Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara's binnenvoliere en/of buitenvoliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara's binnenvoliere en/of buitenvoliere?

    Even een vraagje:

    Zijn er ook mensen die een ara/ara's (wel of geen kweekkoppel) in een garage of een schuur houden.
    Zonder een buitenvoliere.
    Www.Vogelspeelgoed.nl

  • #2
    Hoiii,

    Ik heb bij mij in de schuur een voliere van 2 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter diep, daar zitten m'n valkjes en grasparkieten in, op de bodem lopen nog 2 japanse kwartels.
    Ook staan er nog 3 papegaaienkooien met m'n edel, de ara nobilis en de 2 muisparkieten.
    De schuur is niet heel goed geisoleerd maar met een kacheltje gaat dat prima.
    in de zomer wil ik graag nog een stukje buitenvoliere erbij kopen zodat de vogels in de zomer lekker buiten kunnen zitten zonder dat ik er steeds bij hoef te zijn.
    Ik woon hier in een boerendorp dus veel inbraken enzo zijn hier niet haha, een goed slot is dus voldoende op de schuur. ook heb ik er een rolgordijn in hangen maar die doet het om de een of andere reden niet meer, gelukkig is het nu vroeg donker.
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

    Comment


    • #3
      Als ik het goed begrijp komen jou gaaitjes ook niet buiten.
      Maar wel soms in de zomer, maar dan moet je erbij zitten.
      Hoezo, moet je erbij zitten.

      Is het in jou schuur donker/licht?
      En heb je daar dan eem lamp aan overdag of zoiets.
      Www.Vogelspeelgoed.nl

      Comment


      • #4
        Hoiii,

        Als ik in de zomer een voliere buiten heb dan hoef ik ze niet constant in de gaten te houden, hiervoor wiekte ik mijn gaaien altijd, als ik ze dan mee naar buiten nam moest ik er natuurlijk wel bij blijven, i.vm katten, roofvogels etc.. als ze in een buitenvoliere zitten hoeft dat dus niet meer.
        Ik heb 2 grote ramen in de schuur zodat ze altijd daglicht hebben, als het donker is zet ik de lamp aan tot een uur of 10, daarna gaan ze slapen.
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

        Comment


        • #5
          Heb je de rest van het jaar de gaaien gewoon in schuur?
          Dus ze hoeven niet persé een buitenvoliere te hebben,
          als ik het goed begrijp.

          Kun je een raam/deur ofzo open zetten.
          En doe je dat ook?
          Zo ja, hoevaak?
          Www.Vogelspeelgoed.nl

          Comment


          • #6
            Elk dagdierdier heeft zonlicht nodig , het kan wel maar dan wel met ondersteuning van daglichtverlichting,

            mvg Frank

            Comment


            • #7
              Wij hebben op dit moment de groenvleugels nog binnen volgend jaar komt hier wel een buiten stukje bij.

              Bij ons komt er overdag licht naar binnen in het hok door de deur met glas en een koepel op het dak. Als het donkerder word springt er automatisch licht aan wat om 9 uur uit gaat.
              Ook speelt er overdag een muziekje

              Wij hebben automatische ventilatie wat ook 's ochtends automatisch rond9 uur aan gaat op kwart sterkte rond 12 uur gaat hij een uurtje volop aan en 's avonds begin vd avond gaat hij weer uit.

              Groetjes
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X