Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Design buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Design buitenvoliere

    Hallo,

    Wij willen aankomende zomer een buitenvoliere plaatsten voor de ara's en omdat we er tegen aan moeten kijken willen wij hem in een zeer mooie uitvoering!

    Wij houden niet van dat "grijze" hekwerk en willen het graag in het zwart met grote mazen met een mooi rietendak als aanzicht.
    (dus niet alleen het frame maar ook het hekwerk zwart!)
    400 x 400 met een mooi afgewerkt puntdak (of zeskantig)

    volierebouw Nederland (de Meern) maakt mooie volieres, en ik was benieuwd of jullie ook nog andere adressen weten? of misschien wel gecoate zwarte panelen weten?
    op www.luxus-staalproducten.nl zie ik mooie dierenrennen die ik zou kunnen gebruiken,.. maar niemand daar kan mij vertellen of de coating echt gifvrij is.
    Ik denk niet dat de ara's aan het hekwerk gaan knabbelen...... maar toch? Net als Heras hekwerken!

    alvast bedankt,

    Patrick

  • #2
    Hoiii,

    Misschien kun je contact opnemen met Els, iemand hier van het forum : https://www.papegaaienforum.nl/member.php?2857-els
    Zij heeft echt geweldige volieres al zeg ik het zelf, als je even tussen haar berichten kijkt zullen er ook wel wat foto's tussenzitten, misschien kan je daar inspiratie uit halen.

    Succes!
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

    Comment


    • #3
      hey bedankt ga ik zeker even doen!

      Comment


      • #4
        Wij hebben ondertussen wat offertes binnen,.. het gaat erg mooi worden!

        Nu zou mijn vrouw ook wat kipjes op de grond willen houden,.. mmmmmm zou dat gaan?

        Comment


        • #5
          Hallo

          Heb weleens een groot konijn tussen ara`s gezien wel lachen weet niet of je met kippen rekening moet houden met ziektes dat zou je ff na moeten vragen.

          Comment


          • #6
            Hoiii,

            Ben benieuwd hoe het gaat worden. Kippen weet ik niet zo goed, lijkt me niet de ideale combinatie, kunnen elkaar veel schade toerichten denk ik, mijn oma heeft 2 kippen, toen de een dood ging kocht ze een nieuwe, die werd een week lang door de ander aan z'n nek door het hok gesleurd, nu slapen ze samen naast elkaar. Weet niet ofdat ik mijn vogels dat aan zou doen, nu is een ara nog lang geen kip maargoed, het hoeft maar 1 keer te gebeuren en het kan einde verhaal zijn, voor kip of ara.
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

            Comment


            • #7
              Tja,..haha ik geloof niet dat twee krielkipjes de ara's wat aandoen!
              andersom denk ik ook dat de ara's erg vredelievend zijn naar andere wezens. Wij hebben hier twee honden en 'n poes,.. geen van de ara's heeft ooit de intensie gehad deze dieren te verwonden,.. ook onze 25 koi in de vijver worden zeer gewaardeerd...
              Je weet nooit,.. maar 4x4 meter met een waanzinnige beplanting en inrichting,.. dan ga je toch niet krielkippies killen?

              En ziektes bij kippen,.... dat is een goeie

              mmmm het barst hier van de duiven,... eenden,... ik woon naast een schapenboer met bheee bheee!!!!! zal zo'n kippie echt een risico zijn?

              Wij gaan een tropische hut maken van riet en bamboe,.. zo willen wij onze 4x4 meter kooi met zicht op het zuiden een mooi gezicht geven!
              (uiteraard zitten deze materialen aan de buitenzijdes)

              Tropische foto folie op de achterzijde,.. en een theezitje om bij de ara's te kunnen zijn!
              een verijking voor mijn tuin!

              Comment


              • #8
                Tja, het valt natuurlijk te proberen..
                Je hoeft in ieder geval niet meer op vakantie voor het tropische gedeeldte haha, en heb je voor het Nederlandse gevoel toch een paar kippies rondlopen.
                http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                Comment


                • #9
                  Hallo
                  wij hebben onze buitenvoliere door Eurokooi Nederland laten maken , deze mensen werken correct en volgens jou verlangen , alles is bespreekbaar en ze geven je nog raad ook .
                  Kijk maar eens op hun site www.eurokooi.nl , zie je heel veel foto's staan ( de onze staat er ook tussen )
                  groetjes
                  tel wat je hebt , niet wat je mist .

                  Luna , Zazou Yara Charlie

                  en Christel

                  Comment


                  • #10
                    Hey hallo winglady,... die site ziet er erg goed uit zeg!

                    Ik had een leuk idee,.. maar na wat offerte's te hebben ontvangen, heb ik toch mijn wensen wat bij moeten stellen.......
                    Wij wilden zo graag 'n puntdak,.. maar met de kosten van extra zwaar materiaal zoals 25x25x2.0 kokerprofiel en 25,4x25,4x2.45 gaas komt het geheel echt te ruim boven mijn budget.......

                    Dus nu probeer ik in mijn budget een voliere te bemachtigen van 4 x 3 meter met een platdak 2 meter hoog....... in sterke kwaliteit!
                    Ik hoop uiteraard dat de ara's het wel leuk vinden om de heledag buiten te zitten, het zal mij maar gebeuren dat ze de boel gek schreeuwen hier (verwacht ik niet hoor!)

                    Zwart geanodiseerd 25 kokerprofiel met Esafort 25,4x25,4x2.45 gaas,.... dichte achterwand van trespa (oid) en één zijkant dicht, dit in d. groen.
                    Het dak wil ik gedeeltelijk dicht maken +/- één meter op de achterzijde! (wit)

                    Zal dit een beetje 'n goede opzet zijn voor twee ara's?

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb mogelijk ook een keuze om 5.0x5.0x3.00 gaas matten in de panelen te laten plaatsen,.. dit lijkt ons mooier!
                      Ook kan ik (eigen bedrijf) de matten mooi & gifvrij zwart afwerken,.. ik zie dit helemaal zitten!

                      Maar is deze maat raadzaam met ara's?

                      Comment


                      • #12
                        Hoii,
                        ik denk dat die gaasmatten zeker mooier zijn, misschien ook wel sterker voor die arasnavels
                        Hier heb je redelijk goedkope matten, misschien heb je er iets aan : http://www.handelsondernemingdevogel...hp?paginaid=15

                        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Weet je hoe je volière er veel mooier uit zal zien ? Maak ze als het even 2,5 meter hoog ipv 2. Mijn ara's hebben een volière van 4,5 op 5 meter en ik ben ontzettend blij dat ik die 2,5 m hoog gemaakt heb. En het oogt niet alleen veel mooier, de ara's zijn er ook onzettend blij mee, de stokken kunnen hoger hangen, ze hebben meer vliegruimte en zo. Het maakt echt een enorm verschil. Ter illustratie een fotootje. De volière achter die grote die je ziet is 'maar' 2 meter hoog.

                          En kippen en papegaaien samen is geen goed idee. Er is een erg vergroot risico op zaken zoals salmonella en coccidiose. Misschien je vogelarts eens om raad vragen ?
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • #14
                            hou wel rekening met de aanvraag van een vergunning .voor dat jr probleem krijg met de gemeente of buurt .kan je een hoop eurotjes besparen of kosten.
                            en niet overal mag je plaatsen wat je wil .

                            en van dat konijn kom mij bekend voor.

                            Comment


                            • #15
                              Hallo

                              ja dat zal wel had het ook bij jou gezien met het club uitje van EP hihihhi

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X