas deze gevreesde schimmelinfectie had.
    Mijn Ara was al een tijd benauwd, sloom en sliep veel en ik heb verschillende vogelartsen bezocht. Ik kreeg te horen dat het een flinke verkoudheid was en kreeg een antibioticum mee. Het werd wel iets beter maar de benauwdheid ging niet helemaal weg. Op mijn vraag of het geen schimmelinfectie kon zijn werd geantwoord dat een Ara die nog zo kan schreeuwen beslist geen schimmelinfectie kon hebben!
    Ook was er op de röntgenfoto's niets te zien hiervan....
    Ik kreeg het advies om naar Dr. Oranje in Zelhem te gaan en hij bevestigde (helaas) mijn vermoeden. Een schimmelinfectie in de luchtzakken is alleen met een endoscopie goed te zien en hiermee zag ik (ik mocht meekijken met de endoscopie) dat haar luchtzakken helemaal vol zaten..
    Ik kreeg een medicijn mee dat ik dagelijks via haar snavel moest toedienen (dit ging natuurlijk niet meteen heel makkelijk). Dr. Oranje heeft zelf dit medicijn ontwikkeld tegen Aspergillose en mijn Ara is nu, na 4 maanden dagelijks medicijn toedienen, helemaal genezen! Na 2 maanden was ze al veel minder benauwd en nu na 4 maanden zijn haar luchtzakken helemaal schoon!!
    Ik ben hier zo ontzettend blij mee want ik kreeg echt de schrik van mijn leven toen ik zag hoe slecht ze er voor stond. Ook had ik er vaak gelezen dat er weinig tegen Aspergillose te doen is of dat het een heel moeizaam proces is.

Uiteraard hoop ik niet dat het iemand zal overkomen dat zijn of haar vogel deze ziekte krijgt maar als dit zo is of het vermoeden bestaat hierover adviseer ik naar Dr. Oranje te gaan. Ik vind hem heel deskundig en ik ben heel dankbaar dat ik weer een gezonde, actieve Ara heb!

Zeer zeker een goede arts en fijn dat het weer goed gaat met de ara

Comment

Goed Nieuws dus wens jullie nog heel veel en lang plezier met elkaar
      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
      Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Dat is ook mijn Va zeer kundig helemaal top dat die helemaal is opgeknapt

Comment

Heel fijn dat hij genezen is
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X