Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Watvoor kooi is het beste?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Watvoor kooi is het beste?

Ik vraag me dus af welke kooi het beste is voor een ara (aangezien ze graag slopen) :P

Er zijn de gepoedercoate kooien zoals RHR en Montana.
    De huiskamer volieres, gemaakt van Bruut, gegalvaniseerd of geanodiseerd aluminium.
    En de RVS kooien (erg prijzig)

Er zitten overal natuurlijk voordelen en nadelen aan, maar k kan niet van alle kooien duidelijk vinden wat er nou goed of slecht aan is. Bij bruut aluminium komt er corrosie op wat slecht is voor de gaai, gegalvaniseerd zou zink in zitten wat ook niet goed is. Geanodiseerd weet ik niet precies wat het is. En van gepoedercoat lees je soms dat de gaai stukjes van de coating af kan bijten(waar misschien ook zink in zit?).

Lijkt me leuk om wat meningen van mensen te horen over deze kooien.
    Groetjes Yeala, Noah, Croky

sigpic

Hoi Yeala,

Wij hebben sinds eind 2009 en toen hebben we een Montana Arkansas I gekocht.
    Daar zit ze altijd in (of op de boom).
    Wij vinden het een superkooi en hebben geen nadelen te noemen.
    Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

Oh gaaf!! heb ff gekeken, mooie ruime kooi hihi

Zelf heb ik ook een gepoedercoate maar vind hem zelf te klein voor een ara, is zown zelfde als een RHR Pallas Play, maar ik ga kijken of ik een RVS kan laten maken van 120x180x90cm , dan heeft ze meer ruimte. Ik vind de montana denver en Chicago ook super mooi! daar zat ik ook nog aan te twijfelen of ik die zou nemen hihi..wie weet, over paar weekjes weet ik meer over de RVS, die heb ik toch wel het liefst, alleen is een hele klus om die te maken en kost meer money :P

sigpic

Comment

Ja RVS lijkt ons ook mooi, maar die zijn (voor een ara) meer dan 3.000,- euro.
        In 2009 hadden we een offerte opgevraagd.

De Montana Arkansas I is 1x1x2 meter ofzo.
        Kost tussen de 500,- en 600,- euro.
        De coating is prima.
        Wij vinden het een mooie ruime kooi voor Simba.
        Uiteraard hangt er veel speelgoed in.
        Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

hihi ja k weet het:P had ook laatst opgevraagd, die kostte dan 3500 euro met inrichting
          Die ik wil laten maken gebeurd dan via mijn vader zijn werk, bij hun zou het dan ongeveer 2500 euro minder kosten.. Dat scheelt nogal wat

sigpic

Comment

Dan kost de kooi nog "maar" 1.000,- euro?
            Dan is het nog te doen toch.
            Gaan jullie dat laten maken via je vaders werk.
            Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

jahwel.
              Jah maar moeten eventjes kijken hoe en wat, moet er zelf aan meehelpen hihi..is best veel werk denk ik haha

sigpic

Comment

Uiteindelijk is de RVS kooi niet doorgegaan, heb er goed over nagedacht, maar het kwam nu niet uit, voor mij en voor de mensen die het moesten doen niet.

Ik heb wel een andere kooi gekocht want de kooi die ik had vond ik gewoon te klein voor ara. Ik heb nu de Original Strong Dahlia gekocht, ze heeft nu veel meer ruimte, en ze kan lekker klimmen en klauteren, vind het zo leuk om te zien, ze is lekker bezig in de kooi.

sigpic

Comment

Prachtige kooi voor Noah, lekker ruim.
                  Hopelijk hebben jullie er heel lang plezier van.
                  Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

Weet iemand hier nog wat over te vertellen?

De huiskamer volieres, gemaakt van Bruut, gegalvaniseerd of geanodiseerd aluminium.
                    En de RVS kooien (erg prijzig)

Er zitten overal natuurlijk voordelen en nadelen aan, maar k kan niet van alle kooien duidelijk vinden wat er nou goed of slecht aan is. Bij bruut aluminium komt er corrosie op wat slecht is voor de gaai, gegalvaniseerd zou zink in zitten wat ook niet goed is. Geanodiseerd weet ik niet precies wat het is. En van gepoedercoat lees je soms dat de gaai stukjes van de coating af kan bijten(waar misschien ook zink in zit?).

Comment

Je kan ook voor de zelefde bedrag een thuis voliere laten bouwen met panelen erin zoals ik dat heb. 1 het kost zelfs minder dan een degelijke kooi. 2 je vogel heeft meer ruimte. 3 je kan hem ook precies naar je keuze laten bouwen.

Comment

Bedankt voor de reacties

Ik heb inmiddels dus de Original Strong Dahlia, Ik heb hier echt geen spijt van, ze heeft echt veel ruimte en kan lekker spelen in dr kooi als ik ff weg ben. Als ik op mezelf woon wil ik in de tuin wel een mooie zelfbouw voliere maken voor Noah voor als het lekker weer is.

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X